AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.893

Tunnelbanan stänger - Ny bil

Sida 1 av 2
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Då SL har bestämt att rusta min tunnelbanelinje fr.o.m. Mars och sex månader framåt är det dax att se över alternativen. Hade tunnelbanan gått som vanligt hade jag klarat mig fint på SL-kortet men att stå och trängas på en ersättningsbuss känns inte alls lockande.

Frågan är vad man ska välja istället. Kollar just nu på lösningar som tvångsflytt, köpa en rostig Corolla man kan skrota när tågen går igen, eller slå på med något kul.

Corollan känns ju inte lockande men ekonomiskt (förhoppningsvis). Funderar på att skaffa mig en Z4, möjligtvis en coupé, då jag tycker dom är riktigt fina.

Jag behöver ingen praktiskt bil på något sätt och inte nödvändigtvis en BMW.
Men minst två stolar, och riktig underhållning är kravet på det dyrare alternativet.

Vad hade ni valt?

3-serien har jag haft både E46 och E90 och det känns onödigt vuxet ;) Eventuellt parkerar jag bilen över vintern och har den nästa sommar igen om jag skulle bli kärleksblind.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Eftersom att det handlar om 6 månader from Mars, och att du förmodligen vill sälja bilen efter det.

Så lägger jag min röst på en Boxster S/996 cab - hyfsat låg inköpskostnad för en modell från 00-talets början, bra fartresurser, cab är alltid skönt att köa i när solen gassar, håller värdet bättre än många andra bilar.

En ren könjutarbil helt enkelt.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
+1

Faktiskt ett alternativ jag funderat på för något år sedan! Lägger till den i listan.
Miata?
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Tycker nog att en Z4 kan ligga bra till eller varför inte en E30 Cab om det bara ska vara en sommarbil.

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död. M.J (Visby)

Porsche Boxster är bara så gay! Precis som Miata. Köp en Z4 coupe, en elak liten bil!

Boldly goes where no BMW has gone before
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Erkänner.

Den har otrolig hårfrisörskevarning! Det kanske går hem hos brudarna?
Skojar bara. Försöker bara tänka positivt ;)

Frågan är om inte Boxster S piskar BMW'n i upplevelse?

Men det är hårfint mellan dom om man får vara lite lustig.
Hänger kanske mest på vad man hittar egentligen.
En Porsche är alltid en Porsche! Tror inte någon BMW, förutom M-bilarna, kan mäta sig med någon Porsche modell. Problemet är bara att Boxster skickar lite fel signaler. Säkert en underbal körmaskin, men de flesta kommer att reagera, typ - här kommer han i sin Boxster, hade inte råd (eller vågade inte) att köpa en 911, tyvärr. Det är klart att din åsikt är det enda som räknas, men men...

Boldly goes where no BMW has gone before
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det får gärna dom som sitter i ersättningsbussen tycka ;)

996'an är också ett alternativ även om det inte skriker manlighet om den heller.
heltsonika: Eller så är du såpass trygg i din manlighet så du klarar av att njuta en Boxster (eller Miata) och låta garderobsfjollorna ha beslutsångest i deras Z4 coupe :-)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Kristoffer_L:
Världsklass! ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kristoffer_L: Hahaha! Humor!

Du har nästan övertygat mig! =) Lutar hårt åt en Boxster S även om det känns avlägset i den här kylan. Ska man vänta eller köpa snart?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Köp nu - och pruta stenhårt...!!
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Snart tittar våren fram och då brukar bilarna bli dyrare...

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Röstar helt klart på Mistafrizz förslag, nu är det riktigt prutläge innan minusgraderna försvinner...!

Kanske nån av dessa?: Länk Länk

Länk

Mvh
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Trevliga förslag helt klart.
Kravet blir nog en '03'a och max 250k. S har också Carreran's bromsar och bättre isolerad sufflet. 2003 kom en facelift men hittar jag en riktigt fin '05'a i rätt pris och utrustning så viker jag säker mig om jag känner mig själv rätt. Kanske räcker det med en vanlig Boxster '05?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det ligger ju en 05 som visserligen gått 7000mil för 295k på blocket.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Boxster S är helt klart en underskattad bil. En majoritet av befolkning ser dessutom inte skillnad på en Boxster S och en 996 Cab så frågan är vems blickar man bryr sig om... de som inte kan skilja på bilarna eller de som kan? =)

Who´s gay now? ;-)

Nä men seriöst så kan jag drömma om en Z4 men för mig är det ändå mer dussinbil än en Boxster S. Porschen lär även behålla värdet bättre över tiden och som någon skrev tidigare, en porsche är alltid en porsche. Tyvärr finns det en del Boxsters med riktigt fula färgkombinationer i inredningen =(

Hade BMW och Porsche haft samma ägare hade Porsche varit det finare/bättre och BMW snäppet under, jämför Continental / Gislaved etc.

//Stenback
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Så där ja. Nu är man en Boxster S ägare =)
Fick det stora nöjet att köra hem den till Stockholm från Malmö idag. Vilken dag =)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Nice! Grym körmaskin! Grattis :)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tackar!

Så här efter en heldags nötande i bilen kan jag bara säga att jag har valt helt rätt bil!

Riktigt bra klös i motorn. Den sjunger helt jävulsk och grymt kul att känna bakvagnen leta fäste genom växlarna! Kommer bli en riktigt trevlig sommar i år =)
Bilen är bra mycket mer race än någon BMW jag har kört. Kan varmt rekommendera Z4-spekulanter att prova Boxster S.

Som någon sa måste man nog jämföra den med Z4M för att få en fair jämförelse.

Man märker helt klart och folk hetsar till race bara för att dom ser en Boxster.
Har redan hamnat i flerfallet "Men race'a då" situationer men har valt att inte delta. Man vet ju redan att man vinner ;)

Nej jag kommer nog mest njuta av den öppna bilen och Bose-stereon i sommar. Sen att jag kan skruva ner volymen och låta insugsljudet och den sköna sexan sjunga ut ibland gör den här bilen helt rätt för mig. Den är inte alls praktisk men alldeles underbar =)

Varje gång jag vrider om nyckeln ler man lite =)

Jag tror jag är kär igen! Flickvännen har helt klart fått konkurrens! =P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.