AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.819

Vad vet vi om denna m3?

Sida 5 av 14
StefanL håller helt med, kan fort blir dyrare att köpa billigare:)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Förstår inte att vissa blir upprörda över att sanningen kommer fram.
Hade inte denna tråd funnits och massa schyssta forum medlemmar som inte hade lagt ner tid för att skaffa fram historiken på denna diskuterade M3:a hade ev. ngn stackare åkt på en rejäl blåsning.
All heder åt er som har lyckats skaffa fram info om denna bil och letat fram sanningen!

Gäller för övrigt alla andra suspekta objekt oxå genom tiderna som har avslöjats här via forumet.

Sen att vissa tycker att folk är avundsjuka på dem som äger en M-bil och försöker sätta dit som säljer sådana typ av bilar är bara skrattretande.

BMW M-POWER
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
en del bilar kan man inte hitta info om tex, carfax vad ska man göra då?
GI
2.196
GINO
berne:

Som svar på din fråga så tycker jag att har man inte ren fakta så skall man inte spotta ut sig ngt bara för att man "tror" .

Då får man låta bli att spekulera om berörd bil i sådana fall.

BMW M-POWER
berne+MOW90 har i mina ögon nåt syfte..Men så e jag duktig åxå..
Håller med ingen smutskastning förrän man har konkreta bevis.
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Bra info som kommit fram. Så länge det håller sig till bra fakta. Lös och värdelös info som "det ser ut som om huven inte har 100% passform", "Den ser omlackad ut" m.m. utan bevis tycker jag det borde finnas regler om.

Sådana här trådar bör ha vissa regelverk som skall följas. Spekulationer, nej tack.

Något säger mig att säljaren inte försöker luras med tanke på att han är här och skriver. Normalt sett kanske han hade tagit bort annonsen för att annonsera någon annanstans? Med tanke på detta tycker jag synd om säljaren som nu fått denna information. Hade jag fått reda på något sådant här om min M3a hade jag blivit väldigt besviken och arg.

Jag hoppas någon ser värdet i bilen, kunnig framför allt, köper bilen och njuter av den länge. Det är ju ändå framför allt en av våra favorit bilar, en BMW M3.

mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Men i denna tråd är väl bevisen legitima och trådens syfte mycket nödvändigt? Eller skulle "carfax"-dokumentation vara påhitt, samt det felaktigt tillpassade avgassystemet? Finns ju tom. bild på det. Verkar ju redan har räddat någon som vart nära fällan. Visst finns det många andra tveksamma trådar på forumet men denna ser jag som resultat av bra arbete här bland medlemmarna. Keep the good work up.......
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Millerone:

Tråden är ju kanon. Men den innehåller ändå en del spöken ibörjan innan Carfax infon kom fram... T.ex:

Säljaren har ett suspekt namn.
Stolarna ser slitna ut.
Antagligen lagad i Polen, för en billig peng.

Sedan dundrade carfax info in.

Tänk om du hade varit säljaren och varit 100% seriös. Så skapades det en tråd där någon tycker du har valt ett suspekt namn. Tycker att din inredning ser sliten ut och menar att den rullat mycket längre. Sedan att du lagat den billigt i Polen. Hehe, inte speciellt roligt OM det inte hade varit sant, eller hur?
Om säljaren till denna bil nu är så ärlig och själv blivit lurad, vilket jag starkt betvivlar, varför har han inte då ändrat texten i annonsen beträffande miltalet, då priset justerats neråt?

Om en bil varit kraftigt smälld bör det självklart framgå i annonsen, jag skulle aldrig ens bemöda mig med att åka och titta på ett sådant objekt!

I Tyskland har säljaren skyldighet enligt lag att uppge om bilen varit krockad på köparens förfrågan, synd att vi inte har denna lagen i Sverige också.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Med tanke på hur vissa reagerar över att det avslöjas krockade bilar så undrar man ju vad deras egna var varit med om...

-------
//Lövet
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
GINO: VA?

jag undrar om man inte hittat någon info om en bil på tex carfax, var kan man leta då?
å spotta skit har ja ju inte gjort de var ju bara en simpel fråga:S
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Krockar är svårt att ta reda på. I Sverige finns inga sådana offentliga register.

