|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Viktigt att tänka på är hur svenskt rättsväsende fungerar. För att kunna få någon ersättning så måste du först bevisa på ett trovärdigt sätt vilken skada du lidit. Att bilen saknar servicebok vilket minskar värdet är ju sant - men hur mycket? Jag har inte sett några rättsfall i frågan som kan ge vägledning. Går det att bevisa på något sätt att bilen är skruvad? I så fall har du ju ett bättre case för där finns det färdiga milavdrag att göra. Klet i oljelocket kan man få av en så enkel sak som att köra runt bilen korta sträckor (exempelvis fram och tillbaka ur en bilhall). Har du kört långt med bilen nån gång? I så fall bör kletet försvinna, om det inte har gjort det är det värre. Tråkigt att inte verkstaden vill bekräfta eller förneka servicen. Jag värderar kvitton lika högt som en servicebok så hade du kunnat få ut dessa minskar förlusten av att du saknar servicebok. Innan du kan bevisa att bilen är skruvad tror jag det är svårt att försöka utkräva något skadestånd. Man kan ju alltid försöka iofs - börja med att ringa din kommuns konsumentvägledare och fråga vad han tycker. ------- //Lövet |
|
|
Tack Lövet ! Jag kollade faktiskt med konsumentombudsmannen i stan och det kan vara svårt att häva köpet men någon form av kompensation är rimligt. Mao är det upp till handlaren som nu måste leva upp till sitt rykte och det kan väl vara värt något om inte annat lär ni ju få reda på det här på autopower och då kommer jag även varna eller rekommendera firman. Fortsättning följer... ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.