|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| AKN: Co-piloten Duez kan sitt också ;-) | |
|
"AKN:....." Eh, det skulle kanske stå "Grelle" :-) mvh/ Anders |
|
|
Vilket debatt det blev av det det här ämnet - varför diskutera något som alla redan vet? En dieselmotor är bättre-starkare-snabbare i de relevanta varvtalen - svårare än så är det inte. Men naturligtvis, skulle jag köpa en bil med V12:a och 565 hkr så skulle det bli bensin, men det sker ju inte heller så ofta. Alexander |
|
|
Återigen gör du många förenklingar i dina resonemang och det är kanske lika bra att avsluta diskussionen. __________ Mvh Grelle |
|
|
AlexanderK, Du menar varvtal relevanta för en diesel? mvh/ Anders |
|
|
Med de relevanta varvtalen menar jag de varvtal som en normal bilförare kör i (det någon kallade söndagsbilister eller svenssonbilister eller vad det nu var). Var det någon som nu trodde något annat? Alla ni som är erfarna bilförare vet precis vad jag menar. Ni som inte är det förstår säkert inte utan vill nog diskutera detaljer ett tag till. Jag tänker inte förklara vad jag menar med en erfaren bilförare - ni som är det vet om det! :) Alexander |
|
|
Hej igen Flash! Hur går det nu med dina bil-provar planer? Bor du i eller i närheten av Norrköping? Eftersom du tittade på Kneipbaden Bil? Alexander |
|
|
Hej Alexander Ja bor i Norrköping. I morgon fredag ska jag försöka komma i väg o prova dom jag länkade till tidigare 120i-120d. När stunden kommer så ligger en 130i först på listan utbudet betydligt mindre just nu bara 3 hos bilhandlare lite flera privat. Vill gärna ha en bil som inte är äldre än 2-3år gammal. MEN Står det mellan en nyare 120 mot en några år äldre 130 så väljer jag nog 6an :) |
|
|
Kej, kej, vad är det motor i 130:an? Äh, kan kolla på bytbil. Ah, jag kollade, den blå i Eskilstuna verkade ju fin. Annars kan du ju åka till Löddeköpinge det är ju nära. :) Du har ju en 116i idag ser jag. Kan starkt rekommendera att du tar en med m-sportratt och m-sportväxelspak. De är grymt sköna att hålla i nämligen, och ratten håller du ju i ganska mycket under bilkörning som du säkert vet. Är inte Kneipbadens bil rätt dyra på sina bilar? Jag tycker alltid att de ligger 50.000 över på samma bilar jämför med t.ex bilcentralen i Skärholmen. Kul att se vad du tycker, kan du inte skriva lite sen när du varit och kört. Och du tänk nu på att "Älskling, i helgen måste jag jobba över, nej jag måste nog faktiskt jobba hela helgen är jag upptagen så vi kan nog inte ses förrän kanske måndag men då kan vi gå på bio". Då säkerställer du att du har gott om tid på dig att begrunda det hela. Alexander |
|
| Det stämmer att kneippbadens bil har höga beg-priser. Men i slutänden tror jag att det blir ett nollsumme spel eftersom dom betalar skapligt för inbytet. som exempel när jag skulle byta in min e46á. Dom bjöd 110000:- medan en auktoriserad BMW handlare i Stockholm, kommer ej ihåg vilken bjöd 65000:- | |
| Shit det var skillnad det! Ja, stockholmshandlarna bjuder rätt dåligt för inbyte, så det kanske jämnar ut sig. | |
|
För mig är det inga problem att köpa bilen någon annanstans i Sverige 1an köpte jag i halmstad föra året. Kneippbadens bil har inte tänkt på deras priser. Eftersom jag tar det lugnt med köpet 1 par månader så kan det likväl under den tiden dyka upp något annat märke jag fastnar för vi får se. Har inga problem att lämna en provkörning bakom mig. Finns en Mazda 6 mps i stan om den nu inte är såld så blir det att slå en look på den i helgen. vill även testa Lexus is 250 snygg som attans. Mazda 6 2.5 snygg Ford mondeo 2.5T snygg Och Mazda 3 mps klockren. Och Audi A3 3.2 och 2.0T lite fula i modellen bara. Är lite skittso :) |
|
|
Har lite huvudbry när det gäller 120d och i Kör mest stadskörning ibland långturer Så varför välja diesel visst den drar något mindre men prestandamässigt lika. Så är dieseln en roligare stadsbil än bensin mer drag eller ? |
|
|
Köra bil i stad är väl inte rolig? Kanske beror på vad du kallar för stad. Jag brukar cykla i städer när jag har möjlighet, det går undan ;-) Länk |
|
|
cykla den tiden är förbi så tråkigt. Inlines det är kul. Sen var det inte det frågan handlade om. Yep tycker det är nice att glida omkring sen när det bli lite längre stråk gasa lite.vi har fina långa sträckor där man kan sträcka ut. Så om man är lite gasglad 120d eller i |
|
|
120d har bättre prestanda, lägre förbrukning och betydligt kraftfullare motor, och dessutom är skatten är låg ca 1800 kr. Personligen har jag väldigt svårt att se några fördelar med 120i överhuvudtaget i jämförelse med dieseln. BMW CS #5139 |
|
|
Onehp: Haha, fan va ball video! Såg skitkul ut, vilken bana, och så lång! Håller med dig. Att köra bil i stan är kass. I Gbg är det hål och djävulskap överallt nu efter vintern. Nu när det blir varmare kan man börja cykla igen =) |
|
| Gillade också videon! Trodde det skulle gå åt hevete när hunden dök men det löste sig fint. | |
|
Efficient dynamics Länk |
|
|
Kan detta stämma Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.