|
Sida 12 av 14
|
|
|---|---|
|
Skorpionen, Kanske det, Nu för tiden vet man inte riktigt, Jag kanske är din pappa, Men vet, |
|
|
@Richard.. Keiser har inte skaffat sig en ovän., han har helt enkelt agerat mot ngt väldigt felaktigt. och det är din annons. annons: m3,02,18000mil.... kunden läser och ringer.. säljaren säger: äämen den har rullat lite mer.. kund: hur mkt? säljare: tja..10k mil kund: varför angav du inte det på annonsen då? säljare:eh..... |
|
|
Nästa logiska steg är att skriva en ny låttext till Raymond & Maria's hit "ingen vill veta vart du köpt din tröja" och lägga ut på Youtube... Rickard & Camilla "Ingen vill veta om det finns nå'n Carfax" Ett smakprov: "och fast du gjort allt som man ska, /Den är lackad, den är bra/ så kommer Google skrämma bort varenda kund/" Sorglig historia det här, man vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländwt :S |
|
| Jonas 320 ... pappa ..DU!! ha ha ha | |
|
Mycket bra tråd, bra jobbat Lövet m.fl. Har man rent mjöl i påsen behöver man inte vara orolig för en granskningstråd av ens bil, är min uppfattning. Vad gäller Richard & "Camilla"; 1) Han har inte ens berättat hur han köpt bilen, vart (firma/privatperson?) och för hur mycket. Hade han varit ärlig så hade han sökt hjälp här på forumet med att kolla historik, kanske kolla sina rättigheter (reklamation, polisanmälning i Polen, m.m.). 2) Allmänt otrevligt attityd och aggressiv försvarsställning tyder på att han inte har rent mjöl i påsen. Kan inte ens skriva ordentligt. Man kan tycka att man borde ta sig tid att skriva ordentligt och seriöst när ens annons tas upp på detta sätt. Kanske t.o.m. svara sakligt och ärligt. 3) Han har visat att han inte drar sig för att lura den han säljer till även om han vet att han blivit blåst själv (utgår här från att han handlat i god tro av någon annan, dvs inte importerat själv). Borde man inte kunna se vem som importerat bilen mellan USA-Polen-Sverige? Till Sverige borde det rimligtvis vara 1:a ägaren, dvs denna "Camilla". Slutligen tycker jag vi på forumet ska vara uppmärksamma på en ny annons av denna bil och varna/hjälpa den stackare som luras på denna bil om bilen säljs som en vanlig bil i normalskick (med 8000 mil). |
|
| Jag hade gett 100k om allt fungerar som det ska =) Lite snett slutrör och gått långt, samt att den har vatt skrocklagad (med bra resultat?) gör mej absolut inget, bara allt lirar fint så =) Men i övr så håller jag fullst med att man ska vara ärlig från början o lägga ut fullst info om bilens historik. På så sätt hade man sluppit all detta diskussion och argumentation =) | |
|
HaHaHa qsacage menar du allvar ska jag sitta här och berätta hur mycket jag köpt bilen för? Och det är jag som tagit in den hur orkar ni ens bry er fortfarande när den inte är till salu längre |
|
|
@Richard din bil kommer vara intressant JÄVLIGT länge tyvärr. m3 + cab + säljare som VILL lura köpare... ja du är körd. i bästa fall kör du på Basilika's erbjudande. På så sätt lurar du INTE LÄNGRE någon part. men man kan heller inte tvinga någon att sälja. d lugnt ja tutar vid rödljusen när vi ses / Rock-star - Björklinge |
|
|
Är det hemligt vad man betalar för en bil? Du behöver naturligtvis inte berätta, men om jag varit du hade jag iaf berättat hur importen gått till från USA, vad som gjorts och åtgärdats osv. Det faktum att du inte vill (eller kan) berätta visar på att hela affären är skum. Att du sedan har en målvakt "Camilla" som står som ägare på en M3 ter sig märkligt för mig, också. Vem, som anser sig ha råd med en M3, har inte råd att stå som ägare själv på bilen? Alla varningslampor blinkar för mig iaf. |
|
|
