|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Undrar on någon har varit o kollat på denn Bmw E90 325 Länk eller har någon info,hyfsat pris o har inte gått långt! | |
|
Bra pris är det i alla fall. Har tyvärr ingen info om själva bilen. ------- //Lövet |
|
|
M_Tech Du har mail. |
|
|
Har sett bilen vara ute ett bra tag nu,så det är därför jag undrar, För det priset borde den försvinna snabbt egentligen |
|
|
Någon som kan se reg nret? Testade wok874 men det var fel! |
|
| fick en länk av han nu:Länk | |
|
Förutom att sakna multiratt så verkar den ju ok utrustad. Men varför döljs regnumret? Sånt ger mig alltid dåliga vibbar. Jag testade med WON874 och det ger rätt typ av bil i alla fall. ------- //Lövet |
|
| Mailade till han så jag får väl ett reg nr. | |
|
WON874 - Bilen står på en äldre herre i GBG... Iaf samma område. Den som kallar BMW för pizzaracer är antingen avundsjuk eller för snål för att skaffa en egen... |
|
|
Det var rätt reg nr:WON874 Det är inte hans bil, "Jag säljer bilen för en kunds räkning, det är föräldrarna till en god vän" |
|
|
Stanic: Fick samma svar som du! |
|
|
Andreas// Varför skulle dold reg.nummer ge dåliga vibbar? Är du paranoid? :) Jag har hittills såld alla mina bilar genom att täcka för reg.nummret i annonsen och inte haft några svårigheter med att sälja bilen. Folk kanske vill helt enkelt försöka vara anonyma. Nu till bilen, mycket bra pris trots att bilen saknar multiratt och helläderklädsel. Sålde min svensksålda 325 E90 förra sommaren, 13000 mil, visserligen helläder, Bi-xenon, 17 och 18 fälgar och multiratt men jag sålde min runt 160. Slå till men för gudsskull byt fälgar det första du gör. :) |
|
|
Grodan: Säljare som döljer regnummer ligger snarare i riskgruppen för paranoia, ffa om det rör sig om en 325 -06 :-) Vill inte ännu en gång starta upp debatten om för/emot dölja regnumret vid försäljning, MEN det finns flera anledningar till varför detta är generell praxis hos svarthandlare och andra ljusskygga försäljare som av olika anledningar har något att dölja. Du kan säkert själv räkna ut varför... Jag kan förstå poängen att vara anonym för att undvika oväntat besök, tex om det rör sig om ett unikt entusiastfordon men på en 325 -06 skapar det mer frågetecken. Dock finns säljarens hela namn med i detta fall så det rör sig snarare om en dålig bild. Bra pris är det i vilket fall. |
|
|
Kristoffer// Jag hör till den kategorin som inte vill ha oväntade besök. Som exempel, för några år sen hade jag en 325 E36 ute på blocket, kvällen innan vi skulle på semester ringde en äldre herre som ville komma och titta på bilen åt sin son dagen därpå, men jag kunde inte ta emot dem eftersom vi skulle på semester utomlands. De fick vänta i 2 veckor och det blev de som köpte bilen. Hade det varit några skummisar då hade de fått reda på att vi skulle på semester och då var det bara och köra på liksom. Ingen hemma på två veckor. :) Sen så kan vilken bil som helst vara attraktiv för vem som helst, finns alltid folk som vill tag i reservdelar och kanske till och med en hel motor. :) |
|
|
Håller med Kristoffer_L, annonser utan regnr>>ej möjlighet att kolla upp historik innan kontakt går bort. Tror att varefter fler inser det kommer "regnrsuddarna" att få det bökigare att bli av med sina bilar. T ex gör blocket ett enkelt uppslag mot något register redan i annonsen, pekar på var det är på väg. |
|
|
Ni som har fetisch för att reg-nr måste visas, hur gjorde ni när internet inte fanns? :) Jag minns när man fick sitta framför TV4:s bilmarknad genom TV4-text. Inte f*n blev jag blåst då heller och det utan ens att ha sett bild på bilen. Då är väl att importera en bil ingenting för er heller. :) |
|
|
Eftersom korrelationen mellan dolt regnummer och bil med usel historik är så stark reagerar jag på det. Jag har rätt alldeles för många gånger för att ändra mig i den frågan. ------- //Lövet |
|
|
Andreas// Så du tror alla som visar reg.nummer har ärliga bilar i toppskick? :) Minns själv när jag fick åka hela vägen till Helsingborg för att köpa en "ärlig" Mercedes CLK 320 för nåt år sen, med synliga reg.nr och namn och efternamn på säljaren i annonsen, väl framme visade sig att det var tre olika färgnyanser på ena sida av bilen. Smälld och taskig lackering. Då var det bara och vända, den "ärliga" annonsen tog bort totalt 9 timmar av min tid som jag kunnat gjort roligare för, exempelvis inte tagit ut tjänsteledigt utan betald. :( |
|
|
Nej det tror jag naturligtvis inte. Men det är en betydligt bättre start eftersom man kan verifiera (och avfärda) bilar på egen hand då. Det finns två skolor i den här frågan som antagligen aldrig kommer kunna enas men båda står fria att ange sina erfarenheter och argument. ------- //Lövet |
|
|
Kristoffer_L// Har du läst tråden här, stulen 325-05 och diesel. Länk Ja, kan "folk" stjäla en 6 år gammal dieselare varför skulle de då inte kunna stjäla en 5 år gammal välutrustad bensinare? ;) |
|
|
Men Grodan, om du ska stjäla en e90 och sitter och försöker hitta lämpligt objekt på blocket är det verkligen den aktuella bilen du skulle välja? Men jag förstår principiellt ditt resonemang men jag tycker det är långsökt för just den aktuella bilen. Iofs tror jag inte numret är dolt medvetet bara att bilderna råkar vara tagna så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.