|
Sida 8 av 14
|
|
|---|---|
|
Go Lövet!!!!!!!!!!!!!! Ap´s egna Janne Josefsson. Richard, Camilla eller Abdulla sluta skriv. Du skämmer bara ut dig. |
|
|
Bra skrivet Lövet. Finns inget mer att diskutera. Bilen är skruvad och krockad. "Richard och Camilla" har gjort bort sig, precis som Mr.Olympic. "JA bilen kanske är krockad och gått längre jag vet inte." Enligt carfax så ÄR den det. Så nu vet du. Riktigt kul att läsa dina inlägg dock. |
|
|
@Stefux Jag förstår vad du menar. :) Min åsikt är dock fortfarande den att när du sätter ut en bil till försäljning så ska man vara beredd på att den kan komma att granskas av vem som helst. Om du dessutom inte är helt ärlig i annonsen så kan det vara så att man fastnar i nätet på någon av dessa entusiast-sajter - tough luck! Det fuskas och fipplas mycket med dagens bilar och det är oftast en oerfaren och förväntansfull köpare som får betala för det. Därmed tycker jag det är värt risken att bli "spekulerad". Med all respekt för de som råkat ut för denna typ av negativ spekulation så är min bedömning att den har inte drabbat några direkt "svensson som ska sälja sin bil som de ägt och brukat de senaste åren". Det handlar oftast om privatpersoner som försöker göra snabba cash eller oseriösa företag. |
|
|
Håller till viss del med om kritiken att det ibland spekuleras lite väl mycket på lösa grunder, man får ta det med en nypa salt och undersöka saker närmare själv om intresse finns. Men att den kritiken kommer upp i just denna tråd förvånar mig. Här finns ju klockrena bevis för att bilen både är mätarskruvad och krockad. Om trådskaparen är en oerfaren köpare hade han nog lätt kunnat missa dessa faktum och då måste tråden vara guld värd. Ställer själv ofta frågor om bilar som kan vara intressanta och visst är det en del spekulationer men även ofta mycket bra svar som sparat mig jobb och resor. Inte minst Lövet har kommit med bra tips och tycker han ska fortsätta med det. Ta inte åt dig av kritiken, dina inlägg är uppskattade och ofta väl underbyggda. Klart att säljaren av den aktuella bilen blir besviken eller arg när obekväma fakta kommer fram men skjut inte pianisten... Förresten blir man lite sugen på bilen. En fyrhjulsmätning med positivt resultat och en prissänkning till så kan det bli en kul banträffsbil med suveräna prestanda&körglädje per krona. Ska vi dela på den Stefan och åka MSLS ... ;-) |
|
|
Där håller jag med demax. Under alla år på forumet jag har läst denna typen av trådar så måste det vara en försvinnande lite del där seiösa och korrekta bilar blivit negativt nedskrivna. Tittar man istället på antalet fuskade bilar som har blivit avslöjade så är det ju lätt att se nyttan med att folk engagerar sig även om det i vssa fall kan bli en del ostyrkta proffstyckanden. Ibland har det handlat om säljare som inte själva var medvetna om sin bils historia men oftast har dom nog varit fullt medvetna. Vad som gäller i detta fall är svårt att säga men man kan väl säga att min uppfattning växlat allt eftersom fler inlägg har gjorts... ___ //Ulf |
|
| Tycker det är bra att sådana trådar finns. Om nu personen har fått fakta på att bilen har rullat längre och att bilen varit krockad varför ändrar min inte i annonsen, Finner det osannolikt att bilen säljs med så kort varsel efter att bilen varit inregistrerad i Sverige. Vad vet jag, det är min subjektiva bedömning och det har jag rätt att yttra. | |
|
Nu har jag läst hela tråden och det enda jag undrar över nu är varför ändrar han inte i annonsen nu då? Att bilen är krockad och har gått mycket längre än annonserat borde ju vara klarlagt. Den enda förklaring jag kommer på är att han hoppas sälja (lura på) bilen till någon som inte läser på Autopower. Jag hoppas verkligen att han ändrar i annonsen omedelbart, innan nån ovetande stackare köper den och senare kommer på historien om bilen. Ändrar han annonsen så räddar han ju lite av ansiktet och allt är frid och fröjd (nästan). Gör han det inte, så är han en bedragare som försöker luras. |
|
|
Vad jag inte förstår är varför man säljer en 320 för att skaffa en bättre familjebil, och därefter köper M3! råkade den bara bli ett impulsköp när det letades en 06:a i nyskick på bilskoten i Gdansk:) |
|
|
Bra formulering och svar Demax. Som sagt, så skjuts det inte med hagelbössa i alla trådar :-) Jag har inga invändningar i dom allra flesta fallen ang subspekta bilhandlare och privatsäljare som försöker luras och tjäna snabba pengar, tvärtom, detta gäller även fallet i denna tråd. Men jag tycker mig sett tendenser det senaste året att man sågar bilar på väldigt lösa grunder "speciellt M bilar", sen att mina inlägg kom i denna tråd beror på att flera utryckte sig i mina farhågor. //Stefux |
