AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
30.983

Vad vet vi om denna m3?

Sida 10 av 14
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Sanningen kommer alltid ifatt. Gör som Dawwe skriver, finns nog ingen annan lösning på problemet.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Är det bara jag som är nyfiken på vad säljaren själv köpte bilen för?

Håller förövrigt med lövet i allt han har skrivit i denna tråd.
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Om ni är nyfikna så kommer jag behålla bilen själv.
Den är för fin för att skänkas bort.
Så nu tycker jag inte det finns något mer att säga om bilen.
Nu kan ni väll hitta någon annan bil att skriva om då den ändå inte kommer vara till salu.

Och för det andra är jag svensk mot vad andra försöker hävda här. Personligen tycker jag det är orelevant var man kommer ifrån det är väll bilens skick som är det viktiga eller tycker ni bara att det är kul att försöka reta upp folk är det eran mening här?
Varför inte kolla upp hur pass seriöst den är lagad trots att du skall behålla bilen? Det hade jag gjort man vill väl inte åka omkring i en ev undermåligt lagad bil...
Det faktum att bilen har bedömts som "otjänlig" i USA behöver kanske inte betyda att den varit rå-smackad. Det är ju helt annan prisnivå i USA gissningsvis, o försäkringsbolagen lär inte bedriva någon välgörenhet där heller. En liiiten krock med en M3 springer lätt i väg på över 100" i repkostnad så det är ju inte otänkbart att den lösts in i USA pga att det blev billigare för FB att lösa ut bilen...
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Om slutburken hade sutit rätt, Hur hade ni upptäckt att den är krockad bak?
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

kaptenAero. du snackar för mycket skit helt enkelt, verkar som du inte har något bättre för dig,
Och så säger du att du kan tänka dig köpa den för billig peng, Du e rolig håll dig till din audi istället,

Skorpionen,
du borde med leta samvete, Innan du säger nåt du inte vet, Kolla upp bilens ägare innan du nämnar nåt,

Vet själv att finns fler svenskar som blåser folk än "abdulla"
Ro
41
Rock-Star
BMW 525i-05 E60
BMW 320i-06 E90
Richard,camilla. när du väl sålt bilen, tror du inte att någon härifrån kommer att ringa den nya ägaren och kolla om du uppgivit den väseltliga infon som kunde ha varit avgörande för köparens val....?

NEJ! Nu tycker jag att laserturken ska ta på han o ta hans bil o inte blocket ska ta bort hans annons, laserturken ska ta bort den o ta hans slutburkar o hela hans motor o ta hans grejor där bak i bilen duvet o lämna bilen utan tak, o hans bmw hans bmw m3 alla med samma efternam (m3) alla på en gång dom ska skrot.
"Personligen tycker jag det är orelevant var man kommer ifrån det är väll bilens skick som är det viktiga eller tycker ni bara att det är kul att försöka reta upp folk är det eran mening här? "

Möjligt att du tycker så men de flesta köpare är intresserade av hur långt bilen gått och att den varit krockad-importerad-till-Polen-och-fixad tror jag itne är orelevant för en ny ägare heller! Kan ju faktiskt vara så att du inte är en BMWexpert (!) och missat något trots din egna bedömning om "mycket bra skick". Det brukar löna sig att vara noggrann INNAN köp då hjälper det inte direkt med en säljare som ljuger i annonsen...
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Varför finns det flera tusen plåtverkstäder i sverige??
Om du krockat med din svenska bil för 2 år sen är det något du skyltar med i din annons då?
Talar du ens om det för köparen som kommer och tittar på din bil?
Alla kommer svara ja självklart här men det minna vänner är en LÖGN.

Och att blocket tog bort min annons utan att ens kolla hur vida mina uppgifter stämmer eller inte detta är ju också helt sjukt.
Vad är det för nivå på den sidan och den här
Vad vet dom om vad jag har för miltal i motorn som sitter i nu?
Keiser dig har jag tyvärr inget bra att säga om
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Sånna här trådar känns ovärderliga för mig som inte riktigt vet vad jag ska kolla efter när jag ska köpa bil. Så jag kommer med glädje lägga upp frågan vad ni tycker om den bil jag någon gång inom snart framtid hittat och är intresserad av.

SECOND PLACE FIRST LOSER
@Richard
Jag tror de flesta stör sig på att du inte anger rätt miltal i annonsen. Sätt in en ny annons med rätt miltal samt info om att den reparerats på rätt sätt. Gärna med styrkt handling från en verkstad.

Då får du bort alla diskussioner och ditt förtroende åter.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Richard, Camilla: Håller med dig om att fler bilar än vi anar har varit krockade någon gång och upplagade och detta syns sällan i annonserna.

Antar att det inte var pga att bilen varit krockad som annonsen blev bannad på blocket?