Skojar du eller jag har importerat bilen från polen vem som köpt den från usa vet jag inte. Camilla är min sambo och mamma till våra barn så vad är det konstiga?? Jag har 2 bilar som står på mig så vi tog den här på henne vad är det mistänksamma sluta med era jävla konsperatinonsteorier finns inget skummt med detta. |
|
|
LOL Rickard har förmodligen nått maxtak för antal bilar man får ta in per år som privatperson. Ett litet tillägg, vem i världen kollar inte upp historiken på en M3:a vid ffa import?? (men även på en sv-såld för den delen) Och i synnerhet om bilen kommer från Polen??? ;) du måste uppenberligen tro att vi alla här på forumet är idioter? |
|
|
Att ha importerat en USA-import från Polen utan att ta en simpel Carfax resulterar i två alternativa slutsatser: 1) Du är den mest korkade personen på jorden 2) Du ljuger I och för sig är båda slutsatserna rimliga men jag gissar på alternativ 2. ------- //Lövet |
|
|
spekulationerna haglar. Vad har det ena med det andra att göra Trodde ni ville spela lite seriösa och lämna fakta inte sånt som ni tror Och om jag skulle hämtat in bilar tidigare vilket jag inte gjort? Lövet hur är vädret i bromma? |
|
|
Herregud.. detta börjar (har) spårat ur totalt. Rickard kommer ju aldrig dela med sig av hela sanningen i en ev affär med någon, det är ju bara inse detta. Så för alla M3 sugna bil köpare, håll utkik efter detta exemplar, inte för den måste vara dålig på något sätt, men så man vet vad man köper. Iafalla har en aning om faktan. Sorligt att se ägare försöka lura folk så pass, även när man fått faktan framför sig att bilen är skruvad och krockad :( |
|
|
Haha ja det finns rätt mycket luckor i historien han dragit här. Något man reflekterade över ganska tidigt är också att han inte en gång visade någon ilska mot den han köpt bilen av. Inte heller verkade han särskilt förvånad över miltalet heller, accepterade det snabbt utan särskilt mycket ilska. Utöver att bilen säljs direkt vid import och att han krånglar och skriver M3an på "Camilla". Naturligtvis har han sannolikt vetat om allt detta och försökt tjäna en hacka. När inte det funkade så drog han en snyftis. Richard: ibland kan man dra logiska slutsatser, inget konstigt med det! Finns inget skumt, haha det är väl det enda som återstår av den här historien! |
|
| Förtäckt hot eller?????????? | |
|
Kan inte låta bli att kommentera. Det är bra för alla sådana här trådar finns och förhoppningsvis slipper någon bli lurad. Det är illa att folk säljer skitbilar och dumpar priserna för de som har fina bilar till salu. Det är mycket möjligt att Richard har handlat i god tro och hans historia är sann, oavsett vilket så visar han upp en häpnadsväckande brist på ödmjukhet. Och det där med "hur är vädret i Bromma" - det skulle man med lite fantasi nästan tolka lite som "jag vet var du bor", hoppas verkligen att jag har fel där. |
|
|
Det är absolut inget hot hör ni hur löjliga ni låter??? VÄX UPP Men samtidigt hoppas jag man kan stå för allt man skriver här och inte bara sitta och kasta ur sig vad som helst bara för man är "hemlig" Nu är det det sista jag skriver här ni kan sitta och försöka reta upp mig så mycket ni vill. Ha det så bra allihopa och hej då |
|
|
Att en person som Richard skulle på något sätt våga agera i verkligheten är jag inte nämnvärt orolig för. I så fall är det ju bara att göra ett hembesök i Finnsta. Internet funkar åt båda hållen. ------- //Lövet |
|
|
Herregud. Vilken imbecill. Jag är övertygad om att det är alternativ 1) Det är klart det var menat som ett hot. Det bekräftar även nästa inlägg - "...för att man är hemlig". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.