|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som *vet* hur Loaded går igenom besiktningen? ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 | |
| Jag har naturligtvis ingen aning men med tanke på bilen specar så lär det ju inte vara på ett ärligt sätt iallafall. =) | |
|
Besiktningsmotor? De plockar ur kompressorn? I vilket fall som helst så blir det ju jobbigt vid en flygande besiktning. Tur att flygande besiktningar är lika vanliga som flygande grisar...men när bilen är så pass känd som den bilen borde det ju vara lite känsligt. Varför jag är intresserad: Jo, jag ska nog montera kompressor själv ^^ ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
| En kompressor på din Lupo hade varit nåt, vad hade du tänkt få ut i effekt? | |
|
Har för mig att jag läste att bilen besiktats med kompressor på. Skulle den vid ett tillfälle inte gå igenom så monterar man bort kompressorn inför återkommande besiktning. |
|
|
JWO:"En kompressor på din Lupo hade varit nåt, vad hade du tänkt få ut i effekt?" Nah, den har redan turbo :P ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
Heinrich: "Har för mig att jag läste att bilen besiktats med kompressor på. Skulle den vid ett tillfälle inte gå igenom så monterar man bort kompressorn inför återkommande besiktning." Oooh! Det var intressant. Kan du/man få fram mer uppgifter? ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
| de räcker med att plocka av remen, Du kan ha vad som helst i motorrumet bara de sitter fast | |
|
Jonas: Jag undrar om man inte måste sätta dit originalmotorchippet också. Går den inte som en påse nötter om man bara tar av remmen? Mappningen på det nya chippet lär ju vara helt annorlunda? ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
Det räcker inte med att bara ta av remmen! Alpina B8 Länk |
|
|
vi hade samma diskussion för ett tag sen och Jag tog själv kontakt med sbp och Så fick jag svaret att om de inte uppfyller någon funktion så är det ok. Jag bes en m5 e34 med urkopplad kompressor i kristianstad gick igenom med blanka papper, |
|
| Jag hade en E46 320 med kompressor plockade av remmen besiktningsmannen såg kompressorn och undra vad det var för turbo då sa jag att det är en kompressor som bara sitter där HMMMM sa han men blev godkänd..Min var mappad men den gick bra men motorlampan tändas efter ett par timmars körning.. | |
|
Jaha, då har de ändrat på det igen! Alpina B8 Länk |
|
|
Jag har för mig att han återställer den med orginal fronten orginalstolar. motorn vet jag inte. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
Länk Har för mig att jag läste det här.... |
|
|
"vi hade samma diskussion för ett tag sen och Jag tog själv kontakt med sbp och Så fick jag svaret att om de inte uppfyller någon funktion så är det ok. Jag bes en m5 e34 med urkopplad kompressor i kristianstad gick igenom med blanka papper" Det lät ju bra, grattis! |
|
|
Loaded är ju rätt extrem.. Har själv vart spekulant på en m3 e46 med ess kompressor, och den jag kika på hade varit bestigad tre år i rad utan problem pga att dom inte upptäckt kompressorn men skulle det strula så är dessa kompressor remdrivna och lätta att koppla ur. Så det räcker med att hänga av remmen om du skulle bli tvungen att göra ett återbesök. |
|
| Enligt tidigare trådar i ämnet så vill jag minnas att det är lite upp till besikningsteknikern om bilen ska godkännas "utan rem" eller inte. Dessutom var det väl nån här på forumet som behövde intyg från BMW på att motorn var original när han skulle ombesikta en bil som fått nedslag för att den var trimmad. I vilket fall som helst så spelar det egentligen ingen roll, bilen blir olaglig att köra när remmen hängs på. Om man nu bryr sig om just det. | |
| Okej tack för uppdateringen.. Man får nog ta det man hör från en säljare med en STOR nypa salt=).. ja helt rätt att bilen blir olaglig och skulle det komma upp att bilen är kompressor matad vid tex olycka så blir ju försäkringen värdelös.. | |
|
Sjukt att den går igenom avgasprovet? BMW CS #07491 |
|
|
beror på om bilen är helfordonsgodkänd eller inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.