|
Sida 9 av 14
|
|
|---|---|
|
Så att bilen har gått 10.000 mil för lite skulle du berättat först på plats som i det här fallet? Misstänker att de flesta spekulanter inte skulle vara helt nöjda. ------- //Lövet |
|
|
"Sedan att folk har verkligen för lite att göra ibland och skriver i sådana trådar , spekulerar och kastar skit på folk hit och dit - ptja , det är Sverige det:) " Det kallas att hjälpa varandra, kanske ett okänt begrepp utanför Sverige? Att ange fel miltal är olagligt (när du känner till det korrekta) så det är nog inget man bör ägna sig åt! Sen att du berättar allt beyder inte att andra gör det och hör och häpna, folk försöker blåsa inte ont anade naiva köpare! I detta fall spekuleras det inte, det är fastlagda fakta! Sen att folk i andra trådar ger tips ("spekulerar") ger bara en ev köpare möjlighet att själv granska detta noggrannare när han tittar på bilen. Sen kan man ju alltid låta bli att läsa trådarna om man känner att det stör... |
|
|
Nej. Miltalet är ju en annan femma. Frågan är om ägaren har backat mätaren med flit eller om det bara blev så efter mätarbytet då det är anorlunda mätare i USA |
|
|
"Frågan är om ägaren har backat mätaren med flit eller om det bara blev så..." Ja det är ett vanligt fenomen det där, "bara blev så". Alla är ju egentligen oskyldiga! Det säger iaf han med skägg och röd luva... |
|
| Mätarskruvarna agerar ju fan som politikerna "Det har jag ingen kännedom om, jag får återkomma" haha | |
|
TACK SÅ JÄVLA MYCKET FINNS VISSA HÄR SOM KAN DRA HOPPAS NI E STOLTA NU NÄR JAG INTE FÅR HA MIN ANNONS KVAR PÅ BLOCKET F...A ända jag käna säga till er skaffa ett liv för fan K-- sugare alla som ringt har jag sagt hur det legat till så dra åt ...... |
|
|
Haha....vilken jävla tråd alltså. Tyvärr känns säljaren lika skruvad och krockad som bilen. "sådan husse, sådan bil". Flåklypa |
|
|
Alltså... Nu har detta gått för långt. Kimmen. |
|
|
VEM HAR NI HJÄLPT????? Lycka till att hitta en sån fin M3a för dom pengarna Titta i sommar vad dom kommer kosta. Jag behövde pengarna till en familjebil därför ville jag sälja den snabbt och billigt. Ni har varken hjälp mig eller en eventuell köpare. Vad tror ni att jag sålde för bil? Fatta att den e fin och inte har några fel så för 140.000 är det ett skit bra pris. Ändå vill ni hålla på och jävlas bakom ett nickname skulle vara kul se er komma hit titta på bilen sen uttrycka er på det sättet som ni gjort här ÄNNU EN GÅNG VERKLIGEN JÄTTE TACK Hoppas ni e stolta nu |
|
| Om jag inte minns fel så var det en potentiell köpare som tackade för informationen i början av tråden, så någon är hjälpt iaf:) | |
|
Men kapten saab. Du som är en bmw expert om vi går efter vad som sägs här att den gått 17000mil och är i ett otroligt bra skick M3a från -02 vad tycker du att den e värd då? |
|
|
Enkelt Richard, Camilla sluta blås folk och skriv en seriös annons så kan du använda blocket! Och då du tycks ha svårt att förstå vad det betyder så kommer tipset här; skriv ut RÄTT MILTAL! Dobermann: vilken del tycker du är problemet? Att en skojare inte får ha kvar annonsen eller att det tas upp på forumet? Visst var det bättre förr, när man kunde hålla på att blåsa folk i fred! |
|
|
Keiseer fråga folk som ringt mig här inne vad jag sagt om bilen Och för det andra så satte jag ut annonsen innan detta kom till min vetskap och direkt när jag fick reda på det sänkte jag prisen sen där efter har jag berättat allt om bilen för alla som ringt så så ful fisk e jag Men då är jag nyfiken på om jag sätter ut den här med 17000 mil vad tycker ni denna bil e värd och snälla seriösa svar |
|
| Fuskard: Den kan mycket väl vara värd en del om allt är seriöst lagat, problemet är ju allt hysch hysch runt bilen. Jag köpte själv en skruvad Audi för 15 år sedan och ångrar det än idag:( | |
| Sålde givetvis vidare den men förlorade en rejäl slant då jag INTE försökte mörka skruvningen i annonsen. | |
| Fick dessutom byta en jävla massa dyrt bara för att den ens skulle gå sälja, aldrig mer köpa först kolla sen:( | |
|
Gör så här: Ta bilen till en erkänt duktig plåtslagare/koarosseri-verkstad som har möjlighet att mäta samtliga hjulvinklar samt om karossen är rak. Be honom "besiktiga" bilen med avseende på hur pass bra/dåligt reparerad den är, givetvis bör han lämna ett skriftligt utlåtande tillsammans med övrig dokumentation. Detta kommer du säkert få betala för, nånstans kring 5" kanske? Om nu hans utlåtande samt hjulvinklar mm är inom de av BMW angivna toleranserna så har du ju ett något bättre utgångsläge. Visst bilen har varit smackad men den är i vart fall seriöst lagad, o givetvis ser du till att justera in slutdämparen 100%. Justera mätarställningen till den korrekta (18" mil?). Serviceboken (om det finns nån sådan) kan du hiva eftersom den troligtvis är fejkad, om den nu är ful(l)stämplad till 8000mil. Med öppna ärliga kort o en bil i OK skick kan du säkert få hyffsat betalt för den. Som den står nu med alla diverse konstigheter så tror jag att du får krypa ner mot 100-110 för att få iväg den till nån mindre nogräknad fjunig 20-åring.... Om det framkommer att bilen är ful-lagad o sned o vind så vette katten vad man skall göra, att laga den ordentligt lär kosta fläsk, men om nu bilen ändå är körbar i detta skick så kan du fortfarande sälja den till samma fjuniga 20-åring*haha* |
|
| Är den seriöst lagad skulle ifsig jag kunna tänka mig att köpa den billigt:) | |
| Richard, Camilla: Läs vad jag skriver, sätt ut rätt miltal! Då får du också möjlighet att annonsera på blocket! Du sänkte priset men glömde justera miltalet? Kom igen nu, lägg ner charaden! | |
|
Richard, Camilla.. tack själv och återkom när du fått ett samvete! Hälsa dina abdulla kompisar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.