AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.816

Vad vet vi om denna m3?

Sida 3 av 14
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
hhahaahah och tll mig sa han polen....luktar väldigt skulm
Bianca: Wow vaknat på fel sida imorse? Håller ju med dig. Bilar med speciell spec. såsom den jag länkade till hittar man nog inte bland de svensksålda.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Reichel...:)lugnt

nu menade jag inte så extrem

på jakt efter 2005/2006 m3 cab

*blå,silvergrå,eller nån sorts individual såsom estoril,phoenix,imola
*SMG
*19"
*Navi Pro
*Digital tv
*HK
*Blåtand
*Helskinn

max 6000 mil...

större utbud nere i das vaterland,hos aukt BMW ÅF

hitta ett sådant ex här hemma e nästintill omöjligt
Haha sa till honom att jag tar den så länge det inte finns några fel och bad om att få låta en bmw verkstad ta en titt och jag skulle stå för den kostnaden.

Det gick INTE för sig, för den var ju nybesiktad sa han....

Att det inte är olagligt att skruva mätarn e ju ett under... själv har jag en bil som det står 8900 på mätaren fast motorn är bara 4000 mil gammal :D
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Hej
Jag vill få chansen att försvara mig själv här också och berätta fakta.
Tråkigt att folk ska sitta och smutskasta mig såhär.
Det här är först och främst den första bilen som jag importerat.
För det andra kan ni titta upp vem bilen står på så ser ni att den står på min tjej som heter Camilla så inget konstigt med det.
Tyvärr så blir det ingen bra affär alls det här för mig verkar det som.
Jag fick se bakgrunden till min bil för första gången nyss.
Så vi är precis som ni en vanlig svensson familj som också gjort en dum affär tyvärr.

Och EESVENSSON bad mig komma till örebro för att visa bilen och var det inga problem med den påstod han att han skulle köpa den av mig, vem skulle åka 40 mil tur och retur för att få sälja sin bil KANSKE? Därför avböjde jag är det märkligt?

Till sist vill jag bara meddela att alla som kommer ringa på min annons kommer jag meddela allt som står på carfax.
Försöker verkligen inte lura någon hade jag vart en ful fisk hade jag inte skylltat med regnr.

Och med mitt nya pris på 140000kr hoppas jag att någon ska vara intresserad i allafall för bilen är verkligen i ett kanonskick

MVH
Richard

Är den seriöst lagad behöver det väl inte vara så mkt fel på den?
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Tack KaptenAero
Jag märkte inte ens att den har varit krockad.
Tråkigt att jag inte kände till carfax tidigare än idag bara.
Bilen enligt mig är hur fin och bra som helst bara folk vågar komma och titta nu :-(
För dom pengarna jag har sänkt den till så finns det inte mycket att säga tycker jag.
Men jag förstår folks oro i annat fall behåller jag den själv

Gee
Varför säljer du bilen direkt efter import? Vad jag förstått är den nyligen importerad?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Personligen så tror jag det är svårt att hitta en köpare som är villig att betala 140' för denna med vetskap om att den varit rejält smälld samt mätarskruvad på ca. 10' mil.

Tror t ex merparten utan att tveka skulle lägga till 15' för att få en sv-såld som rullat lika långt eller 30' för en annan sv-såld med mindre mil och full historik.

___
//Ulf
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Ja om dom är i bättre skick så absolut men jag tycker kritikerna ska komma hit och titta på bilen då det inte är något fel på den nu.
Den e grymmt fin enligt mig och får ni en m3a för dom pengarna köp den

Aha den va skruvad också, då blir den kall, kanske det går få ut en hundring då.
Även jag kontaktade honom för att se om han verkade känna till bilens brister samt historik.

Jag frågade bland annat om miltal, och om bilen varit krockad, men det hade den icke !

Berättade vad som står i carfax, samt bifogade några rader därifrån, han säger dock att när han slår chassienumret i Carfax så kommer det inte upp att den gått nästan 10k mil mer än vad mätaren säger, han säger även att det inte står någonting om att den varit krockad.

