AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.185

Första åkturen i år

Sida 2 av 2
Da
66
David C
BMW X3 2,0d Xdrive -13
Har haft min Z4 avställd under vintern och batteriet urplockat. Misstänker att det behöver lite uppladdning innan det sätts tillbaka i bilen. Tips på laddare? Funkar det med Clas Ohlsson-grejor? Tänker inte lägga tusenlappar på nåt man använder ett par timmar, en gång per år...

/d
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag köpte en CTEK Multi XS 3600 MXS 3,6A, som fungerar helt perfekt, till både en Polo 1,4 03'a och en 530dA 07'a ;-)
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
CTEK laddare inget annat tycker jag. Då hade du kunna haft batteriet i bilen hela vintern med laddaren inkopplad, den fixar laddning urladdning..laddning precis på samma sätt som du hade kört din bil. ska du enbart ha den till bilbatterier då kan du gå upp en storlek. XS3600 är kanon den tar även mindre blybatterier typ till MC gräsklippare mopeder mm mm. Sen kan du köpa till smarta kopplingar så du enkelt bara jackar in din laddare på dina olika oobjekt. Tror en 3600 kostar runt 600kr. En CTEK en vän för livet.
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Har Ctek på min också, en Zafir 45, Modellen kallas för 1037 enligt broschyren, köpte på Claes Ohlsson för 499kr. Toppenmanick, har laddat till och från hela vintern och är helnöjd.
Da
66
David C
BMW X3 2,0d Xdrive -13
Stort tack för hjälpen! CTEK blir det.

/d
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.