|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag kan inte hitta några knappar för det? Finns funktionen överhuvudtaget? | |
| Visst finns den - kommer i "ytterspegelpaketet" tillsammans med trottoarkants funktion av högerspegeln. Det ska sitta en liten oval knapp där du ställer in speglarna. | |
|
Grodan: Har du missat att pricka i den funktionen? |
|
Roffa1 |
Vill minnas att "trottoarkantsfunktionen av högerspegeln" endast ingår om man har tillvalet el-inställbara stolar med minne. |
Roffa1 |
Grodan: på din dörrpanel där du har knappen/spaken för el-backspeglarnas skiftning hö-vä, där skall det finnas en till likadan knapp om du har el-infällbara backspeglar. |
| Jag har infällbara speglar med trottoarkantsfunktion (när man lägger i backen) och jag her INTE el stolar! så du får nog uppfriska det där minnet roffa! | |
|
Det stämmer jag har spegelpaketet, trottoarkantsfunktionen men inte elstolar. Jag har för mig att den funktionen har funnits på alla BMW vi haft. |
|
Roffa1 |
Grabben har en E90 325iM-07 med originalmonterade el-infällbara backspeglar dock utan trottoarkantsfunktion. |
| Roffa1: Som sagts, trottoarautomatiken ingår i Ytterspegelpaketet.. | |
Roffa1 |
Hittade samma info i denna tråd, det sjätte inlägget gjort av Pavel. Länk |
|
Nån som har bild på hur panelen ser ut med den funktionen? Steaman// Inte jag inte. :) Jag tror inte jag hade det heller på min E90. I så fall är det skandal. hehe :) |
|
|
Roffa1: Inte första gången jag säger detta, men du får börja läsa bättre... Pavel skrev "Jag tror dock att man får med lutning av högerspegeln vid back om man har beställt elektriska stolar vilket Carlman verkar ha gjort..". Observera de tre första orden i meningen: "Jag tror dock". Det är med andra ord en hypotes och ingen fakta. |
|
Roffa1 |
Grodan: Om du har infällbara backspeglar så har du två styck likadana knappar/spakar intill varandra, samma sorts knapp som till skiftningen av vänster-höger backspegel. Två stycken sådana knappar intill varandra = El-infällbara backspeglar. En styck ensam knapp = Ej funktionen el-infällbara backspeglar. |
| Tack Roffa, orkar inte gå till garaget nu, men ska kolla på det i morogon. :) | |
Roffa1 |
Chris: Jag har aldrig någonsin påstått att jag har rätt vad det gäller "aut lutning av höger backspegel" Jag skrev att jag "vill minnas" att det var si eller så, eller hur Rektorn;-) Undrar likaså varför grabbens E90 saknar aut lutning av höger backspegel trots att han har el-infällbara speglar monterade från fabrik. |
Roffa1 |
Tillägg: Vet redan att funktionen styrs av om knappen står till vänster eller höger;-) |
| Det verkar stämma att trottoarkantsfunktionen ingår vid elstolar. Jag har den iaf på min och jag kan inte fälla in speglarna. | |
Roffa1 |
Hrmm..se där ja, precis vad jag misstänkte... |
|
313 Ytterspegelpaket : Elektriskt infällbara, uppvärmda backspeglar med minne och automatisk tilt-funktion på passagerarsidan när back-växel läggs i. 430: Automatiskt avbländande backspeglar, in- och utvändigt |
|
|
Nu halkade jag på tangentbordet. 313 Ytterspegelpaket : Elektriskt infällbara, uppvärmda backspeglar med minne och automatisk tilt-funktion på passagerarsidan när back-växel läggs i. 430: Automatiskt avbländande backspeglar, in- och utvändigt: Elektrokromatiska speglar med automatisk avbländning. Inkluderar Ytterspegelpaket & invändigt belysningspaket med läslampor fram och bak, belyst sminkspegel och soft-light bak. (Inte i kombination med 313) 431: Automatiskt avbländande backspegel, invändigt: Elektrokromatisk spegel med automatisk avbländning. Inkluderar för 4-cyl läslampor fram och soft-light bak (std för 6-cyl). (pris 0 kronor i kombination med 430) Mao det är ytterspegelspaketet 313 som ger funktionen inget annat. Detta gäller kanske inte på bilar sålda i andra länder där annan paketering kan förekomma. |
|
Roffa1 |
313 Ytterspegelpaket : Elektriskt infällbara, uppvärmda backspeglar med "minne" och automatisk tilt-funktion på passagerarsidan när back-växel läggs i. -------------------- Intressant el-speglar med "minne" vart ifrån styrs detta minne? när man beställer el-stolar så ingår ju modulen som memorerar el-speglar, stolens lutning,mm,mm. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.