AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.417

Var finns alla fina M3 E36?

Sida 1 av 2
M5
2
M535Fan
330 Touring -07
Hej alla BMW-människor! Efter år av läsande på detta forum så har jag äntligen registrerat mig.

Så nu till frågan, som rubriken lyder: Var finns alla fina M3 E36? Jag har alltid gillat E36 coupémodeller. Har ägt 325 -94 och gillar dom verkligen. Men nu är jag ute efter en M-bil att ha som entusiastbil.

Ett krav är stora motorn, alltså -96 och framåt. Max 10000 mil. Kan väl tänja lite på det där iofs. Här på Powerbörsen samt blocket är det heldött. Ett alternativ är att bege sig ner till Tyskland. På mobile.de finns det en del, men ska man ha lågmilat börjar dom bli dyra. Tänkte slå till nu innan dom eventuellt blir ännu dyrare med åren. Dessutom lär det bli svårare och svårare att hitta fina exemplar.
Jag hävdar bestämt att dom kan vara en investreing, att dom på sikt kan stiga i värde så länge man håller dom i originalskick. Vad tror ni? Tipsa gärna om fina exemplar om ni vet någon som kanske går i säljarplaner. Är beredd att ge en del för ett fint exemplar.

Mvh M535Fan
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ser främst två anledningar till att du hittar få fina M3 E36:or på blocket just nu.
* M3 E36 börjar bli gamla och det är väldigt få av dessa bilar som är fina, de är ju trots allt runt 15 år nu.
* Fel säsong ännu att sälja sin fina M3:a vänta en månad eller två så ska du se att det kommer finnas betydligt fler ute på blocket.

Ha is i magen och vänta på rätt ex. är mitt råd.

Lycka till!

Mvh Jimmy
Fr
51
Fredrik8
M3 Coupe -96
335IX Sedan -10
328IAM Touring -13
I3 -22
Tror du får svårt med de milen, sökte på mobile och hittade 8st som var manuella och i coupé utförande med upp till 10´000 mil.

utav dessa 8 är 3st är bilar med eftermonterad m3 motorer.
1 är Z3 coupé
2st är trimmade med kompressor.

då är det 2st kvar. Den billigaste på 17´500€ har en ljus-lila skinn inredning som jag tycker ser fult ut. Men det finns säkert folk som gillar det.

Och den andra m3:an för 19´999´€ saknar skinn inredning. Vilket jag tycker är ett minus, men vissa föredrar.

Så du har rätt i att de börjar bli dyra, lite väl dyra. du kan ju få en M3 E46 med motsvarande mil för samma pengar.
Bara att vänta någon månad och hoppas på att det dyker upp ett fint exemplar, och kanske höja gränsen till 13-15´000 mil.

Lycka till

ed
776
edge
520dT M -15
Det kommer garanterat att bli svårt att hitta en med mindre än 10000 mil, men de finns ju en riktigt fin gt på blocket.
Jag har själv kikat efter en original m3a med lågt miltal och fint skick. Konstaterat att de är svåra att få tag i.

Är för tillfället i London för några månader och har kollat på motsvarande blocket här. Auto trader uk.

Där kan du hitta massvis med m3or som inte gått mer än 10 000 mil. (Om du nu kan tänka dig ratten på fel sida!) Även alpina och annat skoj! Allt med ett väldigt lågt miltal, förvånansvärt lågt!

Hoppas du finner vad du söker!

Mvh Mathias
M5
2
M535Fan
330 Touring -07
Fredrik8, är det så dåligt med m3:or på mobile just nu?! Antingen börjar det verkligen bli ont om dom, eller så kommer det ut fler när vårkanten börjar närma sig. M3 E46 är jäkligt snygga, men det är absolut i första hand en E36:a jag vill ha nu. Men vem vet.

mattemattee, jag kikade som hastigast på pistonheads.co.uk och blev förvånad över hur billiga dom var där. Iaf billigare. Men är inte så sugen på en högerstyrd. Men blir jag tillräckligt desperat så..

Det finns ju massor med sönderstylade och ungdomsnerkörda E36:or, men dom försvinner nog fler och fler. Kan inte vara så många år kvar innan dom dött. Kvar finns då bara dom där fina garageexemplaren, och då börjar det kanske bli lite väl dyrt att köpa.

Vad ger och vad får folk för en fin originalare med max 10000 mil på mätaren? Vad känns rimligt tror ni? Jag har blivit totalt insnöad på att få tag på en nu! Bara ett husköp eller ett riktigt bra pris på en Porsche kan stoppa mig nu.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Min erfarenhet när man letar bil som du (en speciell bil med speciella krav som man ska ha kvar länge?) är att ha is i magen. Vänta, vänta, vänta. För eller senare dyker den upp. Med rätt färg, mätarställning, ägarhistorik etc. Att kompromissa för att man vill ha den NU är dumt, så håll koll på marknaden och se vad som händer.
Spontant tror jag man får ge 120-140k om man ska ha en FIN bil. Mer än så vet jag inte om dom kommer gå för. Som sagts i tråden, m3 e46 ligger snart på samma prisklass, och handen på hjärtat, det är en bra mkt vassare bil..
Absolut! Och jag håller helt med Sallepr, vänta på rätt objekt! Gick en m3a på blocket med 8500 mil på mätaren, mörkgrön med beige skinn för någon månad sen. Såg riktigt fin ut! (priset på den låg på 115 000 kr.)

Mvh Mathias
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
Jag har en sådan du söker, dock med 11 500 mil på mätaren.
Hela bilen är helt original förutom en sänksats.
Iof har jag inga planer på att sälja, men vem vet, du kanske klämmer till med ett sån sjukt bud att man inte kan säga nej :)

www.garaget.org/sk

M535Fan - Jag har skickat ett Power Post brev till dig. Hör av dig om du är intresserad av den.

Mvh Tobias
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Min är till salu från och med idag.
Titta i galleriet.

Återkommer med länk till annons.

In God we trust, All others pay cash///
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Länk

In God we trust, All others pay cash///
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

M535Fan eller Mattemattee: Där har ni garanterat en av Sveriges finaste M3 E36! Vill ni ha en en M3 E36 i extra fint skick och med lite extra godis så är Björns bil den rätta. ALLTID grymt bra puts på bilen oavsett när man ser den på stan eller på nån träff.

1BJÖRN: Lycka till med försäljningen! Jag blir sugen på att köpa den och ha den som söndagsbil, men jag har inte mer plats i mitt garage :). Vad blir det nu får något kul?

Mvh Jimmy
Håller med föregående om 1Björns bil. tokigt läckert skick!

Johan S
NS 8.29
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En pärla - snygg färg förresten! ;)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hade jag inte köpt B8:an hade den varit såld nu, grymt fin bil!

Alpina B8 Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Sålde min 3.2 coupe-98 som gått 13500mil feb 2006

imp 2001

technoviolettmet
beige skinn
stora färddatorn
klima

osv....toppskick

den gick för 135
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är bättre att söka på autoscout.

Här har du några med lägre mil

Visserligen en Cab men sjukt bra pris med tanke på mätarställningen.
Länk

Coupé:
Bra pris.
Länk

Denna måste vara skruvad:
Länk

Ser ut som att dörren är omlackad, om det nu inte är skugga:
Länk

Avdelning VARFÖR? :(
Länk

Fräsch, motorn gått 8000:
Länk

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tvåan såg jag nu var felvänd inte konstigt att det var så bra pris på den. Glöm den!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Caben har SMG-låda vilket inte är helt lyckat.

3:an saknar sportstolar.

Den sista har också SMG.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

3:an är en ombyggt 318is.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.