|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
3000:- eller 3500:- spelar väl ingen större roll om man resonerar som du gör? Dessutom hör det till att pruta lite på blocket. Ett av få ställen man prutar i dagens Sverige. :-) |
|
Tycker annonsen är klockren, men jag tror att att det kommer bli svårt att få ut 15'. Jag är själv ute efter sommarhjul,och köper helre BBS LeMans kopior för mindre pengar. Mvh Marin |
|
Roffa1 |
Du hittar säkert andra passande hjul i precis rätt prisklass för dig... |
Roffa1 |
Sorry Marin: Mitt tidigare inlägg var ämnat för Verdi. men du hann komma in emellan;-) |
| Listade faktiskt ut det...du svarade 1min efter mitt inlägg ;-) | |
|
mkk230// Jag har inte ens skrivit vad jag hade tänk annonsera mina fälgar för, men dina 19"are hur såg däcken ut? Slicks? :) |
|
Verdi |
Roffa, Hade du varit vänlig hade jag betalat det du begärt till sist. Nu var du oförskämd så då fick det vara. Man måste ju få försöka få ner priset utan att du ska bli sur, eller hur? Tycker nog att 12000:- och 13900:- är samma prisklass för övrigt... :) Nu ska jag köpa ny bil och inte nya hjul. Får se om jag hittar nån kärra jag har råd med. ;-) |
|
I december sålde jag mina 18" style 189 med dubbfria Bridgestone vinterdäck för 10.500:-. Fälgarna va 99% felfria och däcken hade rullat typ en vinter. Låg nog ute i 2 månader på blocket innan jag fick kontakt med en vettig köpare, dom flesta la bud på 7-8000kr och jag hade svårt att tro att jag skulle få mer än så men det gick till slut :) |
|
mkk230 |
2 var bra & dom andra var ca 5 mm. Mitt svar var mer till Roffa1. |
Roffa1 |
Tror det ligger till på följande sätt: de allra flesta kompletta hjulsatser som säljs på Blocket samt Powerbörsen har oftast en prislapp satt under 10k. Det verkar onekligen som att de hjulsatser som kostar en bit över 10k blir kvar, osålda. oavsett om de är splitt nya eller tidigare har kostat 35.000:- Vet ej om det går en Magisk gräns just vid 10k, eller om stålarna ej räcker till. Om man hade möjligheten att sälja via kontokort, avbetalning så tror jag de blev sålda på nolltid. En tanke: Om man bjuder ut dem på Blocket med möjlighet att betala via PayPal så öppnas väl möjligheten för kunden att kunna betala hela köpesumman via sitt Mastercard? |
| Jag behåller mina hellre än att släpper dem för skambud. Däcken är nästan nya och fälgarna i nästintill toppskick. Men jag har inte annonserat mina än, ska testa i alla fall lite längre fram. | |
Roffa1 |
Grodan: Dina fälgar Elipsoideker 162 är betydligt dyrare än mina, såg en komplett sats på ebay.de och säljaren ville ha närmre 23k för komplett sats inkl RFT däck. Hittade en gammal broschyr och där är bara fälgarna listade till: 4.050:- per styck. |
Verdi |
Konstigt, på bmw.se kostar de iaf exakt lika mycket. 3745:-/st. |
Roffa1 |
Verdi: Jag har ofta blivit störtförbannad på BMW:s slarv med felaktig prissättning, ring till en återförsäljare så får du dagsaktuellt pris. Prissättningen på nätet är enl uppgift gammal. Såg även att Grodans bakre fälgar är lite dyrare än de främre. |
|
Jag sålde mina 18" sommarhjul och köpte nya 19" style 199 med RFT. Nu tror jag att jag vill gå tillbaka till 18" pga. vägbullret. Det gäller bara att hitta några skygga fälgar. |
|
Roffa1 |
steaman: Passa på o byt hjul med Grodan då, han vill ju ha 19" |
| Tack Raffa, lägg därtill att det sitter nya däck på mina fälgar också dock inte RFT. Ja bakre fälgarna är bredare. Vi får se vad jag får för respons när de kommer på powerbörsen och blocket när våren närmar sig. | |
| steadman, blir de så bullriga? Vad har du för mått på däcken? | |
|
Jag har standard, 225/35 R19Y fram och 255/30 R19Y bak. Att det bullrar så mycket beror väl på låg profil, RFT och inte minst, den svenska asfalten med granit-singel. |
|
|
Enligt Schmiedmanns prislista kostar Ellipsoideker 162: fram 3 202,74kr ( Länk ) och bak 3 349,15kr ( Länk ). Totalt slutar priset på cirka 13 000kr vid köp av 4st helt nya fälgar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.