AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.825

Vad vet vi om denna m3?

Sida 6 av 14
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Citat andreas löfgren:

"Bilen är smälld
Bilen är utdömd i USA och får inte framföras i trafik där
Bilen har gått 10.000 mil mer än vad som står på mätaren och i annons"

Precis. Just detta är fakta. Allt annat spekulationer. Hur kan en tråd bli 5 sidor lång när fakta endast är tre meningar?? Det är nog det vissa reagerar på. Så även jag. Inte att man hängt ut en skum bil. Utan att man drar det till sin spets och i vissa fall till och med hånar folk.

Väljer att citera andreas löfgren igen:
"Bilen är importerad enbart för att säljas (=säljaren vet definitivt vad den varit med om)"

HUR vet du detta? Var du med när han köpte den? Har han berättat det för dig? Eller gissar du bara?

Klart som fan att bilar ska hängas ut. Men att lägga på mer än fakta är inte ok. Det räcker med att konstatera att den varit smälld, bankad, eller fifflad med. Mer behöver man inte komma med. Tror det är därför vissa skriver "skaffa ett liv" för det luktar lite lowlife om det. Sorry.

Skumma bilar= jättebra att det kommer upp till ytan! Som vissa gör, skriver ut regnummer när man uppdagat fusk, och har belägg för det (som i detta solklara fallet) men sen räcker det. Resten är upp till folk som är intresserade av att köpa bilen, inte folk som bara har intresse av att gotta sig och söka bekräftelse av sina andra forumkompisar.
Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
andreas_lofgren:

Just det. HUR VET DU DET? Har säljaren sagt detta till dig?

Hehe, hur menar du nu? Vad jag mer vill...? Jag skulle mer än gärna ta denna diskussion emellan 4 ögon med dig, om det är så du vill ha det.

Man ska nog ta det lugnt med det man skriver om andra här på forumet, innan man VET med 500% säkerhet vad man snackar om, speciellt som lekman och okunnig...
Fattar bara inte hur folk ORKAR hålla på så här. Skaffa ett liv.

Har du nåt mer du vill mig lofgren så kontaktar du mig via pm här.

Kimmen.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Importerar man en bil och lägger ut den till salu 3 dagar efter den är tagen i trafik då har man tänkt att sälja den redan från början.

Hur naiva är ni egentligen?!

-------
//Lövet
Visst har Mr_Dobermann rätt i mycket av det han skriver om man ser det till autopower rent allmänt.

Det är bara här man kan läsa inlägg där bilar hängs ut som eventuellt mätarskruvade pga att t.ex ratten ser lite sliten ut på en lågupplöst blocketbild, det kan även handla bilar som blir omlackerade vrak på samma bedömningsgrunder, dvs det ser eventuellt ut som färgskillnader på den där lågupplösta halvtaskiga bilden.

Autopower har tyvärr tappat mycket trovärdighet pga såna inlägg dom senaste åren.

När det gäller bilar som den denna tråden handlar om är det självklart mycket bra när sanningen kommer fram.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inget av det är ju relevant i det här fallet då Carfax svart på vitt visar vad bilen varit med om. När man har sett tillräckligt många sådana känner man igen dem nästan direkt på annonsen. Nyimport USA som läggs ut till försäljning direkt efter import ska man vara riktigt, riktigt försiktig med. Denna bil visar tydligt varför.

-------
//Lövet
Det är ju inte säkert att säljaren importerat för att sälja, han kanske hade hittat sin drömbil och upptäcker efter några dagar att han köpt grisen i säcken.
Färgen är ju riktigt snygg iaf.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
När man köper bil från USA så ligger Carfax / Autocheck redan i annonsen på 95% av annonserna på eBay. Det ska alltså mycket, mycket till (rent anmärkningsvärd dumhet i min mening) att missa vad den varit med om.

-------
//Lövet
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Andreas: Om vi bortser från just detta exemplar så har väl både Mr_Dobermann och GE en poäng. Håller du inte med?
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Lövet har personliga problem inte första bilen han skriver ner såhär
utse en som kommer och tittar på den snacka om skicket sen.
Och lövet är du dum på riktigt jag har inte hämtat den från usa vad är det du inte fattar
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det förekommer trådar där folk försöker analysera exakt hur många mil en bil har gått baserat på blänket i ratten vilket är olämpligt - men den typen av diskussioner tycker jag inte är relevanta i den här tråden. Och nej, jag håller inte med Mr_Dobermann i mycket.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
6 inlägg och du är redan kapabel att göra en analys av min personliga hälsa? Imponerande. Ta och lägg till 10.000 mil i din annons istället.

-------
//Lövet
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Vad är det för fel med att delge ens egna misstankar om att en bil troligen gått mer än de mil som har uppgetts i en annons - som det i det här fallet handlade om innan carfax-papprena kom upp på bordet?

