|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Glömde en sak: Du får en stereoanläggning i volvon som inte låter som en klockradio. USB är standard i volvon, det är det inte i BMWn. Länk |
|
|
andreas_lofgren : 1,3-1,5 för volvon hoppsan samma som en 540 då i stan :) |
|
|
Ja, på etanol ja. På bensin ligger förbrukningen kring 1 lit/mil. ------- //Lövet |
|
|
Lät lite för bra för att va sant att en v8 sörplar samma som en 5a ,men du kommer aldrig få samma kör känsla i en volvo som en bmw ovan sätt modell. //Micke |
|
| E60/61 med komfortstolar har whiplashskydd. Har för mig att hade whiplashskyddet vart standrad så hade den fått full pott på Euro-NCAP. | |
|
Upplever E61 som marginellt bekvämare än V70, och körglädje och väghållning är i en helt annan klass än i Volvo V70 som inte ens med lätta 2.0F i fronten är direkt vass. Framför allt bedövar lyxkänslan i E6x mig, Volvo V70 är en helt vanlig svenssonbil och känns som en sådan medan man får i princip samma intryck av att sitta i och köra E61 som i diverse lyxbilar; Säg 7-serie och Lexus etc. Volvo är inte heller billigare i drift, service och reservdelar är minst lika dyra enligt min erfarenhet om inte dyrare. 2.5FT är en härlig maskin dock, senaste bilen på jobbet blev en sådan, men den dricker riktigt rejält och 1L/milen kan man inte räkna med. Då körs inte vår bil på Etanol... I mitt fall blev Bmw billigare i försäkring, då är dock en 523i inte jämförbar med en 2.5FT. Jag hade helt klart valt en E61, och funderar själv på en sådan då det är bytesdags för min E46, just på grund av blandningen av komfort och väghållning. Dock ingen 523i, jag hade tittat på en starkare diesel eller större bensin-sexa i ditt fall. :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
| Åker man mycket långa turer ska man absolut tänka sig för både en och två gånger innan man köper en Volvo V70II. Stolarna i den bilen passade inte mig alls och var en riktig plåga ibland. Ingen komfort alls på långturer men funkade bra på kortare resor. Men det kanske finns olika stolsalternativ även i Volvon? | |
|
Båda dessa bilar är i mina ögon bra bilar. Många långturer så vinner BMW. A till B i Volvo och man vill ut ur bilen. A till B i BMW och man vill sitta kvar i bilen ;) Detta väger tyngre för mig än några hundralappar mer om året. körde en längre sträcka på 24mil igår med en bränsleförbrukning på cirka 0,68 2 vuxna 1 barn plus packning. Visst kan BMW gå väldigt snålt om man vill. |
|
|
Flikar in lite...Bara funderingen Volvo vs BMW ....Förnuftet slår nog tyvärr över till Volvos fördel...vi lever trots allt i Volvol-land...och så i Mellanmjölkens-land. Den summan som BMW (förmodligen) har som "merkostnad/månad" skulle i varje fall jag slanta "alla dagar", varför.... : När det står en BMW på upp- farten så ...ja ...i mina ögon så betyder det i alla fall att där bor det en som förstår att man ska njuta av livet..... Och den lilla merkostnaden (om man nu har råd)... kan inte köpas för pengar Leve den Svenska avundsjukan!!!! Den bjuder jag på ;-) |
|
|
Jo den drar som en 8:a på etanol. Men då tankar du för 9:-/liter. Ganska stor skillnad jämfört med 14:-/liter för bensin. Enkel matematik!!! |
|
| Inte för att det spelar nån direkt roll, men dagspriset på E85 är väl snarare 10 kr/litern. | |
|
Sant. Men då är det E75 vilket drar ner förbrukningen en hel del vid körning på etanol. ------- //Lövet |
|
| En hel del? Det är väl ändå att ta i... | |
| Tack för svaren, jag är medveten om att volvon är törstig men vad drar en bmw 523i 2007? Nu är jag inte intresserad av tillverkarens uppgifter utan vad drar den vid pumpen vid blandad och landsvägskörning? | |
| ille55 : Om du är bekymrad över förbrukningen ...118d... eller om du vill ha en större bil 520d...Finns 518d???...borde funka i Svedala...som motpol till V70Idrive...körglädje??? nja men pris/mil...hurra!!! | |
|
"En hel del" är självklart ett flytande uttryck. Bensininnehållet är 10%-enheter högre, exakt hur det påverkar förbrukningen verkar inte vara helt linjärt. Jag kör inte etanolbil själv. ------- //Lövet |
|
| Jag kör inte etanolvolvon längre men när jag gjorde det så märkte jag aldrig nån skillnad på förbrukningen när E85 blev E75. Men det kanske märks mer på en 2.5FT än på en 2.0FT, vad vet jag... Helt ovetenskapligt så skulle jag vilja påstå att majoriteten av dom som har etanolbilar inte ens vet att E85 blir E75 under vintern. | |
| 2.0F ska det stå såklart... :-) Editfunktion kanske? B-) | |
| Är det inte m-paket på e60n så köp volvon. | |
|
hugget som stucket vännen. :) 12 års rostskydd på BMWn.. 10år(tror jag) på volvon. 07a vs 09a = lika mycket rostskyddsgar. kvar, jag röstar på volvon om du nu skulle vilja trimma 50 hk till. järmför även utrustning. ex navi, skinn. PS. komfortstolarna måste du ha om du väljer BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.