|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Påverkas bensinförbrukningen nått av hål i den lilla slangen? | |
|
Sådär, då var bälgen bytt + luftfilter i samma veva Lite återstående montering kvarstår men bilen är provstartad och verkade gå fint. Motorlampan har dessutom slocknat Johan B du hade rätt de va lite jobb , hade bara slangklämmorna varit vända åt rätt håll hade de gått fort. Tyvärr fick jag offra plast plopparna till plast kåpan. Däremot har jag svåra problem att få tillbaka låsningen till elkontakten vid den 4 kantiga mojängen vid insuget. Någon som har nått tips där?(johan b)? Kollade även med bmw när jag var där idag om pris på bränslepump, visade sig att det inte gick att köpa bara pump utan man måste köpa hela rasket till det facila priset av dryga 3000 kr , (tack biltema) |
|
|
Jag skulle inte ha så stor tillit på biltema pumpen, min egna erfarenhet är att de brukar väsnas rätt mycket och de borde tyda på dålig kvalitet. Man får vad man betalar för. Jag har redan planer på att byta ut min Walbro pump mot en bosch 040. Att förlora sopptrycket är aldrig nyttigt! |
|
|
Den lever då inte om mer än originalpumpen kan jag säga. Får väl bli ett test och se hur länge den håller , dyrt är inte alltid bäst. Problemet på bmw var att man inte kunde köpa bara pumpen därav det betudligt högre priset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.