|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Från 2003 och framåt är väll alla bilar helbilsgodkända har jag för mig SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Jag kör med ess vt2 kit i min m3 e46 (samma som loaded har, även om han har fixat lite ytterligare). Den har gått genom besiktningen varje år, därmed inte sagt att den borde göra det. Kompressorn har alltid upptäckts och komenterats men inget mer med det. Avgasvärderna har varit bättre än orginal och dom har varje år dubbelkollat just för att värdena har varit så onormalt bra, då kör jag dessutom med 100-cells racekattar. Besiktning är inom ett par veckor och då får vi se hur det går denna gång. Men avgasvärdena är inget jag skulle oroat mig för, däremot kan dom såklart ha en åsikt om kompressorn i sig om den är inkopplad. |
|
|
Var inne och besiktade bilen och passade på att fråga lite om hur dom skulle ställa sig till om min bil hade rullat in med Kompressor.. Så här svarade de två kontrollanterna (dom var två): BP- Ja det hade blivit nedslag direkt på grund av ändrad motoreffekt. Jag- Ok, så då hade jag kunna åkt hem och plockat av kompressor för att sedan återvända för att släcka "2:an"? BP- Nej, så lätt är det inte, mummel... Bilen måste genomgå ny registreringsbesiktning. Mummel, mummel... Jag- Ok, men om jag plockat av remmen till kompressorn innan jag rullade in för första gången då. Vad hade ni gjort då? BP- Då hade vi inte gjort något! Bilen har ju isåfall inte ändrad motoreffekt! Jag- Ok, så ni hade släppt igenom en bil där ni tydligt ser en kompressor med där drivremmen saknats? BP- Ja förutsatt att det inte fanns några andra brister på bilen. Den har ju inte ändrad motoreffekt utan rem! Vi bryr oss inte om det sitter en eftermonterad del utan funktion! Ville bara dela med mig.. Vore kul om fler frågade för att se vad olika kontrollanterna säger när ni ställer en hypotetisk fråga direkt till golvpersonalen:) |
|
| Mycket intressant! :) | |
| Vet att Loaded har gått igenom besiktning utan anmärkning vid 2 tillfällen utan att något har plockats bort från den. Se det är väl frågan om hur petiga besiktningsmännen är. | |
|
Får man inte problem med avgasvärdena om man bara tar av drivremmen till kompressorn? ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.