AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
28.921

Tips på sportavgas 323Ti

Sida 2 av 3
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Frapp: reagerade på samma sak som dig, borde väl vara samma ljuddämpare men med olika utblås?

Mvh Henrik
ol
63
olleson84
*BMW 550i LCi M-sport e60
*Bmw 325i e93 M-sport
Nu e avgassystemet från Ulter Sport beställt! Levereras om ca 1vecka. 1690kr ink frakt från Tyskland får väl anses som ett bra pris. De lämnar 2års garanti med obegränsade mil trots att det inte är ett rostfritt system, det får anses som en bra garanti på ett så billigt system. Jag ska ju ändå bara köra sommartid, så det kommer nog att hålla länge till mig.
Kommer att lägga upp klipp på Youtube när systemet är monterat :)

MVH
Fredrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Fantastiskt, keep me updated =)

Mvh Henrik
Fanns det med dubbla utblås eller var detta det enda dom erbjöd?
Har du lust får du gärna ta måtten på själva dämparen då jag behöver en mer "kompakt" :-) dämpare än den jag har idag.

Johan S
NS 8.29
ol
63
olleson84
*Bmw 325i e93 M-sport
Johan: Det som låg ute på ebay var endast med enkla slutrör, men på deras hemsida finns en uppsjö av olika slutrör att välja mellan då de kan tillverka på beställning. Vet dock ej hur det går att lösa med betalning o frakt om man köper direkt från Ulter. Men det är väl bara att slänga iväg ett mail till dem o fråga.
Jag kan självklart ta måtten på slutdämparen. Återkommer med mått när jag fått hem det.
Du kan ju få höra ljudet live också då du inte bor så långt ifrån mig gissar jag. Brukar se din bil stå parkerad inne vid Ahlsell Fosie, attans trevlig ser den ut.
Jag bor i trelleborg själv.

MVH
Fredrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag har kollat deras produktkatalog och det finns 3 olika utblås att välja på systemen för E36 compact, alla med enkel-utblås.

Mvh Henrik
Olleson: Perfekt med måtten och ja det är min kärra som brukar stå nära Ahlsell, jag lyssnar gärna live på blåset. En annan intressant faktor är vikten på systemet, det är jäkligt sällan man har koll på det men det är högst intressant att veta. Har du en våg i garaget? :-)

soda: Märkligt kan jag tycka att man avviker åt "fel" håll i antal slutrör. MEn som Olleson säger går det ju säkert att specialbeställa.

Johan S
NS 8.29
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Ingen som orkar ta på sig att kontakta Ulter och forska på om det går att specialbeställa och få två utblås??
jodå, i´ll fix

2x70mm blir väl lagom?

Johan S
NS 8.29
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

2x70mm låter perfekt.

Mvh Henrik
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Får det plats 2x70 i original urtag i stötfångaren bak?
ol
63
olleson84
*Bmw 325i e93 M-sport
Hej alla!
Fick precis ett tråkigt mail från leverantören i Tyskland. De hade 37st på lager och hade missat att de saknades en del till alla 37. De får in de delarna i slutet på v14, så först v15 lämnar mitt avgassystem Tyskland. Så mått, filmklipp mm kommer nog att dröja fram till v16 skulle jag tro.
Ville bara meddela er så att ni inte tror att jag struntat i att göra det som jag har lovat :)

MVH
Fredrik
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Bra att du meddelar ollesson84. Undra vilken del det var som saknades... jag menar hur många delar består det av... 1 ?? ;) hehe
"Får det plats 2x70 i original urtag i stötfångaren bak`"

Jepp, skulle det skava på någon bil "justerar" det sig själva med hjälp av värmen :-)

Johan S
NS 8.29
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Any updates? =)

Mvh Henrik
ol
63
olleson84
*Bmw 325i e93 M-sport
Hallå alla!
Nu har äntligen avgassystemet anlänt efter mycket strul. Dock så är det "främre röret" (anslutning mot kat) ca 7cm för kort verkar det som:( Men det går ju att lösa, och systemet väger betydligt mindre än ett orginal. Nu är det dock så att det kommer att dröja ca 1 vecka med montering pga påskhelg och MYCKET strul med bussningsbyte i bakvagnen. De jävla bärarmsbussningarna sitter som fan! Men det löser sig säkert. Så jag återkommer om exakt vikt och ljudfil senare. Kvaliteten på systemet ser ut & känns som Simons ungefär.
Ha de gott alla.
MVH
Fredrik
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
7 cm(!) för kort!?!?! Låter som fantastiskt dålig passform? Menar du att du ska behöva börja svetsa det första du gör? Det är ju inte möjligt på en modellanpassad produkt.. Har du kontaktat leverantören?
ol
63
olleson84
*Bmw 325i e93 M-sport
Hallå alla!
Nu är avgaset monterat på bilen efter lite modifiering, främre röret som ag nämnt tidigare visade sig vara hela 11cm för kort. Så det blev till att sätta kapen i det nya avgassystemet och förlänga det med 11cm och svetsa ihop det igen. Mail med foto är skickat till leverantören om detta problem, får se om de drar av på priset eller hur de gör.
Ljudet är dovt och rivigt på samma gång :) Återkommer med klipp på detta då jag ej fick med mig kameran till garaget idag. Låter en hel del in i bilen med, men det är ju dock en räserbil man har o inte en långfärdsvagn ;)
Får se vad Tyskarna säger om att måtten inte stämde. Nu ska det beställas en ny diffusor till stötisen bak då den som sitter på nu är för dubbel pipigt avgas. Någon som vet vem som mer säljer dem än BMW & Schmiedmann?

MVH
Fredrik
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Ska bli spännande och höra hur det låter. Märkligt att passformen var så pass dålig. Undra vad det beror på?
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Hur gick det här då ollesson84??? Sound check tack ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.