|
Sida 1 av 14
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar, funderar på att köpa denna m3 Länk Vad vet vi om bilen? /M | |
| Avgassystemet såg inte ut att vara speciellt snygg inpassat baktill. | |
| Den är prcis intagen till Sverige. Såpass kan jag se. Annars va det inget med dom annons namnen så klinga illa har jag bara fått för mig det? | |
|
"Rickard och Camilla" får mig att rygga tillbaka. Ofta hycklare som vill verka oskyldiga som plockar med ett kvinnligt namn i annonsen, eller lägger ut annonsen med enbart ett kvinnligt namn. Stolarna ser riktigt slitna ut. Personligen tror jag inte att den bara gått 8000mil. Om den har det så har ägarna inte skött om bilen särskilt bra. |
|
|
När jag ringde honom, så sa han att de finns servicebook, men bara stämplad 2 gånger? Och att han säljer den pga hus köp. |
|
|
Nyimporterad. Aldrig varit i trafik i svea. USA import. Finns 16 registrerade handlingar på carfax.com för att se exakt vad dessa är får man köpa en carfax på bilen. Tror det är det första man gör innan man går vidare. |
|
| Va skumt, han sa att de var tysk import. | |
|
den kan ha gått via tyskland men är såld ny i usa. ta ut en carfax på den, risken finns att den är såld som skrot. |
|
|
Inköpt i Usa behöver ju verkligen inte betyda skräp. Jag har tagit in flera mycket fina exemplar. Sedan är det olagligt att skruva mätare i Usa. Står oftast på titlen vad den gått och då är det bara att kontakta vägverket så kan de skicka en kopia av de dokumenten. Enkelt räkneexempel Inköp $14.000 = 98.000SKR Frakt i Usa samt till Sve - 13.000SKR Summa 112.000SKR Tull 10% 11.000SKR Moms 25% 30.000SKR Sedan till kommer andra småutgifter om 10.000SKR Så för en 160.000SKR har man en bil hemma och körklar om den ursprungligen kostar $14.000. Sedan skall man såklart vara kritisk men det gällaer väl vid alla slags bilaffärer?? |
|
| Hur får man fram en carfax? Carfax.com? De står hela tiden att jag fyllt in fel mail adress. | |
|
2000-02-14 247 122 km Fordonet besiktat av Bilprovningen i Trelleborg, Sverige. Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Besiktad med anmärkning, efterkontroll krävs. Det är de enda jag kan få fram från svensk carfax. |
|
Gee |
Det är carfax utdraget från usa du vill ha ej det svenska, tror det är carfax.com |
|
Är inte detta samma säljare som sålde den mätarskruvade US-importerade Phoenixgula för några månader sedan? ------- //Lövet |
|
|
Den som var smälld i fronten och lagad i Paint på fotot... ------- //Lövet |
|
| andreas_lofgren: Jo jag har exakt samma magkänsla här. Bägge bilarna säljes i Uppsala och jag har också för mig att namnet i annonsen ändrades. I själva verket är det alltså inte ett svenskt par här som säljer denna bilen. Är det samma säljare som den Phoenixgula paint-redigerade bilen så utfärdas ett enormt stort varningstecken!!! | |
| Det verkar som att bilen backats hela vägen från usa?!? | |
| Jag fick samma vibbar som Lövet men då hette han "Madeleine" och längst ner på annonsen stod det "kom inte och gnäll efter affären". | |
|
googlar man på telefonnumret, så finns det en till bil... BMW 320 Touring NYbesiktad 17/11-10 | Uppsala | Blocket Färddator ¤ Farthållare ¤ Takräcke med Takboxhållare. ¤ Mulltiratt ¤ Antisladd och antispinn ¤ m.m. Ring för mer info. Richard 0738922000. Extrauppgifter ... www.blocket.se/.../BMW_320_Touring_NYbesiktad_17_11_10_30787707.htm?... Bmw m3 i toppskick nybesiktad | Uppsala | Blocket Seriösa köpare ringer helst. Och snälla inga skambud. Ring Richard och Camilla för mer info 0738922000. Mejla eller ring Richard, Camilla: # ... www.blocket.se/.../Bmw_m3_i_toppskick_nybesiktad_32366865.htm?ca... |
|
|
12/07/2009 New York Motor Vehicle Dept. SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED 12/16/2009 Vehicle Exporter Vehicle exported from New York, NY and imported to Poland Har gått minst 17000 mil (06/12/2009 104,999 Miles) |
|
| Om den gått minst 17000 mil för ett år sedan kan den säkerligen gått 18000 mil fram tills idag dvs. 10000 mil mer än vad som står på mätaren? | |
| Att avslöja bedragare är svårt. En klok idé kunde vara att ha inlägg kopplat till annonser här på Autopower. Potentiella köpare kunde där fråga om bilen, säljaren svara och andra ta del av informationen MEN framförallt kunde länkar till forumet göras där man enkelt då hade avslöjat denne "Rickard" och ingen hade från denna hemsida köpt den skruvade bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.