|
|
Citerar säljaren tidigarre i tråden: "Så snälla lite respekt för andra människor och deras egendomar." Men du är beredd att sälja den vidare utan att ha någon respekt och berätta om vad det är för objekt du säljer? Kvalificerat skitsnack är vad du håller på med. Enkel samman fattning: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla. Bilen är fortfarande smälld och skruvad. bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla. Säljaren justerar inte annonsen fast fakta framkommit. bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla. Lövet har rätt. |
|
| Tror ni han har lärt sig läxan eller dyker det upp en polsk M5 e60 för 200k i nyskick om nån månad:) | |
|
HATAR sånahär människor. därför har vi nu en DUMP på objektet COH450... bilen ifråga: COH450 Länk |
|
|
Richard, camilla: varför inte skriva in det sanningsenliga på annonsen. DVS SÅDAN INFO som kan ha VÄSELTLIG betydelse för köparen. ex. att den var smälld 2 ggr, att den är backad 10k mil? NOT OKAY. att du gjort en dålig affär innebär FAN inte att det är ok att låta någon annan luras och bli av med problemet. man skall stå för sina egna misstag. att du köpt en bil som inte motsvarat dina förväntningar är väl inte en unik händelse. det kan hända vem som helst. MAO: ändra din annons och lägg upp den väsentliga informationen. jo jag tror du får den såld, men jag tror varken du eller camilla kommer kunna sova gott om nätterna med vetskapen om att du lurat den nya köparen och även dragit med camilla i skiten. och vad händer när köparen upptäcker blåsningen som du faktiskt har vetskap om. det håller inte i rättegång om han stämmer dig. denna tråd bevisar din vetskap och prisavdrag är ett faktum. COUNT ON IT. läs på Köplagen. |
|
|
heja lövet! richard,camilla du behöver gå en utbildning på hur man blåser folk utan att bli avslöjad, bra försök iaf är stolt över att du kämpar emot solklara bevis :( svenskar e inte så dumma som man tror, bevisar det här. Du kunde fått den sålt för 15 tusen euro i balkan inom några veckor, utan att betala annons på blocket eller slösa din tid på forumet. |
|
|
han har efter 8 sidor och mycket tjafs här FORTFARANDE inte ändrat annonsen! Håller med Lövets fråga en bit bak "hur naiva är ni egentligen"? Storyn just nu är: han äger en 3-serie kombi vilken säljs, han köper en m3a billigt som inte ens är regbesiktigad ännu! Han kollar inte upp något (på en bil som gått under 1000 mil/år) och kommer 3 dagar senare på att han behöver en kombi igen varvid han lägger ut den som billigast på blocket för motsvarande bil. Han ertappas, är egentligen ärlig, men glömmer skriva ut rätt miltal och info. Däremot hinner han ändra priset (för att snabbt bli av med den). Och det finns fortfarande personer som tror honom... Istället är det mer sannolikt att han importerat ett lik, fixat det och nu försöker tjäna lite pengar genom att lura någon stackare! Bevisligen finns det lättlurade individer där ute. Trådar som denna är kanske enda motmedlet som bevisligen fungerar! Alla skojare är "ärliga" när det avslöjas! Efter ett tag brukar de börja hota istället, finns gott om trådar här. Visst förekommer det ibland lite löjliga spekulationer på AP men grundtanken är att hjälpas åt och då måste man dessvärre spekulera ibland. |
|
|
Annonsen är nu anmäld! |
|
| Han lägger väl bara upp en ny annons där han råkat "glömma" bilens krämpor om den blir bortplockad. | |
| Då anmäls även den... | |
|
Tyvärr tror jag det får liten effekt. Nästa gång han lägger upp annonsen så har han bara täckt över regskylten. ------- //Lövet |
|
|
Nu står jag på ingen sida MEN : När man köper en bil så ska man vara misstänksam ALLTID När man dock säljer en bil , klart som fan att man skriver en "snäll" annons och låter någon seriös spekulant komma och titta på bilen , sedan om man väljer berätta på plats vad bilen har varit med om och köparen får avgöra själv om den är ordentligt lagad eller inte. Skulle nog gissa på att bilen importerades från USA till Polen pga lägre tull och moms. Jag själv har varit med och tittat på många bilar och minns en gång när en 5 årig son till säljaren slängde ur sig "PAPPA kommer du ihåg när en häst sprang på bilen " direkt efter jag frågat om bilen varit krockad. Jag brukar skriva utrustning om lite info i annonser och när köparen kommer så berättar jag ALLT jag vet om bilen. Då får köparen själv avgöra om bilen är i bra skick eller inte. Sedan att folk har verkligen för lite att göra ibland och skriver i sådana trådar , spekulerar och kastar skit på folk hit och dit - ptja , det är Sverige det:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.