|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Idag sken solen i Göteborg och årets första åktur är avklarad. Allt funkade perfekt-nu längtar vi efter våren! Lars B | |
|
hm.... Haninge -8 soligt. Tittar i garaget på nyinköpt Z4 3.0i -03 (igår) väntar... |
|
| Sjukt nice!! :D | |
| Jag plockar inte fram min bil innan gatorna rensats på den extremt onormalt stora mängd sand, flis och grus som av okänd anledning lagts högvis i Göteborg. | |
| Jag tog också ut min nu över helgen. Det är fantastiskt skönt att köra en runda på de större vägarna där det inte är något grus. Eftersom det är helt torrt och -10 tror jag fet är bäst att bara ställa in den i garaget igen och tvätta den först när den ska ut på riktigt, gärna snart :) | |
|
Kopplade in batteriladdaren i helgen igen och passade på att titta lite extra, mer än så blir det inte än. Även om det är torrt och fint så ryker ju saltet omkring på gatorna. Såg en snubbe på en HD i centrala Borås i söndags dock... Sen är det även "skridskobana" fortfarande utanför garaget och lite uppförsbacke, så kan inte ens rulla ut ur garaget och komma in igen på sommardäcken, än mindre ta en åktur :) Kanske om en månad... Men suget är bra stort nu. |
|
|
Jag hämtar min nyinköpta coupe i veckan, men kommer bara att köra den i fint väder fram tills våren är här! |
|
|
Snö och regn i sthlm. Väntar till maj med att ta ut z. Får fortsätta vantrivas i x5:an ett tag till Gustaf |
|
| Jag kan inte låta bli att köra, det är torr barmark här i skåne och så länge man ligger i spåren så är det ingen sand som sprätter i hjulhusen. Men när det blir sämre väder ställer jag undan z3an, jag lovar ;-) | |
|
Fabi Jag håller med dig och gör likadant. Det är ett härligt helgnöje. |
|
|
Va åksjuk man blir när man läser att ni redan är ute o åker med era Z:or - själv får man nog sitta i garaget o torrköra minst en månad till // Ballder |
|
|
åkej. Jag var ute idag efter att båda bilarna fått en rejäl rekond denna vackra dag med 4grader värme. Det var fantastiskt att få åka ut på kvällen med Z3ans titansilverlack som reflekterade solnedgången. Lädret som jag just smort in med bmws medel doftade underbart, kändes nytt när nu plasten har fått fräsh vinylglans. Verkligen spännande att låta 3 litersspisen sträcka ut igen i en bil som verkligen förmedlar allt till sin förare. Riwa |
|
|
Hej! Jag köpte en z4 i november förra året och körde jag den kanske 4 ggr sammanlagt sen blev det varmt garaget, och när jag ser att några st har redan tagit sitt första tur då är jag verkligen jätte sugen, men det blir några dagar till, sista mars tänkte jag ta ut bilen, fan att jag längtar det, Illuminatisve |
|
|
Jag kör med min året om. Tvättade av vintersmutsen i går och tog årets första runda NEDCABBAT i solskenet. Härligt! /WGG |
|
|
Till helgen kommer Z3:an att få komma ut i solljuset. Skall bli förbannat kul. Måste besiktiga den nästa vecka så varmkörning och lite allmän kontroll är på sin plats. Några tips på vad jag bör göra nu såhär innan första turen, förutom att ta det lungt :) Skall byta olja och filter i bilen nu någon gång dom närmsta veckorna. Vad brukar ni annars göra med era bilar inför "första åkturen" och vid påställning? Första gången jag vinterförvarat en bil så undrar lite, har sökt på forumet här innan men hittar inga specifika saker så bara massa allmänt tyckande. Mvh /andreas. |
|
|
Kolla däcktryck. Jag brukar byta olja på hösten när bilen ställs in. Vissa påstår att det är bättre att lämna den över vintern med ny olja. Brukar även palla upp den för att skona lager och däck m.m. Kolla kylarvätska tuta och kör. Mvh G |
|
|
Ja jag pratade med "min" mekaniker i december eller januari om detta så missade att byta oljan innan tyvärr. Så jag har också hört att det skall vara bättre att byta innan avställning. Men men. Kommer tyvärr inte åt att palla upp bilen i garaget där den förvaras, så det fick bli att ställa den på däcken, men nya däck skall ju tåla det utan problem. Skall kolla diverse vätskor då och sen rullar ur den ur garaget i solskenet förhoppningsvis... Tack för snabbt svar. Mvh /andreas. |
|
|
Däcken kan upplevas lite ovala, men ska bli runda efter lite körning. Om den ska stå på däcken över vintern kan man med fördel lägga i extra luft, Samt flytta den lite under dvalan om man har möjlighet. /g |
|
| Förat provkörningen med Z3:an igår underbart höra eisenmann öppna sig otroligt fin sång i sexan var bara tvungen och testa...vårkänslor kan man kalla det. //Z3kent | |
| Ja det skall bli förbannat kul att få ta ut den ur vintervilan. Långa dagar fram tills lördag nu... | |
|
Har precis kommit hem efter en tjänsteresa till Trollhättan där snön är borta och vägarna är torra och suget efter en tur nedcabbat bara hamrade i magen. Men men....hemma kan jag precis skönja att det finns asfalt under det istäcke som fortfarande täcken gatan....blir då ingen körning till 1a april iaf ;( Får drömma ett tag till!! Passa på att njuta Ni som kan!! /Pane |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.