AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
19.992

Vilka 19" fälgar till 335an i sommar?

Sida 1 av 3
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Hejsan!
Har precis fått sålt mina 193m 18" och är nu på jakt efter en uppsättning 19" att ersätta med.

Har funderat på dessa fälgar:
Orginal CSL
Perfromance 269
BBS challange

Lutar mest åt csl el. 269, har väldigt svårt att avgöra vilka som är goast?
Fast ni kanske har tips om någon fälg som jag helt missat?

Vet att jag hitta någon sida i england som sålde orginal csl fälgar till rätt bra priser. Någon som kanske vet vilken sida jag va inne på?

Mvh
Tobias
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Länk

Man blir bra sugen på dessa...
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Riktigt snygga de på bilden Tobba!
Jag skulle kunna nöja mig med Performance 269 med men lägga över 40 papp på fälgar är inget som min hjärna tillåter mig att göra.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Det skulle inte falla mig in att helle, finns för ganska hyffade pengar i tyskland dock.

Kanske inte bara jag som fick hem fälgkatalogen från bmw i veckan, höll ju på att ramla av stolen när man kollade priserna....
Breyton Race GTS
Gee
Om du är sugen på CSL så ta en titt på VMR wheels
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Breyton Race GTS och WMR även det väldigt sköna fälgar.
Vill nog dock ha något som känns lite mer orginal då man någon dag skall sälja bilen.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Lemans fälgar
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Vad tror ni man kan få för 19" Styling 230, har det nu.
De är ok antar jag men inte mer än så. Hade gärna satt på något annat till sommaren.
Roffa1
19" Stjärneker Style 230 är nog ganska så lättsålda, är det originalfälgar, vilka däck, slitage,osv.
Jag lägger min röst på 269:orna!
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Roffa: Originalfälgar, inga märken på dem, ok mönster men kommer inte ihåg märket på däcken men det är kvalitetsgummi som michelin eller liknande. 235:or fram och 255:or bak.
Roffa1
A_Persson: För dem får du nog ut ca 15.000:-
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Hakar på tråden, någon som vet var man kan få tag i VMR VB3 CSL-fälgar i Europa? Har kollat med modbargains men frakten skulle kosta hälften av fälgpriset så det kändes inte så lockande.
Alternativt andra CSL fälgar i hyperblack.

269-fälgarna är inte så snygga enligt min mening, hellre CSL eller BBS CH, men smaken är ju som baken ;)

A_Persson: Man hittar nya 230-fälgar med nya däck i Tyskland för ca 16000 kr, så får du 15000 får du nog vara väldigt nöjd. Personligen skulle jag vara beredd att lägga kanske 10-11k på ett set bra beg med halvslitet gummi.
Je
37
Jensc
330i M-sport -04
Länk

Dessa ser ju inte helt fel ut men kostar säkert lika mycket som dom ser ut att göra..

CSL GTS: Länk

CSL: Länk
Roffa1
Nja, lite mer än 11.000:- får man nog betala (om man vill ro hem affären i hamn;-)
De få satser jag har sett figurera på Blocket med just Stjärneker 230 style brukar kosta omkring 16-19.000:- beroende på skick.

Billigaste 230 klippet på Tyska ebay ligger på 17.000:- inkl frakt.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Har mailat till www.Individual-Cars.com idag och fått pris på orginal csl fälgar:

With 8x19 front and 9,5x19 rear, they costs Euro 1500,00 + Euro 80,00 shipping.

With 8,5x19 front and 9,5x19 rear, they costs Euro 1650,00 + Euro 80,00 shipping.

Priserna är exl. däck.
Någon som hadlat av dom? bra pris?

Sålde mina 18" 193m med ca 6,5-7mm pilotsport för 14000kr.

So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Hej Tobba_: Jag har idag BBS CH 19" på min 335:a med vinterdäck på. Jag tycker dom funkar riktigt bra på bilen, så dom kan jag rekommendera.
Men jag verkligen längtar efter att få på mina M313 som kom med bilen som ny. Har ännu inte sett den med dom på då jag fick leverans när vintern redan kommit. Måste nog säga att i mitt tycke är 313 snyggare än 269, men att köpa dom separat är väl inte så jättebilligt direkt.

Vad för 335:a är det du har? Du kan se min E92 i mitt galleri med BBS på

/Thomas

Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Roffa1: Ja, om någon är villig att hosta upp 16-19k för beg hjul som man betalar 16.700 kr för (inkl frakt) nya, då är jag den förste att gratulera säljaren!

Tobba_: 14k var även det ett bra pris som jag hade varit helnöjd över. BM Autosport tar ju runt 10-11k för motsvarande.

Jag sålde en omgång Motorsport 216 för ett par år sedan, separerade däck och fälgar. Tror jag fick 7k för fälgarna, som nya i kartong, och 3k för däcken (ca 5 mm orig RFT). Folk är ruggigt snåla när det kommer till kritan, speciellt BMW-ägare verkar det som. Skambuden haglade!

Orig CSL för €1500 låter som en helt OK deal. Jag hade nog iofs gått på deras paketpris med däck, €2100 inkl ett Mobility Set är klart prisvärt. Dunlopdäcken kostar 8400 kr via däckonline och då är det ju omonterat.
För min del blir det nog däremot CSL-replicor från BM Autosport, har svårt hitta bättre pris någonstans och med första barnet i nära antågande ligger prio på annat håll än petitesser som original vs replica ;)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Om du är ute efter orignalare så är BMW Performance 313 snygga och CSL om de passar, tror att det är fel ET typ bak och att man bara kan köra 4 st frontar. Där tappar man ju hela vitsen kan jag tycka då CSL fälgen erbjuder bra konkavhet när man tittar på fram respektive bakfälgar :)
Jag sålde mina stjärneker 230 förra året för 16 000:-
Med nya RFT bakdäck och fälgarna va i riktigt fint skick.
Framdäcken hade 6 mm kvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.