|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att annonsera mina original BMW Styling 162 Ellipsoidspeiche 18" fälgar med nästan helt nya sommardäck. Däcken har gått ca 40 mil. 225:or fram och 255:or bak. Hur mycket kan man få för dem tror ni? Har funderat på 19"are i stället inför våren. | |
|
Är det skrapmärken på dem? Vad för däck sitter på (budget eller märkesdäck)? Är jag helt fel ute som tror att det bör gå att få 10-15kkr för dem? |
|
| Precis som Kristoffer_L är inne på så är däckmärket av stor betydelse för värderingen. Stor skillnad på värdet i mina ögon om det sitter budgetdäck på eller om du har köpt kvalitetsdäck. | |
| Tack då vet jag. Jag kanske behåller dem och gör dem till vinterfälgar nästa vinter. | |
Roffa1 |
Grodan: jag ber verkligen om ursäkt för att jag lånar Din tråd i eget syfte, du startar ju så förbannat intressanta trådar;-) Även jag har 18" originalhjul till salu hos Powerbörsen, har haft dem ute till försäljning i olika omgångar sedan förra året (även på Blocket), får dessvärre endast skambud på dem. Vad är fel i annonsen eller på priset? grejorna är ju helt nya. Tacksam för tips. Länk |
|
Roffa, Med störsa respekt för skicket på dina hjul men det är fel på priset! Du jämför med listpris som få betalar för kompletta hjulsatser. BMW har ofta lockpriser på hjulpaket. Ibland nära 50%. Om inte så kan man även köpa från salesafter för samma pengar som du begär. Jag kommer förmodligen själv att köpa nya hjul till sommaren och era satser är bra alternativ för mig, men inte för 15 tkr som du begär Rolf. Då väntar jag hellre ett tag till och kör vidare med mina tråkiga 158:or. **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jag tror att modellen inte är så upphetsande att seriösa kunder lägger skidorna åt sidan för att köpa sommarhjul! Vänta till vårsolen tittar fram så ska du se att hjulen är borta på en grisblink. |
|
| Det ligger nåt i det som steaman säger, jag kanske borde vänta lite! | |
|
Roffa1// Det är lugnt, du får låna tråden. :) |
|
Roffa1 |
Tackar allra mjukast för vänligheten:-) |
Roffa1 |
Mats: Vad är då rätt pris för mina kompletta 18"hjul? Förra sommaren sålde vi grabbens begagnade 18" M-hjul (vill minnas modellen heter M193) Fälgarna var i hyfsat bra skick men däcken var mer än halvslitna ca 2-3mm. Hade dem utannonserade på blocket för 9.495:- och mailkorgen vart full endast efter ett par timmar. Det kom en kille från Skåne och hämtade dem här i Linköping.(bara resan måste ha kostat ett par tusen i soppa pengar) Då ställer jag mig naturligtvis frågande till att ingen nappar på mina nya 18"hjul. I den senaste Blocket annonsen hade jag dem ute för billiga 13.900:- Tycker modellen är tilltalande, samt nya Bridgestone RFT däck som bara de kostar ca 2.400:- per stycket. Vill minnas jag tidigare såg en drive från BMW där hjulen tillfälligt såldes ut för 23.000:-per sats. Har aldrig sett min fälgmodell style 287 hos SalesAfter. |
|
Nackdelen med att sälja BMW originalfälgar är att många förstår inte hur mycket dessa fälgar egentligen kostar som ny hos BMW. Många jämför dem med piratfälgar som möjligen kan vara snyggare men du får aldrig lika bra kvalité som originalfälgar. Största misstaget jag gjorde med min E90 var att jag skickade med mina original 17" styling 160 med nästan nya dubbade hakka 4 vinterdäck och mina 1 år gamla 18" sommarfälgar och däck. Killen fick fälgar och däck för nästan 40.000:- i nypris. Så gjorde jag även med min Mercedes cab och Alpinan jag hade innan. Har lärt mig läxan nu att aldrig skicka med vinterdäcken när man säljer bilen på sommaren. |
|
|
Gissar på att M-sport fälgar generellt är väldigt eftertraktade, detta gäller oavsett modellserie. Just de fälgarna Roffa säljer hade jag absolut kunnat tänka mig, de är skitsnygga och dessutom lätta att hålla fina :-) De trådar som jag följt på AP vilka handlat om E90 fälgar så verkar just 193, 194 och 162:or väldigt populära. |
|
|
Håller med kristoffer angående Raffas fälgar. Jag tror jag gör så här med mina i stället till nästa vinter. :) Länk |
|
Verdi |
Har du inte sålt dem än Roffa? :) Jag hade som sagt gärna köpt dem men du var ju inte så tillmötesgående. Då tappar man lusten. Ta bort de aggressiva dragen i annonsen också. Folk vill hellre köpa av någon man uppfattar som trevlig. ;-) |
Roffa1 |
Tjena Verdi var det du som bjöd Max 12.000:- för de nya 18"hjulen. Jag var nog så tillmötesgående man orkar vara efter 15 st mail från en o samma person. Vad är det för "aggressiva drag" du hittat i annonsen? något jag har missat totalt. |
Verdi |
Ja, jag bjöd 12'. Ser inte ut som att du får mer av nån annan heller, eller hur? Så vem har rätt? Du eller jag? Du ljög dessutom om nypriset i vår mailkonversation. Det kändes faktiskt sisådär också. Jag påtalade det och du blev arg. Allt du skriver efter OBS! uppfattar jag som lätt otrevligt. Men det kanske bara är jag... |
Roffa1 |
Verdi: som du säkert själv förstår så släpper man ej iväg dessa nya kompletta orig hjul för 3000:-per styck, det vore ju fullständigt vansinnigt. Lägger ut en ny Blocket annons i April-Maj, då nappar det nog lite bättre. |
mkk230 |
Dessa fälgar är för dyra som ni försöker sälja. Jag köpte 19tum 312 för 13500 tkr. 2 av dessa däck var nya & 2 andra var ca 5mm kvar. Lycka till att sälja dem säger jag bara. kanske någon kärring köper dem som inte kan något om sånt. |
|
Har hjulen varit utannonserade för 13900 kr så är väl 12000 kr ett skäligt pris. Även om dom är nästan nya så är dom begagnade vilket självklart påverkar priset jämfört med vad dom kostar på BMW. Annonsen kanske inte är aggresiv men det är ingen trevlig ton i den heller. Man blir liksom inte sugen på att kontakta annonsören. |
|
mkk230 |
jag skulle aldrig betala 12 för dem, snarare max 10. du får 19 tum för 13. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.