AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
11.130

Audi, försprång vad gäller design?

Sida 1 av 6
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Nya Audi A3 Koncept. Ännu en bil från Ingolstadt som får ärkerivalen BMW vässa pennan ytterligare.

Länk

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Spana in backspegeln. Fulländad design.

Länk

//Stefan

Vad är det för speciellt med den där bilen?
Typisk Audi design....

mvh/ Anders
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Lite lik 1-serien, men vackrare :)

Backspegeln ryker nog tyvärr till produktion - för liten yta enligt EU-kraven, ser det ut som..?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
En helt vanlig intetsägande Ådi när den väl blir producerad. Lika spännande som en fuktig trasa, skurna efter överjäst limpa modell 1A.

Är det NÅGON skilland på A4/A5/A6/A8?
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Är det NÅGON skilland på A4/A5/A6/A8?

Hur menar du nu?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker den var läcker, men varför ser alla Audi likadana ut förutom storleken? Design-torka eller? :)
Nu är det ju inte så att BMW har några fantastiskt stora designskillnader mellan modellerna heller och när nya 3:an kommer misstänker jag att det blir ännu mindre skillnader.

Audin tycker jag ser riktigt skön ut.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Snygg taklinje, mindre attraktiv front och interiör. Ser inget designmässigt försprång baserat på den modellen.

StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
En viktig detalj för mig har alltid varit fälgarna och där tycker jag att BMW har varit ett snäpp vassare.

Nu kommer även Q5 och Q7 som RS modeller. Frågan är till viken nytta.

Jag hoppas verkligen att nya 3-serien blir lite mer vågad än f10/11. Har ju tänkt att köpa en sådan efter S4an.

//Stefan

Stefan: Mycket snygg bil! Men det tyckte jag också om A6 när den kom 2005 och A4 2008. Tyvärr tycker jag att många av Audibilarna tappar ganska snabbt i attraktionskraft till det yttre. De åldras väldigt snabbt och inte alltid med värdighet som jag tycker de flesta BMW och Mercedes gör.

Men kom igen om några år så gör vi om bedömningen, kanske har Audi träffat rätt denna gång?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Kristoffer_L:
Jag kan hålla med dig att e90 har åldrats med värdighet. Tycker att den fortfarande ser mycket snygg ut med M-sport och snygga fälgar och kommer nog hålla många år framöver.

Vad gäller Audi är det oftast S och RS-modellerna som håller stilen bäst

//Stefan

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är väl i princip nästan bara Ferrari tycker jag som har en unik identitet för varje modell. Annars är det väldigt mycket "storebror / lillebror" i bilvärlden idag. Från Porsche och Aston som väl är värst men ner till Audi och BMW. Lite tråkigt får man väl ändå säga? Varför skulle inte 3-serie och 5-serie vara helt olika, men med några nyckelkomponenter som binder ihop dom som njurarna och kinken?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
I nästa vecka kommer nya A6an till åf. Ska bli kul att se den live.

//Stefan

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tittade och provsatt en idag, fin bil med mycket bra finish...

MVH Christofer
Ser inte speciellt mycket nytänkande i Audis design om man jämför gamla och nya A6 ex. vis. Nytänket är väl här isåfall att A3 kommer som sedan, men det kommer ju sannolikt även på nya 1-serien och Merca A-klass enligt senaste Auto Motor Sport. A6 är ju en bil där man knappt ser om det är en A4 eller A6 eller om det är nya eller gamla A6. Jämför skillnaden mellan E60 och F10. Där är det ju frågan om def olika formspråk. Men att en A3 sedan skulle skrämma BMW tror jag inte på. Den ser ju bara ut som en mindre A4.

/Anders
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det ska bli spännande och se nya A6:an, jag tror den kommer och vara grymt läcker.
Håller med om att F10 är nytänkande, för det är väl första gången som en BMW ser ut som en Audi?
Ja, håller med om att Audi varit väldigt framstående i design senaste åren, jag är väldigt imponerad.

Skönt dock att BMW svarar upp och håller försprånget.

650i Cab
Länk

Coupe
Länk
F10 ser ut som en Audi??? Var då?

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Audi hade en glanstid för några år sedan; bland annat den utgående A6:an är enligt mitt tycke en fantastiskt vacker italiensk bil. Tyvärr så har designen kört fast efter att de Silva lämnade pennan åt bl.a. Egger. Nu verkar det mest handla om att göra bilar med en ytterst aggressiv front påklistrat på en i övrigt intetsägande kaross. Synd.

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.