AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.974

Vad vet vi om denna m3?

Sida 11 av 14
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Björnb, Ja att den krockade, Eller kanske vatten skadad,

Som många på stod att den är krockad bak, Vilken den kanske inte gör, Man försöker alltid dölja skadan, Polacker brukar laga front skadade bilar men så sätter de bakluckan lite dåligt så man tror den är krockad bak och inte lägger mer energy på att kolla fronten,

Audi?
Jonas 320 varnade inte du för en M5 med rasslande vanos rätt nyligen?
Det måste vara ok att varna om skruvade och skumma bilar i dåligt skick.
Di
12
Diabel
540IA -96
kaptenaero - HAR DU SETT BILEN IRL ?

Hur vet du att den är i dåligt skick ?

Vem har sagt att bilen har varit lagad i Polen övht ? bilen har importerats till Polen från Usa ( mest pga tull och moms priser) och kunde varit lagad egentligen var som helst.

Folk underskattar lagade bilar. I vissa fall ( t.ex dogde Viper) är de lagade bilar i bättre skick än från fabriken.

Så länge lagningen är bra gjort så är det fritt fram.

Salvage title kan en bil få när den är krockad , vattenskadad eller såkallad Theft recovery . Inte alltid är bilarna MYCKET förstörda.
Miltalet är tyvärr synd men 98% av Usa importerade bilar är "backade" då instrumentbytet utförs .

Tänker ni leka detektiver så skicka upp någon expert som går genom bilen och bevisar att den är i dåligt skick. Annars är det väl som demokratin säger.
OSKYLDIG tills motsatsen är bevisad.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Diabel: på flera ställen i tråden står det ju att bilen är besiktigad i SE på 50,000 miles så instrumentet lär ju inte vara bytt till ett km-baserat.

___
//Ulf
Nej, du ska redovisa hur långt bilen gått, inte vad som står på mätaren! Vilken del av detta är det du har svårt för?

Det är vanligt att folk vill tjäna pengar. Det är billigt att köpa en kraschad bil i USA. Det är billigt att laga bilen i Polen. Man tjänar pengar på att sälja ett sådant objekt i Sverige, lägg ihop två och två. Jag skiter i vad denna bil varit med om, däremot tycker jag det är utmärkt att en eventuell köpare blir medveten om detta och själv får avgöra om han vill köpa en bil med sådan historia. Det är olagligt att utge en bil för att ha rillat kortare sträcka än man vet är fallet! Svårare än så är det inte. Lycka till att bevisa för blocket att du inte försökt sälja en skruvad bil.

Vad är det du gråter för, att det sket sig att sälja en mätarskruvad, krockad bil? Ja nog många som tycker väldigt synd om dig! Vill du fortfarande göra det så har du alla tipsen i tråden, men det är ju det enda du kategoriskt undviker!

Förövrigt har nog demokratin aldrig myntat ett sådant uttryck, prova inom straffrätten istället. O då detta inte är en domstol så är det precis lika irrelevant.

Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Kaiser vad fan är du är du en nätpolis eller sköt ditt du
Diabel:
Men det är ju bevisat att mätaren backats?
Hur bilens skick är vet jag inte, men skruvad mätare har den det vet jag.

Om något går som en anka och kvackar, så är det förmodligen en anka:)
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
Ingen som känner att detta är färdigt disskuterat nu?

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
richard, är det inte bättre att sätta ut bilen med 18000mil? tror det som dom flesta här reagerar på är just den felaktiga mätarställningen. Handlar inte om att sätta käppar i hjulet för dig, men det måste vara enklare för dig som säljare och en köpare om alla korten ligger på bordet.
140k är rätt ok för en ärlig bil, och den bör bli såld ändå, under förutsättning att den inte är uppspacklad med dörrar som knappt går att stänga.
Hade gärna tittat på den (vem vet det kanske är ett kanonköp?), men bor för långt bort..
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

KaptenAero, Jag varnade för en bil, Men har inte snackat skit om bilfirman, Läs tråden jag startade så ser du vad jag menar,
Jonas 320 det jag sagt är att bilen är skruvad inget annat. Har i flera inlägg påpekat att den kan vara bra lagad även om den varit smälld.
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Vem har kaiser hjälpt? Någon som betalat honom för att ta bort min annons från blocket någon som tackat honom för att han lyckats med detta?
NEJ
Det enda han lyckats med det är att skaffa sig en ovän.

Jag tror personligen att han har en M3a ute till salu som står högre i pris därför kände han sig hotad av min och därför denna besatthet av miltalen.
Och måstet att få bort den
Men som sagt allt detta spelar ingen roll då jag ångrat mig att sälja den så billigt men tråkigt att bli smutskastad

Nu ber jag er om en tjänst om det är ok.
Hittar ni en M3a från 02 som ser bra ut den kan ha gått 20000mil t.o.m för 140000kr då måste ni rekomendera mig. Vi får se vilket årtal det blir
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Kapten aero det är verkligen inte sanningen kolla dina inlägg och återkom
mo
11
mow90
m5 e60 -06
Kom igen nu grabbar, lägg ner. Vi fick reda på att bilen har varit krockad osv..
Ni bombar min mail! :-)
I mitt första inlägg skrev jag att den inte behöver vara dåligt lagad, sen kom allt fram med mätarställningen och du Richard uppdaterade priset, men inte mätarställningen. Följ Sallepwr:s råd och skicka in en ny annons med rätt miltal så tror jag den blir såld innan helgen.
@Jonas 320

Är inte samma bil ute för försäljning igen av samma firma?
Ni pratar för döva öron! Det ENDA han konsekvent inte kommenterat genom tråden är att uppdatera miltalet, dra era egna slutsatser!

Richard: alla behöver inte smussla och bedra för att ta sig fram i livet. Jag förstår att du direkt misstänker det för det faller sig naturligt för din egen del!

Som någon skrev längre upp, detta ämne är tämligen uttömt nu. Lyckligtvis hann inte bilen säljas utan han fick sitta kvar med svarte Petter! Slutet gott, allting gott!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jonas 320.. e det din bror eller?

Bilfan är skrot, skruvad och krockad, oavsett hur fin dom har fuskat ihop det!
Sugen att bjuda på den och att göra om den till banbil!!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.