|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
Nytt rekord slaget idag 15:43 kr om jag har uppfattat det rätt... Jippie för alla som vill köpa en bensinslukare :) BMW M-POWER |
|
|
Jobbigt med bensinvagn! :) Kör min 335dA på 0.68l/10km blandat! Ännu lägre om jag kör lugnt non-stop. Men med lite högerfot 0.68l/10km. Känns som att en 335d är den ultimata vagnen om man vill åka billigt men samtidigt ha kul när man känner för det, närmare 300hk original. Funderar på en törstig bensinare till sommaren eftersom det bara blir körning på helgerna. Men med dagens bensinpriser samt att sommaren alltid innebär ännu högre pris (högsäsong). Oron i mellanöstern, börjar USA/Isreal bråka med Iran så innebär det oljekris som 1987-88. Då är det kris! |
|
| Mmm.. Tankade 60 liter igår, kört 24 mil - måste tanka imorgon på vägen till jobbet.. Mysigt. | |
|
Hahaha! Det är lite lite sjukt! RS6an gissar jag? Förstå mig rätt, man har ju råd som de flesta med jobb att tanka för 15-20kr/l men när man börjar klättra över 15kr/l och har en bil som förbrukar 1.2-1.7l/10km så börjar man fråga sig om det är värt det. |
|
|
Varför ska alltid USA vara inblandat i precis allt som händer i världen?! Så fort det blir några oroligheter så är USA där direkt. Men löser dom inte oroligheterna nere i mellanöstern så kommer bensinpriserna va fina i sommar.. Tur man pendlar i en snål "baguette-räser" om dagarna :-) |
|
| Jag har en äldre bil som jag ska pyttsa i lite etanol i kommer köra så mycket det bara går att blandtanka. | |
| 11,7 blandad körning förra tanken. Kommer väl ungefär 42-45 mil på en tank. Men man behöver åtminstone inte byta partikelfilter :) | |
|
Ja man kan ju Etanolkonvertera om man har en törstig bensinare..denna variant gillar ju alla miljömuppar! Sen hur bra det är för miljön kan ifrågasättas!!! Hörde att alla tester med Etanolbilar gjorts med varmmotor..de levereras med motorvärmare. Undrar hur mkt den släpper ut som iskall i -20??? |
|
Verdi |
Är det så mycket billigare med etanol då? Den kommer ju att dra mer än om du tankar ren bensin så jag gissar att det är rätt dumt med tanke på riskerna. |
|
Sådär ja, nu är 98 oktan över 16:-! kommer verkligen bli kul i sommar när den ligger närmare 17:- om nu läget ser likadant ut då som nu.. När prisskillnaden är så pass stor att den är över 5:-/l billigare än 95 oktan så kommer du tjäna på etanol. Rent förbrukningsmässigt då. Sen kostar det ju lite att konvertera om den också. |
|
|
Yes, tankade 16:04 igår! Kändes, psykologiskt på något sätt. Speciellt när det var 10 års sedan man tankade under 10 kr. |
|
| Packningar, slangar?? vad mer skall bytas om man Etanolkonventerar? | |
|
Att köra på ren etanol drar 30 % bränsle. Dock kan man blandtanka till en viss gräns utan att förbrukningen går upp märkvärt. Men detta är något man får experimentera fram. Är lite inne att slänga i en flexi tunebox i 945:an så den anpassar insprutet till mängden etanol/bensin. Men den går bara 3-400 om året så jag tror inte det lönar sig ekonomiskt. |
|
| 15,63 idag för 95.. Tror ni 95okt hamnar på över 16kr i sommar? | |
| Jepp det tror jag utan att kunna motivera varför. | |
|
Hade tydligen flyt när jag tankade för 15:28/L förut ikväll....tankade fullt som tur var, men ska köra typ 75 mil i morgon, så då är ju tanken nästan tom i min gamla saab igen, ca 0,8l/mil drar den,vilket jag tycker i mesta laget,skulle ha nåt som går på halvlitern typ... så lider med er som har bilar som drar typ 1,5l/ mil.... /Peder |
|
| Jäklar vad dyrt det är! Blir lätt 16-18kr/l i sommar. Helt sjukt! | |
| Samtidigt som det är jävligt tråkigt att ha gjort sig av med bägge V8-BMW'erna är det rätt okej vid pumpen med en 320d och en A3 sportback 1,9tdi. Körde nästan 40 mil på 15 liter diesel med Audin igår. Löjligt billig bil. | |
| Höjdes med 30 öre på förmiddagen igår bara för att sänkas med 30 öre idag hos Jet... | |
Karl-Hilding |
Skröna eller inte men kul är den! För många år sedan satte en obemannad BP-mack upp en stor banderoll med texten: " I dag är det sista dagen med det gamla priset"!!! Bilarna köade för att tanka. Nästa dag hade bensinen sänkts med 10 öre! Men denna är sann! Också en BP-mack fast med betjäning på 60-talet. Det var en lördag förmiddag strax efter kl 11 och macken stängde kl 12. Folk köade för att tanka innan helgen och mackägaren själv stod och tankade bilara som ringlade fram. Och en del ville ha oljan kollad. Efter ett tag blev han jäkligt frustrerad och skrek till de bakre bilarna: "Det finns väl för fan fler mackar än denna i byn"! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.