AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.815

Vad vet vi om denna m3?

Sida 4 av 14
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Richard>> Om du nu är så seriös, varför lägger du inte i det riktiga miltalet i annonsen nu när du helt "plötsligt" vet att bilen både är skruvad och krockad?? Sjukt oseriös.....
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Lite off topic nu. Men fan vad bra dessa trådar är. Läser igenom alla dessa trådar jag ser. Är bra att läsa när man som jag inom en förhoppningsvis nära framtid ska inhandla mig en M bil.

SECOND PLACE FIRST LOSER
Typisk rövhålsbeteende att hävda att folk inte har pengar för att ingen vill betala för en mycket suspekt bil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja, det handlar naturligtvis om avundssjuka när det gäller den billigaste och sunkigaste M3an E46 på Blocket.

-------
//Lövet
Känns bra när det slår tillbaka på arroganta fuskare:)
Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
Vill bara skriva ett par rader helt "utifrån" sett. Blir bara lite "lätt irriterad".

Jag tycker det är fel att skriva ner en bil på det sätt som ni "Världsmästare" gör på Autopwer, om och om igen. ÄVEN fast bilen varit krockad, men lagad.
Detta fenomen är mycket vanligt på denna sida, jag har sett dessa trådar i drygt 10 års tid nu, där man skriver ner bilar så fullkomligt, hoppar på dessa folk som försöker sälja, man spekulerar och TROR så jävla mycket, trots att ingen av dessa "experter" ens varit och tittat på bilarna med egna ögon.

Klart att man samtidigt blir förbannad på säljare som försöker blåsa köpare på bilar. Men HUR ska man veta vem som vet vad, och vem som inte vet/kan ett dyft? Vem blåser vem här?

Har själv haft ett brinnande bilintresse i över 20 år, haft många entusiastbilar, har haft de flesta Bmw-modeller, och många har försökt blåsa mig, men inte lyckats(mer än 2 gånger egentligen). Har sålt mycket bilar, och är man lite kunnig och intresserad av såna här vagnar så LÄR man sig på egen hand, vad man ska titta efter och inte.

Sen har jag också lärt mig att - Annonserar man på Autopower(Blocket likaså iofs) så är risken 99% att någon ser något på en BILD, som kanske ser konstigt ut i en viss vinkel, och då kommer hela gänget och TROR att bilen är skit. Spelar ingen roll om bilen är 2-3-400% okej, folk här på sidan skriver ner bilen iaf.
- Varför? Tja... Jag vet inte. Kanske har man inget annat för sig om dagarna än att försöka få andra läsare att tro att man är någon expert på Bmw-bilar, krockade eller inte krockade.

T e x - Att skriva ner en bil på det sättet som nu har blivit gjort, just för att slutburkarna(Eller 1 burk) hänger lite långt ner, ja, kan man lite om bilar så behöver man inte låta fantasin skena bara för en sån sak. Är man spekulant på en sån här bil och inte ens kan justera till slutburken/burkarna själv om man tycker de sitter fel - ja då ska man inte ha en sån här bil enligt mig.

Det är ju slutligen upp till köparen att bestämma om denne vill ha bilen eller inte. Krockad eller inte krockad. Hur lätt tror ni att det är för denna säljare, att sälja den här M3:an nu? Och sen sitter folket här och hånar honom för hans annons/Svar på telefon mm???

Jag kan personligen tänka mig att de flesta i denna tråd som skrivit, inte ens har råd att köpa en M3 E46:a, speciellt inte utan att ta feta lån på bilen... Man undrar ju ibland om det är Jantelagen som sätter in är bilar skrivs ner på detta sätt. Just detta är en av anledningarna till att man knappt vill skriva ett minsta inlägg på AP längre. De flesta här kan ju inte mycket om bilar ö h t... Och många av de äldre kunniga som varit här, har valt att lämna sidan.

Jag är själv pet-petnoga, jävligt pedant, men har börjat släppa lite på det de sista åren. Skulle aldrig tidigare köpt en bil som ens varit omlackerad, men har på senare tid faktiskt insett att det finns folk som t e x lackerar om p g a repor, stenskott, noggrannhet mm. Har själv en Jaguar XJR X308 SC just nu som jag valt att hellackera, just pga att den förra ägaren(Mycket välbärgad herre) knappt hade tvättat bilen.....

Just denna M3:a har jag själv inte granskat något, ser ingen anledning att göra det heller eftersom jag inte tänker köpa bilen. Jag sitter inte och letar fel på bilar som JAG personligen inte har något intresse i... Dock så är det är ju illa om säljaren försöker "lura" någon, men hur kan man till 200% VETA att han försöker göra det? Låt ev seriösa spekulanter avgöra detta.

Tänk er för lite mer innan ni halshugger folk och bilar hur som helst.

Kimmen.
Framkom det inte via carfax att bilens mätare är backad ca 10.000mil?
Svar ja: 06/12/2009 104,999 New York
Motor Vehicle Dept.
Mount Vernon, NY Title issued or updated
Registration issued or renewed
New owner reported
Registered as
personal vehicle
Passed safety inspection
Då är det väl eg inget snack om saken
Tydligen krockad 2 ggr under 2009 där den sista smällen gav den "Salvage Title"
01/01/2009 New York
Damage Report Accident reported
Involving rear impact
10/31/2009 New York
Damage Report Accident reported
Vehicle involved in collision
with another motor vehicle
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Mr Dobermann.. du har en poäng i det du skriver men likväl så är ju bilen backad enligt carfax.

Backade bilar har oftast många fler dolda fel och då börjar jakten att hitta mer.

I sådana här fall kan jag inte tycka synd om säljaren utan den STACKARS sate som köper skiten utan att ha läst här på AP först och kanske inte beställt tjänst från carfax.

