AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.311

standardutrustning på äldre E90?

Sida 1 av 2
Eg
26
Egedal
320Ci -02
ska så snart jag sålt min gamla Bmw köpa en "ny" och funderar på en E90 320d 05 eller 06, har surfar runt en del och försökt få reda på va dom är standard på denna modell men tyvärr inte hittat så mycket så därför vänder jag mig till er.
förutom ABS, antisladd, airbag och de som brukar sitta i bilar nu mera va är de som ingår?

läste not om nyckellöst system eller kom de på de senare modellerna?

bi-xenon är de standard eller är de bara xenon i halvljuset standard?

hur är de med stereon? läser den mp3 eller ska jag leta efter en med USB så man slipper bränna massa skivor.

Regnsensor?

farthållare?

multiratt?

de kanske är not speciellt paket jag ska leta efter där allt detta ingår?
skriv gärna va ni har för utrustning på era bilar oxå så man vet va man ska leta efter

tacksam för svar /// Egedal

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Bi-xenon är inte standard, inte heller xenon. Multiratt är inte heller standard.
Standard stereon är business och då har den en ratt på vänstersida om stereon.
Den kan inte läsa MP3-format. BMW Professional stereo (ratt på bägge sidorna om stereon) och då läser den MP3-format. Uttag för USB finns inte, men uttag för AUX där du kan köpa en adapter och koppla in USB går att göra. Aux uttag har du i armstödet fram.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
In min har jag comfort, advantage och dynamic-pkt + mini ljus-pkt. Där ingår Xenon och ledljus för varje handtag, armstöd fram och bak med kylfack. Multiratt, sportchassi, sportstolar + läderklädsel, mugghållare x 2 fram + även i armstödet fram och bak. Farthållare, switcher för att koppla ur airbag pass/fram, regnsensorer, PDC, DTC, keyless go (tror jag, kan starta utan att sätta in nyckeln), 18" original fälgar mm...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Edit någon? :)

Glömde visst professional hifi system. Alltså det där med att kunna läsa MP3-format. :)
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Jag anser att komfortpaket, multifunktionsratt, xenon och sportstolar är ett måste i e90/e91. Men, allt är en smaksak...

Följande skall ingå i komfortpaketet:

Aut avbländande innerbackspegel
Fällbart ryggstöd
Armstöd fram
PDC bak
Regnsensor
Klimatautomatik
Radio Professional
Farthållare

Mvh H

Eg
26
Egedal
320Ci -02
jag håller med Håkan, de är nog precis va jag vill ha på min bil, testade en 320 med vanliga stolar men jag satt inte alls bra, jag är lång och behöver nog därför ett bättre stöd för benen säljaren sa att de fanns stolar som de gick att justera vinkeln på sätet så man får bättre stöd, frågade oxå om de gick att eftermontera USB på bilen och han sa att de gick till 99% de beror på va de är för stereo standard men de va en säljare som sa så de kanske inte är sant när de gäller de äldre

Dynamic paketet är det absolut viktigaste paketet till E90. Där ingår bl a sportchassi (likvärdigt med ett M-chassi), sportstolar, sportratt och xenon. Lägg till detta ett advantage paket och du har allt du kan behöva i en E90. Har själv dessutom Logic7 ljudsystem, låter helt otroligt bra. Har haft mer watt i mina andra bilar, men aldrig så rent och bra ljud. Och iPod anslutningen gör att jag kan styra iPoden genom stereon, bara att koppla in och spela. Kan varmt rekommendera en bil med Logic7 systemet! Inte många såldes med detta, tyvärr.

Boldly goes where no BMW has gone before
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har original USB-uttag i armstödet i min E90!

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Steaman//

USB eller Aux?
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Komplettering:
USB är option: 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 

Om steaman har USB, vilket är ett separat tillval på senare modeller, har han även AUX.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Som jag skrev USB, mycket trevligt

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Men det går att köpa USB uttag som går till AUX och även finns som cigarettuttag med USB.
Eg
26
Egedal
320Ci -02
Grodan- får du upp låttiteln i stereon då eller visar den bara nummer på låten?

Hur är de med start/stop funktionen? ingår den i not paket eller hur är de?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Bägge, för att få låt-titeln måste du trycka på en knapp för att få funktionen aktiverad.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vissa tidiga 320 saknade funktionen som standard men alla nyare 320 har det som standard om jag minns rätt.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
I min 325dA har jag:
Comfort, advantage och dynamic-pkt, adaptiva Xenonstrålkastare, helljusassistent, belysning i handtagen, HiFi proffessional, Navi professional, USB, Telefonsupport med Bluetooth, Msportratt med paddlar, Multiratt, sportstolar med delläder,farthållare med bromsfunktion, regnsensorer, infällbara speglar, PDC, DTC, Comfort access, rollo i bakrutan, svankstöd, sollucka. Slutligen Dimljus med sväng-runt-hörnet-automatik (BMW Original).

Nöjd med allt. Vet inte om jag egentligen saknar något utom X-drive (Men då hade jag fått gå upp till 330d).

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har också adaptiva xenonstrålkastare men hur fungerar helljusassistans?
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Den tänder och släcker helljuset automatiskt. Det sitter en kamera vid den inre backspegeln som mäter inkommande ljus och tänder helljuset då det inte kommer något mötande ljus. Fungerar faktiskt bättre än jag väntat mig.

Start-stopp funktion finns till de fyrcylindriga bensin och dieselmotorerna från 2008 och framåt.

Är ganska säker på att USB tillvalet kom senare, from 2008.

Håller annars med de övriga att en bil med comfortpaket, sportstolar och xenonljus är en rimlig mix till 320d.
Eg
26
Egedal
320Ci -02
attans, låter ju som att man ska ha en 08 och framåt tror tyvärr de blir lite för kostsamt för mig men vi får väl se när de är dax, annars tycker jag att 320D verkar vara en bra bil, bränslesnål men endå pigg i motorn eller har jag fel? försäkringen va inte så farlig heller (9000kr 25år) min 320ci jag har nu ger jag va 11k, skatten är ju inte farlig heller om man jämför med va jag kanske skulle köpa istället en 3.0d X3 som ligger på en 7900kr då får man iofs en mycket pigg motor, min far har en som jag kör lite och den går underbart

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.