|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har manuella sportstolar i min 330d och ytterspegelpaketet med infällbara speglar samt tiltfunktion vid back. //Micke |
|
| Går det att eftermontera infällbara speglar eller tiltfunktionen? | |
|
Ärligt talat! tiltfunktion av backspegel vid backning är en fånig funktion som jag hade klarat mig utan... Jag är proffs på att köra bil (dvs. att det är mitt arbete) och vill till och med dryfta mig till att påstå att funktionen är jobbig då man offta tittar i backspegeln samtidigt som man lägger i backen coh då måste man vänta 2 sekunder på att spegeln ska "fokusera sig" för att sedan huka sig ner för att få tillbaka orginalvinkeln. jag är mer intresserad av at se så jag inte kör på bakomvarande bil än om jag skulle köra på trottoaren. har man minnsta kännsla för sin bil VET man var man har sina hjul (fälgar)... |
|
|
Han man minsta känsla för sin bil VET man var den slutar. :) Dessutom VET man som innehavare hur man ställer in omkopplaren så att spegeln inte ställer om sig på man backar. Om jag vet detta, är jag proffs då? |
|
|
steaman - Det var fanimej det dummaste svaret jag har hört. jag har bilen som arbetsredskap och kör 15k mil per år och påstår att det är irriterande med denna funktion. Och ställer den allmänna frågan huruvida funktionen är nödvändig (i sin nuvarande form). och att prioritera trotoaren före bakomvarande hinder. så jag skulle vara otroligt glad om någon kunde förklara hur man stänger av denna funktion. Steaman jag antar att du faller i den lilla kategori som faktiskt är i skriande behov av en spegel för att inte köra på trottoaren, och därför finner mitt inlägg stötande och måste bete sig som en fåntratt i forumet. |
|
|
Du är så kategorisk i ditt uttalande så jag ville vara med samma mynt! Vissa finner funktionen bra och andra inte. Det fina är att funktionen är valbar, genom att ställa spegelväljarknappen åt vänster kopplar du in funktionen och ställer du den åt höger så kopplar du ur den. Spegelväljarknappen är den knappen som väljer vilken spegel som du kan justera inställningen på. Jag själv använder inte funktionen då jag backar in i garaget varje dag och bara har 5 cm tillgodo på bredden. Ps. du bör vårda ditt språk (personliga påhopp med kränkande uttryck) så att dina inlägg inte raderas. |
|
|
Själv så älskar jag tilt-funktionen. Men det måste ju bara betyda att jag är kass på att köra... |
|
|
Jag tycker funktionen är rätt praktisk. Inte för att jag har den, och inte för att jag brukar köra på trottoarkanter, men självklart att den underlättar vid fickparkering om man har svindyra fälgar och inte vill skrapa dem om man råkar vara lite oförsiktig. Och det gör det säkert enklare (för normalbilisten, ej proffs?) att smeka kanten så passageraren får ett bekvämt insteg med hjulen max ett par cm från kanten. Gustavson: Ditt svar på steamans inlägg gränsar till ren oförskämdhet, eller snarare överskrider densamma. Kul för dig att du är fickparkerarnas Pavarotti, men du har uppenbart aldrig tänkt tanken att lägga tid på att läsa instruktionsboken istället för att skriva dumheter på internet. |
|
|
Gustavson// Infällbara backspeglar är bra för att andra inte ska köra in eller gå på speglarna när det är trångt. Den funktionen har väl ändå ingenting med hur man kör själv och göra? :) |
|
| Jag minns jag hade en E46 med elektriska infällbara speglar, jag minns en gång när jag råkade trycka på knappen medan jag körde då började sidospeglarna vifta på sig som grisöron åt alla hål. Pinsamt värre mitt i tungtrafikerad gata och jag fick inte stopp på dem heller. Var tvungen att köra åt sidan, stänga av bilen ställa de rätt, manuellt. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.