Så, ja, han känner självklart till detta, förstår inte varför man i över huvud taget gör sig besvär med att ta hem en sån här bil, fattar man inte att den är i princip helt omöjlig att sälja ?

Det hade ju varit en helt annan sak om han berättat att bilen varit krockad men är bra lagad, då spelar de ju ingen större roll. Sen att den antagligen inte är bra lagad och nästan har gått 18 tusen mil är ju en annan femma . . .
Försökte väl tjäna sig en hacka, det blir nog svårt kränga den där nu.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag skulle kunna tänka mig att köpa bilen billigt och bygga om den till en banbil. Är bara motor och drivlina ok så kan man väl riva ur all onödig utrustning och fixa bur samt komplettera med det som behövs i fråga om väghållning mm.
Men men än 100. 000 kr skulle jag inte ge. Men chansen att bilen skulle säljas för dessa pengar är säkert obefintligt

//Stefan

Mina bilar:Länk
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Det är konstigt att man får sälja skruvade bilar. för när exet och jag fick byta motor i våran Volvo V40 var vi tvungna att sätta i en klisterdekal där det riktiga miltalet stod på och lämna uppgifterna till bilprovningen.

SECOND PLACE FIRST LOSER
Är den ens värd 100k, kan ju behövas renoveras för det beloppet och då har man ändå en skruvad smaschad polackwagon.
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Värd dom pengarna??? :-)
Vad är det ni inte fattar ni e som ett gäng kärringar som sitter och inte har något liv och bara vill snacka skit.
Ja bilen är krockad men den är även fixad tror ni bilprovningen skulle godkänna bilen om det var några problem med den??
Vi lever i sverige vakna upp ur drömmarna det jag ser här är ett gank små killar som inte har råd att köpa en sån här bil därför sitter man och diskuterar saken ens
BILPROVNINGEN I UPPSALA
Vägmätarställning, km: 50263

Konstigt..Dom måste ha läst av fel..=)

Rickard,Camilla: Min 5000-kronors bruxis med 33" mil är även den godkänd ua på senaste besiktning, inte betyder det att den är i "toppskick", långt ifrån. Besiktningen kontrollerar bilen ur trafiksäkerhetssynpunkt, sen om den är lite konstigt svetsad på trösklarna eller så struntar de i så länge lagningen är någorlunda fackmannamässig. Din bil är säkerligen trafiksäker, men köper man en bil för 140" vill man nog inte ha ett slarvigt(?) upplagat exemplar. Min personliga åsikt är dock att den kan mycket väl vara seriöst lagad i Polen, polackerna kan det här med att laga krockade bilar helt klart. MEN det som talar emot detta i ditt fall är den sunkigt inpassade slutburken, o jag har för mig att jag läst att det satt en slutburk med enkelrör på var sin sida när du köpte den? Jag kan lova dig att de som lagar bilar seriöst i Polen kostar på sig att återställa bilen så nära original det går, för de vill ja ha ut så mycket de bara kan för bilen.
Gällande små-killar så får du nog logga in på garaget.org för att hitta några sådana, om du nu går igång på sånt :)
Att man importerar en bil för att sedan direkt sälja den med argumentet att tjejen inte tyckte den var praktisk osar lurendrejeri lång väg. Jag har själv blivit lurad av en 50-årig spansk gubbe som skulle flytta utomlands och därför sälja bilen. Självklart bor han fortfarande kvar i Sverige.

Man kan ju också fråga sig hur det kan komma sig att denna bilen har färdats från USA till Polen för lagning och sedan vidare till Sverige. Dessa resor är inte gratis och lagning är inte heller gratis. Slutsatsen är att den måste ha varit ordentligt smälld och ordentligt billig när den lämnade USA.

Frågan till dig Richard: Är detta den första M3 du säljer på blocket? Har för mig att vi har sett minst en tidigare. Om så är fallet så faller resonemanget att din tjej tycker den nyinköpta är opraktisk platt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.