|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det jag märkte på väg till och från verkstad att när bilen börjar gå på 5cyl stänger jag av bilen och vrider på den igen. då går den bra en stund | |
| alefors: Du verkar inte lyssna på tipsen du får i tråden. Jag håller med dom andra om att det låter som problem med en CPS | |
|
CPS är det kamaxelgivare??? jag har beställt redan från tyskland. kommer på måndag. Men ska den inte visa fel på diagnostik??? |
|
|
Ja cps = kamaxelgivare! Det är väl original du beställt? Pirat givarna brukar tyvärr strula.. Jo det brukar generera felkod på kamaxelgivare, men symtomen känns som om det är där felet ligger.. |
|
|
Tjena! Problemet är löst.. det var en spridare på cylinder 2 som var dålig. Den blev bytt idag och nu går den som den ska. Kan vara bra att titta på spridaren först, om man har liknande fel. Innan man börjar byta tändspolar, kam-axel/vevaxelgivare m.m Tack för alla tips! Ha de bra. |
|
| Hur kom du fram till att det var spridaren som var fel??? | |
|
När jag bytt stift såg jag att stiften på cylinder 2 var helt svart och sotig. Samtidigt gick bilen som en dröm på höga varv på motorvägen, men så fort man kom till stopp ljus och stog på tomgång började den gå på 5 cyl. stängde man av bilen och startade den igen gick den återigen bra några km. den misstände bara när den blev varm. Jag tänkte då att den dränker sej själv på 2ans cyl. flyttade spridaren från 2an till 1an. gjorde rent stiften och körde ca. 10 mil. Bilen gick ännu sämmre under den tiden, även när den var kall. skruvade ur stiften på 1an cylinder och nu var den helt svart och sotig. På det sätte ringade jag in problemet. köpte ny spridare och nu går bilen som en dröm hela tiden. stort tack till däckcentrum i gävle för all hjälp. otriligt proffsiga och oslagbar kännsla för bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.