Jag anser bestämt att den riktiga omanipulerade mätarställningen ska skrivas i annonsen. Är motorn sedan utbytt får man skriva detta i annonsen.
Måste vara det som blocket med all rätt har synpunkter på.
Du kunde ju själv valt att uppdatera din annons, varför gjordes inte detta?

Förstår inte heller varför du inte vänder dig direkt till blocket om du tycker du är felbehandlad istället för att beklaga dig här. Har du en bra förklaring eller en justerad annons kan de knappast neka dig att annonsera.
Även mätarfifflade och krockade bilar måste få annonseras och byta ägare dock under rätt förutsättningar.
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

m3albania, Detta handlar om riktiga bilar, Inga toys r us leksaker,
Inga 8åringar här tack,

Har han köpt den med detta miltal så vet han inte något annat,Inte många kan carfax,

Plus att den behöver inte vara krockad bak bara för att slutburkarna hänger snett,

Oftast är en bil inte bara krockad bak,

Om alla är experter här. Så räcker det med att kolla rutorna runt om, Vilket datum de står på de, Om de är limmade i efterhand, De med att få rätt på slutnurken är de enklaste,

Hade Rickard velat blåsa någon så skulle ha rättat till slutburken som inte tar mångga timmars arbete,

Plus att han inte säger bilen varit krockad, De säger ingen, Och alla som säger de snackar skit, Finns idag över 5 m3 på blocket som jag känner till varit krockade,

Han har varit i behov av att sälja bilen, Och så sitter några här och smutskastar en och hans bil,

Jag tycker tråden ska låsas den har spårat ur
Det är nog många på det här forumet som har bilar som varit med om en krasch nån gång men det är nog betydligt färre som verkligen VET vad pärlan har råkat ut för genom åren. Sportiga bilar körs ofta lite hårdare och då händer det saker ibland inget konstigt med det och så länge det är riktigt lagat spelar det inte nån egentlig roll heller.

Hur många skulle faktiskt skriva i en annons att bilen har varit krockad? Det är väldigt sällan man läser sånt i en annons. Vet man om det ska man givetvis tala om det för en spekulant.

Det bästa för ägaren till aktuell bil är som det redan skrivits, få bilen kollad på en verkstad så att den är reko lagad och vara ärlig med att mätarställningen inte stämmer. Skulle den vara dåligt lagad får man vara ärlig med det och sälja den som objekt eller få den fixad så att den är som den ska.
Richard utger sig hela tiden för att vara så ärlig, ändå vägrade han konsekvent att uppdatera annonsen med rätt miltal. DET ska stå oavsett vad man gjort annars är det bedrägeri (han vet om rätt miltal)! Sen är det iaf för mig en viss skillnad när en smälld bil importerats från USA, blivit fixad i Polen och säljs direkt efter detta i Sverige! Påstår man sig enbart ha ärliga intentioner så informerar man om det. Det är skillnad på krock och krock!

Fortsatt mycket bortförklaringar och skitsnack o det är lugnt Richard, jag har inget bra att säga om dig heller!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jonas 320,
"Plus att den behöver inte vara krockad bak bara för att slutburkarna hänger snett,"

"Plus att han inte säger bilen varit krockad, De säger ingen, Och alla som säger de snackar skit,"

Vad menar du?
Jag är ingen expert på att varken bedöma krockskador eller läsa carfax men den har tydligen en "Salvage titel" i carfax enligt dem som läst det, säger inte det en del?
Länk
Ri
33
Richard, Camilla
Mycket fin M3a
Ja men vad säger det om bilen?
75% vad är bilen värderad till hur mycket tar verkstaden att laga för bilen dessa faktorer spelar in.
Hur myvkret måste en bil i sverige tex vara krockad för att det kostar låt oss säga 70.000kr att laga den?
Ren smutskastning här inne
Jag har vänt mig till blocket men dom har inte hört av sig ändå har det gått 1 dygn snart.
Har dom bara gått på keisers ord så är det helt sjukt då kan man anmäla vilken annons som helst man vil bli av med.
Keiser har du en m3a till salu och tyckte min låg för billigt därför ville du ha bort den?

Bilen är besiktad på 5000miles=8000mil klart som fan jag annonserar den som det då.

Och sen att det kommer andra uppgifter senare ja då tar jag det med kunden.
Finns folk som ringt mig och har inte jag sagt som det varit till dom?

Jävligt dåligt förstöra för mig på detta sättet titta på hur många bilar jag och min tjej tagit in detta var vår första bil men tack tack tack blir så jävla arg och lessen när jag läser vad ni slänger ur er
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Richad, Camilla: du har ju köpt bilen av någon (i Polen?), har du kontaktat denna säljare? Enligt vad du skrivit så har du ju köpt i bilen ovetande om att bilen både varit krockad och rullat betydligt längre än vad mätaren visar och då borde du väl i så fall rikta din ilska mot denna säljare istället för personer här på forumet.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.