I tyskland får man ringa runt till de verkstäder som servat bilen, dessa ger ibland ut information om vad bilen varit med om, ibland inte tyvärr.

-------
//Lövet
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
M3blackpearl: Jo SJÄLVKLART, Jag ger ingen generell bedömning om "alla" liknande trådar utan ovan inlägg behandlar just denna tråd. Vidare är det oundvikligt att varje inlägg av alla som skriver håller sig till "ramarna" Tråkigt men så fungerar den här typen av forum, omöjligt med så många olika skribenter att få enhetligt perfekta svar. Vidare skriver du att " något säger mig att säljare inte försöker luras" Han kanske inte vill luras, men mycket tyder tyvärr på det, som annonstext, uppgivet miltal, och diverse uttalanden och förklaringar. Hade det sköts snyggt hade nog annonsen direkt reviderats samt att korrekt info utgetts i den initiala annonsen. Sen är det väl till eventuella intressenter att hantera den infon som skrivs här och göra en egen bedömning på plats. Dessa inlägg ger en indikation om att allt kanske inte är helt 100, vidare upp till ev. köpare att för egen del göra en besiktning på plats att ta beslut. Alla har olika synsätt om hur sådant ska skötas. Jag bidrar med mina refelktioner och uppfattning om hur jag vill köpa bil. Jag har vart tacksam för denna info om jag skulle va spekulant.
GI
2.196
GINO
berne:

Du måste ha tolkat mitt inlägg fel, det var inget riktat mot dig personligen eller ditt inlägg.
Jag trodde bara att du ställde en fråga rent generellt och jag svarade på hur jag tyckte att man skall agera.

BMW M-POWER
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tycker det är pinsamt att se vad nu vissa här inne försöker med, att försvara denna typen av försäljning! Sorligt!

Jag ser just detta "fall" som MYCKET enkelt.

FAKTA:
1. Bilen är så illa krockad i USA att den inte för framföras på vägarna där!
2. Bilen har gått 18000 mil, inte 8000 mil!

INGET av ovan nämns i annonsen! Detta trots att ägaren nu vet om historiken, RIKTIGT dåligt anser jag!
Om säljaren kände till bilen historik innan denna tråd eller ej kommer vi inte få reda på. Jag anser ju dock att de två väldigt viktiga punkterna ovan SKA stå med i annonsen. Inget snack, är det någon här inne som verkligen säger emot det?

Klart att bilens lack är fin... den är ju nyligen omlackad (helt eller delvis).

Mvh Jimmy
Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
Alltså... Väx upp. Nu får ni fan ta och ge er.

"Säljaren har ett suspekt namn" ?

"Antagligen lagad i Polen för en billig peng"

Skaffa ett liv nu grabbar...

Kimmen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen är importerad enbart för att säljas (=säljaren vet definitivt vad den varit med om)
Bilen är smälld
Bilen är utdömd i USA och får inte framföras i trafik där
Bilen har gått 10.000 mil mer än vad som står på mätaren och i annons

Var det nåt mer du ville Dobermann?

-------
//Lövet
Att tro att säljaren inte haft någon koll på bilens historik är jävligt naivt. Finns ingen som helst anledning att tycka synd om denne säljare, däremot den eventuella köparen som kanske köper denna bil i tron att den bara gått 8.000mil och aldrig varit smälld.
Säljaren borde tjäras, fjättras och hängas men då detta ej är tillåtet så hängs han ut här istället!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Om vi bortser från just detta fall och istället ser generellt på det Mr_Dobermann tar upp, så tycker jag att han helt klart har en poäng. Det är lite "proffstyckarstämning" emellanåt och det är en trend som har utvecklats över åren på AP. Drevet går på ganska ordentligt så fort vissa saker dyker upp i en annons. Granskning är bra, men ibland kan det vara på sin plats med försiktighet. Det blir gärna lite "aftonbladetjournalistik" över det hela annars.

För övrigt känner jag delvis igen mig i Mr_Dobermanns resonemang, åter igen sett ur ett allmänt perspektiv och inte specifikt vad gäller denna annons. Jag har börjat släppa lite på pedanteriet de sista åren. Det går att hitta fina bilar som är omlackade, säljs av folk med "suspekta namn" eller är lagade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.