Det är bra information för en eventuell köpare. Jag själv reagerade direkt när jag såg klädseln, det är inget bevis, med en indikation på att något är fel och att man sen skriver det här kan väl inte vara fel? Det är ingen som säger ATT det är så. Bara att det kan vara så eller att det är en indikation/ovanligt att en klädsel är så pass sliten efter 8000mil. Inte direkt rocket since. Det är fingertoppskänsla och varför skulle man inte kunna få skriva om det?

Visst, mycket spekulationer; är det förbjudet att spekulera här? Finns det någon regel mot spekulation? Det har dessutom visat sig att många av dessa spekulationer har stämt. Detta beror på att många här har bra koll och bra fingertoppskänsla och mycket erfarenhet som kan hjälpa en oerfaren köpare.

Jag röstar för: Fortsätt granskningen. Även spekulerandet. Det är det forum är till för. Varför heter det forum? Kom igen nu. Bedömningen tillhör fortfarande betraktarens, ingen annan.

Och nej, jag behöver inte skaffa mig ett nytt liv och ja, jag har råd med en m3 och nej, jag har inte en massa lån på den - som om det nu DET helt plötsligt skulle spela någon roll - sämsta argument hitintills. Ska det nu enligt vissa vara fel att låna pengar för att köpa en bil? Av någon här förväntas det även att man ska kunna "justera positionen av slutdämpen" för att köpa en e46m3. eh?
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
SNÄLLA SNÄLLA SLUT att spekulera om min bil ni har verkligen gjort det värre för mig.
Jag köpte bilen som den är hade ingen aning om varken mil eller att den var krockad för 2 år sen.
Så jag gjorde ett sämre köp än jag trodde men egentligen inte för bilen e i sådant bra skick att jag aldrig skulle tro att den gått längre än vad som står eller att den varit krockad.
Anledningen till att vi ska sälja bilen är för att vi behöver pengarna till en bättre familjebil inget annat.
Så har ni en 3 serie eller 5 serie kombi från 06 är även byte intressant.

SÅ SNÄLLA SNÄLLA SITT INTE OCH SÄG ATT BILEN ÄR SKIT FÖR DET ÄR DEN VERKLIGEN INTE KOM OCH TITTA GÖR EN BEDÖMNING SEN.
JA bilen kanske är krockad och gått längre jag vet inte.

Hur många som sitter och utalar sig om att dom vet detta har sett rapporten från CARFAX???

Så snälla lite respekt för andra människor och deras egendomar.

Om ni rustat upp ett hus för det varit möggel men det är helt borta nu och huset är i jätte bra skick är huset bara skit för det då?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Mkt bra inlägg demax!

Richard, Camilla:

Justera din annons och spegla sanningen så har du all respekt från min sida!
Men i nuläget så är du bara en skojare som försöker bli av med bilen till första bästa stackare.

BMW M-POWER
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du nu behöver en familjebil, hade det inte varit bra att behålla den topasblå E46 320iA -02 Touring som du sålde i februari I ÅR med regnr TBAxxx?

Man lämnar spår efter sig på internet du vet.

Det kan också vara bra att veta att det är straffbart att sälja en bil som man vet har en felaktig mätarställning.

-------
//Lövet
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Ursäkta franskan men lövet är verkligen efter
Den bilen var en 02a svensksåld kunden jätte nöjd jag sålde den med för att vi vill ha den nya modellen skrev jag inte från 06 IDIOT
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Anledningen till att vi ska sälja bilen är för att vi behöver pengarna till en bättre familjebil inget annat."

-------
//Lövet
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Andreas: Som jag förstår dig så tycker du inte att Mr_Dobermann har en poäng, trots att han försöker vidga resonemanget till bilannonser i allmänhet och inte bara denna bil. Och eftersom GE hänvisar till just Mr_D så antar jag att du inte heller tycker GE har en poäng, trots att han skriver sakligt om hur han ser på det hela.

Det står dig givetvis fritt att ha denna uppfattning men jag tycker mig se en tendens till att du väldigt gärna vill "vinna" diskussionen - på alla punkter - vilket leder till att du inte kan ge någon rätt på en enda punkt. Lite synd eftersom det lätt blir en diskussion om svart eller vitt.

För ordningens skull citerar jag GE som sammanfattar det bra. Observera att GE skiljer mellan annonser i allmänhet och just detta exemplar:

"Det är bara här man kan läsa inlägg där bilar hängs ut som eventuellt mätarskruvade pga att t.ex ratten ser lite sliten ut på en lågupplöst blocketbild, det kan även handla bilar som blir omlackerade vrak på samma bedömningsgrunder, dvs det ser eventuellt ut som färgskillnader på den där lågupplösta halvtaskiga bilden.

Autopower har tyvärr tappat mycket trovärdighet pga såna inlägg dom senaste åren.

När det gäller bilar som den denna tråden handlar om är det självklart mycket bra när sanningen kommer fram."
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Kunden" för övrigt? Du säljer alltså bilarna yrkesmässigt?

-------
//Lövet
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Ja vi har en v70 från -01 vill du köpa den lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.