Om man tittar riktigt på bilden så ser det jävla skumt ut .. 1 pipa på vardera sida sitter snett? hur fan lyckas man med det ?

Ett lätt fall kan tyckas, men även dom lätta kan bli svåra vid granskning och reperation.

Här inne råder Janne Josefsson stuk! så det är bara att hänga på.

jo
86
jollejo
540ix G31 -18
130 E87 -07
M5 E60 -05

Jag har varit och kollat på bilen.

Det fanns en buckla i vid vänster hjulhus. Bakspoilern sitter inte riktigt i sina fästen. Avgaset ser snett ut även i verkligheten även fast det är Uppsala avgasteknik som byggt om det (konstigt att dom inte fick till det bättre). Hängde lampor löst i bagageluckan som belysning.

Förövrigt VÄLDIGT fin i lacken inte en repa. Att den gått 17-18k mil kändes det verkligen inte som när man körde bilen.

Historiken runt denna bil gjorde att jag inte köper denna bil. Mesta dels för att det kommer bli svårt att sälja den själv sen. Får leta vidare.

Åk och kolla på denna bil innan ni slänger skit på säljaren!

jo
86
jollejo
540ix G31 -18
130 E87 -07
M5 E60 -05

Synd att det inte finns någon edit knapp...

Han var ärlig mot mig i telefon direkt och sade att han fått reda på två tråkiga saker om bilen som han själv inte visste om sedan tidigare. Att den varit krockad och att den hade gått 10k mil mer än vad som står på mätaren (5000 miles på mätaren).

A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Vad är det för idiotiskt försvarstal jollejo?
Jag citerar dig: "Åk och kolla på denna bil innan ni slänger skit på säljaren!"

Att bilen är rejält smälld och backad är något alla vill veta innan man ska titta på den.
Det är en bra sak om det står redan i annonsen för det har en väldigt stor relevans, tycker du inte?
Finns ingen anledning att tycka synd om säljaren för att han blev avslöjad att han försöker kränga en smälld och krockad bil.
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Hur många krockade bilar tror ni att det rullar i sverige???
Tror ni att det är det första man skyltar med i en annons??
Är det någon som skriver det i sin annons bilen var med i en krock för 2 år sen ska jag börja med den rubriken??
VÄX UPP och för den delen så är det inte för 2 år sen ni ska köpa bilen det är dagens skick man ska titta på.
Vad tror ni att bara en motor till en sån bil kostar????
Bilen kostar 700.000ny så vad tycker ni är ett rimligt pris?
Ska jag skänka bort bilen?
Sen är det ingen som blir lurad då jag berättar om bilen för dom.
Den som blev lurad i sådant fall var jag när jag köpte den
Det är ingen fabia 02a ni ska köpa har annonsen kvar i helgen vill ingen ha den för det här kanon priset behåller jag den hellre sen kan ni handla dom "fina" för 170.000 och uppåt

Jag förstår inte riktigt heller snyftet, inte när det bevisligen är befogat.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Det Räcker väl med att man konstruktivt lägger upp hur läget är och sen inte svävar iväg som många gjort här. Det kastas mkt skit och om säljaren nu är ärlig mot speköanter tycker jag att det räcker med de uppgifter som uppkommit. Man behöver inte ha så tråkig ton som vissa har.
Spekulanter vet nu hur läget är, upp till var och en om man vill handla.
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Måste säga att jag håller med herr dobberman. Har varit med på forumet ett bra tag och sett att det börjar dra åt ett håll där en sk expertpanel tycker till om bilar för försäljning. Oftas samma forums medlemmar som inte ens har ägt eller kört den modell som diskuteras. Jag försvarar inte folk eller firmor som medvetet försöker sälja skruvade och krockade bilar. Det är bra att det kommer fram. Men jag har sett flera trådar där denna expertpanel tycker till och SPEKULERAR friskt om speciellet M-bilar som saknar relevans. Det blir som ett drev där försäljarna hängs ut som bluffmakare och lurendrejare, oftas på ogrundande spekulationer .

Ett exempel i en tråd var när man kom fram till att en M-3:a på blocket hade haft ägare som alla var över 40 år, då förstod man genast att denna bil hade haft alla pappor som ägare, men dom verkliga ägarna var gasglada och burnstinna 20 åringar. Eller en annan tråd där en avlägsen granne till säljaren "troligtvist" sett säljaren burna ett antal ggr. "RELEVANT....Nej"

Det jag vill säga är att tagga ner åsikterna om det inte finns 100 % belägg för dom, och sluta och spekulera om vare sig det är konstiga fälgar eller ev lackad huv i fel nyans, en skärm som ser ut att vara felmoterad osv, utan att ens varit på plats och tittad på bilen. Bilder ljuger alltid :-). Tror dom flesta förstår var jag menar.

Sen tycker jag om man köper en bil för ca 150-250 tusen (även mindre summor), speciellt en Bmw M, svensksåld eller importerad, så är det upp till köparen att göra efterforskningar, Carfax etc, för att bilda sig en uppfattning om objektet. Klart som fan man backar om det har skrivits massa skit om bilen.... även om det är på orelevanta spekulationer som jag beskriver ovan från detta forum. Inte sjyst mot säljarna.

//Stefux
Ska man ha en konspirationsteori så kan man ju undra lite över trådskaparens syfte med sin fråga, Som tydligen själv bor i Uppsala och har väldigt få inlägg här.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
att köpa "billigt" kan i slutändan bli riktigt dyrt.
En fin bil kostar mer och kommer bli en betydligt bättre affär med minder strul.
Tro mig, jag vet. Jag skulle aldrig köpa en sunkig m3a

//Stefan

Mina bilar:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.