|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Är på väg att köpa en Z4 M coupe 07 som gått ca 5700mil. hoppas nån här kan hjälpa mig lite om vad för kända fel som finns osv.... jag bor och jobbar i dubai. provkörde bilen idag och lite sol slitage finns men sånt som man får räkna med här nere. Hur är de med motor och låda? rost? bromsar mm ja som sagt hoppas på hjälp! lägger en länk till sidan som är som blocket här nere så ni får se mer..... Länk Tack på förhand! Mvh fredrik | |
|
Hur funkar det med alla sand som tar sig in överallt ? jag tänkte på hur motorrummet ser ut, man byter luftfilter oftare kan jag tänkte mig. |
|
|
Hej! tror att om bara bilen är servad så är nog inte detta ett sort problem för motorn. frågan är om sand sliter hårdare på tex dämpare mm? |
|
| motor rummet såg ok ut. smuts fanns men inte mer än hemma. mest orolig på motor och låda..... | |
| Lite OT, men priset som står där - 89000 AED - stämmer det? Eller vad får man för de pengarna? | |
| lite offtopic men hur mycket blir det i svenska kronor?? ser väldigt snygg ut.. är det phoenix yellow?? | |
| Det blir ca 148108kr | |
| Det låter väldigt billigt isf. Och jag förmodar att löneläget är hyfsat bra... köp :) | |
| 89 000 United Arab Emirates dirhams = 155 597.411 Swedish kronor (google växelkurs) | |
| stämmer verkligen det priset för det låter ju nästan gratis?? | |
| Om de priserna stämmer är det dax att kolla vad fraktkostnaderna till Sverige ligger på... | |
|
Tittade lite på andra bilar på sidan, bland annat en äldre Z4 för 160k SEK samt en Z4M Roadster som skulle gå loss på cirka 355 svenska lakan. Känns som att vi inte har hela bilden kring de 89 arabiska lakanen. TS lär kunna bringa klarhet i frågan. |
|
|
Hej! Ja priset stämmer! brukar ligga runt 100-120aed. så denna är lite billigare. tror den är lite mer svår såld pga färgen men jag tycker den passar bilen. Ska ta den till BMW imorgon och be dom kolla den tillsammans med säljaren. är de inga större fel så blir de köp! :-) Vi betalar ingen moms och skatt här vilket gör att bilar är billigare. För er som blir sugna på import så har jag kollat en del. Om man inte bor här eller har ägt bilen mindre än ett år måste man betala moms och tull vid import.....frakten ligger på ca 15ksek så om jag räknar rätt skulle denna bil kosta ca 220ksek klar hemma. kollar man blocket så ligger dom runt 300ksek. Som boende här behöver jag bara betala frakten vilket gör köpet betydligt lättare! Mvh Fredrik |
|
|
Hej! Idag var jag och säljaren på BMW med bilen för service och koll. allt dom hittade var att batteriet inte var original och att däcken var dåliga. Känns mer trygt nu och handpenningen är lagd ;-) måndag nästa vecka är man M ägare :-) totala priset blev 148750:- vilket känns grymt bra! //fredrik |
|
| Grattis till bilen, dessutom bra pris på bilen. | |
| Grattis, grymt fin & ovanlig färg på den också! | |
| Bra pris är det inte,det är grymt bra pris...vad får man för 150 papp här hemma eller i tyskland??!! knapapst en Z4M-07a med under 6000 mil på mätaren!!!! | |
| Kan säga att arabiska bilar kan vara väldigt svårsålda i 2a hand i sverige dock... | |
| Tror inte att han kommer ta hem bilen o sälja den här hemma...vem hade inte gett ca 200 papp för en sådan här hemma? | |
|
Bor man där nere så e de bara att passa på...han lär ju inte förlora mkt den dan han säljer den igen..... ingen skatt,moms m.m.. Njut av din Z4M-07a........ här hemma hade du fått betala dubbelt så mkt! |
|
| Jag syftade på dem som hade tankar på import till sverige så klart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.