|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
så då, efter mycket om och men så har man släpat sig ner till Perre på motorteknink och fått DVD- Växlaren inkodad, funkar helt ok kostade ca 3000:- vilket är betydligt billigare än de dryga 8000:- som BMW ville ha. En nackdel är att man bara kan kolla vid stillastående, men det går att lösa. En annan sak som jag retar mig på är att skärmen delas, dvs man nyttjar inte hela. Om man måste uppgradera boardmonitor för detta eller om det går att mjukvaruuppdatera för nån gärna upplysa om. |
|
|
dvd-växlaren är trevlig när det är milslånga köer och man bara stannar till någon stans och drar en film istället eller när man väntar på tjejen som är inne och shoppar :) någonstans. tyvärr kan den ej använda hela skärmen fram, bara hela bak om man har det tillbehöret, den är dock inte lika bred som den där fram. Vet att det går att ta bort fartspärren för filmfunktionen men skulle råda dig att inte göra det, risken är trots allt överhängande att du skadar dig själv eller annan trafikant den dag då du råkar "kolla en sekund för länge på skärmen". Mvh //Ulf |
|
|
Kolla film då man kör är ingen bra ide, tanken är snarare att passagerarna skall kunna göra det. Jag skall nog skaffa mig ett interface så jag kan ta ut DVD/Video signalen till annan valfri enhet/skärm Jag har sett lite bilder på onboardmonitorn från andra där bilden täcker "hela" skärmen. Undran är ju om det funkar så från en viss årsmodell eller om det kräver omkodning eller annan förändring. |
|
|
Om man kunde köpa en apparat som tog in digitala signaler och gjorde om dom till analoga och sedan körde in dom i bilens ordinarie tv mottagare, då borde ju omöjligen Idriven förstå att man manipulerat systemet? Finns det någon sådan apparat måntro? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.