AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
11.127

Audi, försprång vad gäller design?

Sida 6 av 6
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
esadh:
Vilka har du själv kört?

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Alla som rullar genom ASBs portar. :-) Men faktiskt inga värstingmodeller, som R8.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Arese, det verkar som vi har väldigt lika intryck av våra provkörningar av nya A6 3.0TDI Quattro. Även jag överraskades över hur tyst och fint den gick. Jag tyckte den var väldigt fin att köra och bra tryck i motorn. Interiören älskade jag. Känns modern och snygg.
En sak som jag inte riktigt gillade var att jag tycker styrningen var för lätt i låga hastigheter. Men det kanske är vanesak.

Nya A6 är en riktigt fin bil enligt mig, inget snack om saken. Men jag håller ändå 5-serien som precis snäppet över.
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Håller med Amli, styrning känns som en Fiat på City-läge:)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det stämmer som ni säger om styrningen, att den kan kännas lätt i låga hastigheter. Men det gäller bara standardbilarna utan Drive select. De nya S och RS modellerna är mer som BMW med lite mer "köttig" känsla.

esadh; Du om någon måste ha testat bilar:)
Hur är det egentligen, slåss ni om att få lägga vantarna på de lite mer ovanliga bilarna?

//Stefan

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
StefanL:
I vissa fall, ja. En del uppskattar dessa och andra fattar inte varför någon skulle vilja köra annat än Volvo 940, så det är ganska blandat. Men man kan dra vissa paralleller mellan ålder och intresse av ovanliga bilar. Bland det ovanligaste är nog en "Bond-bug".

Och appropå ovanligt; Jag såg en helt hembyggd bil bli reggad för ett par veckor sedan. Den illgröna karossen är inspirerad av A-forden och under huven sitter BMWs lilla 3-liters V8. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
såg nya A6 på Teknikens Världs mässa Live i helgen och kan hålla med om att bilen är snyggare live än på bilderna jag sett innan. Med de häftiga 20tummarna och den nya väldigt snygga grå metallic lacken så såg den riktigt fin ut. Gillade instrumenteringen och det var ett väldigt fint skinn i just den bilen.

/Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Färgerna blir allt viktigare tycker jag. Det skulle kännas fel med rött eller vitt på en A6a även om jag gillar vita bilar.

//Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.