|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
fick ett tips av min käre far att kolla minus anslutningen på chassit kan va dålig kontakt eftersom innerbelysningen flimmrade, blir ett projekt för morgondagen . Fanns även ett larm reggat i minnet på abs enheten som hette power supply så nånting har ju hänt med strömmen . |
|
|
Vevaxelngivaren är skitlätt att byta, iaf när man väl sett var den sitter. Kruxet är bara anslutningskontakten under insuget, men det går bra om du har bra belysning och smala händer. Jordflätan, som din far nämner, är ju också en klassiker ja. Testa en startkabel mellan jord och minus och kolla om det blir skillnad. |
|
|
Jag har tillräckligt små händer för att byta kamaxelgivaren relativt enkelt . Så jag borde kunna byta vevaxelgivaren visst sitter dess kabel kontakt precis bredvid kamaxelgivarens kontakt? Vart sitter vevaxelgivaren? Måste man inte demontera fläkten för att komma åt den ? |
|
|
Kollade stiften precis .. den som bytte stift sist behagad inte att ens dra åt 4 av 6 stift dem satt så löst att man kunde gänga ur dem för hand såg även att det hade läckt rätt mycket soppa i tändstift brunnen . drog åt stiften startade igång bilen med hjälp av lite startgas . Bilen gick sen jätte bra i 10 min sen började den tappa varv å bli orkeslös igen detta fenom upprepar sig ca var 5 e minut varav 4 e gången den började tappa varv (efter ca 25 minuters körning ) så fick jag motorstopp fick starta om med startgas sen körde jag hem till garaget illa kvickt . kan det va soppa pump/filter? |
|
| Vevaxelgivaren kommer du åt genom att böja undan kylarslangen lite. | |
|
Kan mycket väl vara soppapumpen, min betedde sig ungefär likadant tills jag bytte på E30:an. Ersatte med BT pump enl. mitt mektips. |
|
| Verkstan tipsade om batteriet dem ville att jag skulle byta batteri själv först innan jag bokar in bilen hos dem .. verkar ju rätt ärligt att inte vilja ha in kunder för att spara pengar åt kunden . | |
| Mät på batteriet när du har igång bilen. Kolla om du får mystiska värden. | |
| körde live feed med carsoft när jag hade bilen på tomgång såg väl normalt ut låg på 13,7-13,8 volt däremot så ser man ju inte hur många ampere det finns tillgängligt och ampere behovet är ju inte statiskt heller när man kör . | |
| Du ska ligga på runt 30A med xenon och övriga normala förbrukare på, om du har möjliget att mäta med en bra multimeter. Kolla så du har samma spänning vid batteri som vid generator också. Jag har ingen aning om vad som kan vara fel dock, försöker bara hjälpa dig vidare, så ha inte höga förhoppningar på mig :) | |
| Batteriet är nog dåligt hur som helst ser ut att vara orginal á 1997 så jag byter det imorgon så får vi se . | |
|
då var det heller inte batteriet som orsakar felet .. eftersom bilen verkar gå normalt på tomgång men dör så fort man gasar lite så satsar jag mina pengar på soppa pump/filter . mekonomen verkstad får fixa det här slutgiltigt återkommer med rapport . |
|
|
ett till symptom som jag hade glömt... det smäller i avgasröret när varvtalet pendlar upp å ner mot typ 400 varv det var även rätt svart i avgasröret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.