|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Körde min hem från Holland förra veckan, drog 0.57. Körde iofs inte fortade än 150 på Autobahn. | |
|
Tack för all info! Då blir det en 123d till hösten om jag hittar en med rätt utrstning! kryllar ju inte av dom direkt, krav är el-stolar, minst hifi system, taklucka, svart skinn (helst sport editon), navigation professional, m-paket, servotronic, backsensorer. Någon som har kombinationen rattvärme (vanliga sport ratten) och annars m-sport utrustad? Enligt bmw var detta inte möjligt!?! förbrukning på 0,57 är helt okej för mig, är ju ändå en sportig bil! Hur funkar diffbromsen? standard på 123d som jag förstår det? Ni med Automatlåda, hur funkar den? kan tänka mig en sådan med paddlar. snabba växlingar? eller lika sega som på tex en e39:a med steptronic lådan i det manuella läget? |
|
| Den elektroniska diffbromsen märks först när man kör med antisladden urkopplad. Funkar utmärkt på vinterväglag och vått, lite ryckigt när det är torrt. Så om man kör mycket bana eller är värsta driftkungen, så är en riktig diffbroms bättre förstås. Men för allt annat RWD bruk funkar det fint tycker jag. | |
|
Men den är aktiv även med antisladdet inkopplat? hade lamelldiff på min gamla 535 e34 vinterbil, då tog man sig iväg även men sommdäck på vintern! så det diffbroms vore underbart att ha på vintern igen! stor fördel |
|
|
Med antisladd inkopplad heter det antispinn, nåt som alla ettor har ;) Vi har flera långa trådar om hur bra ettan är som vinterbil eller inte. Själv har jag utfarten brant uppåt utanför garaget och har alla gånger tagit mig upp för den vintertid, mycket tack vare antispinn. Släppa uppkopplinegn mjuuukt, sen platan i mattan och man låter systemen avgöra hur mycket det ska gasas för att inte förstöra greppet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.