|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Vad det sedan gäller ansvarsbiten, kvitto, och att han erhållit full likvid för skadan. Detta är ingenting du behöver fundera över..så länge det ej finns en polisrapport skriven på plats samt att du undertecknat skaderedogörelsen, osv. och så länge dessa papper ej existerar så står endast ord mot ord. Han kan aldrig kräva dig på någonting vare sig nu eller senare. Simma lugnt;-) |
| Jag backade ut i hans körriktning exakt. Nej men jag får lösa det såhär och det blir nog lugnt. Om han skulle försöka göra något efter får jag väl ha med min pojkvän när jag pratar med honom. | |
|
Ja jag backade bakåt i hans riktning framåt. Min bil fick ju en viss repa, men den kan poleras bort. Eftersom jag backade så långsamt så var det ju mer att jag mosade till honom så att den lossnade. Jag betalar och ställer han till problem sen får jag ta med min pojkvän. Inte för att misshandla honom men i regel brukar det hjälpa om man har med sig en man i dagens Sverige. Tack så mycket allihopa, från och med nu ska jag sänka volymen och se upp i trafiken. Jag brukar faktiskt inte köra som en kvinna i vanliga fall. |
|
|
Betala 500-ingen och slipp besväret. Och ja du har bevisen via det överförda kontot! Hon säger ju själv att hon är vållande, är väl inte mycket att diskutera? Varför skulle inte hon kunna trafikreglerna lika bra som "gubbväldet"? |
|
| Gud nu skrev jag dubbelt, kan man inte radera här? | |
Roffa1 |
Se bara till att ej betala gubben dubbelt upp också;-) |
|
Den som backar blir alltid vållande, sedan om det man backar på är en helt ny BMW eller gammal rostig Volvo är fullständigt irrelevant. I detta läget hade jag också varit nöjd med att betala 500 kr och slippa bekymmer med skadeanmälan, nedsatt bonus osv. Jag råkade själv ut för samma sak nyligen när en taxibil backade på min drygt 3 månader gamla E90, resultatet blev en mindre repa storleksmässigt som ett större stenskott strax ovanför reg skylten fram. Men ändå en repa, och tyvärr ej polerbar. Tråkigt på en nästan ny bil, men inte ens jag tyckte det var värt besväret att anmäla denna skada till försäkringsbolaget och få främre stötfångare omlackerad, med risk för dåligt lackarbete, vara utan bilen osv. Lösningen blev istället att taxifirman erbjöd mig 2000 kr som ersättning för skadan som dom annars hade blivit vållande till, en lösning som jag var helt nöjd med. Taxiföretaget vill att jag i den mailkorrespondans som ägde rum i fallet bekräftade att jag med detta var nöjd, och ej hade vidare krav emot dom, vilket jag gjorde. BMW CS #5139 |
|
|
Backar du ut så har du svårt att klara dig från det. Vore en annan sak om du backade och därefter hade stannat för att vänta in honom. Jag skulle utan tvekan betala 500 kr för att få det avslutat. Överföringen är kvitto på att du betalt om han mot förmodan börjar tjafsa i efterhand. **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Tänkvärt är OM gubben får sina 500,men så kommer han igen och kräver Dej på ytterligare stålar...annars kontaktar jag polisen typ... Kanske billigare det Du lockas göra för stunden,men kan bli kostsamt senare? Vem vet,hans bil kanske är oförsäkrad med? |
|
| Alex84: det kallas utpressning och har en enkel lösning, gör ingenting! Går den äldre herren till polisen så löser man det där. Ts har inte gjort något olagligt så kan lugnt fortsätta med sitt liv. Börjar bli rätt löjliga spekulationer nu. | |
|
Haha Roffa1 det är ingen större risk att jag gör det :) Nej han har fått sina 500kr, det kan inte kosta honom mer än så att fixa rosthögen. |
|
Roffa1 |
Då är ju saken ur världen, och om gubben skulle återkomma så har du både tråden samt alla oss som medverkat i den som vittne till att du gjort rätt för dig. No problemas! |
|
Tycker du gör helt rätt. Jag skulle lätt betalat direkt för att få det hela ur världen. Förmodligen är det en win-win situation och börjar du krångla för mycket är risken stor att gubben tröttnar och vill ta det på försäkringen istället. Nu slipper du nu förutom självrisken även bonusförlust. Tycker man är lite väl paranoid om man tror det ska utvecklas till ett utpressningsdrama. Skapligt slug gubbe i så fall. Åka runt och vänta på att bli påbackad för att sedan tjäna en 500-hundring... |
|
| Du kan väl ringa ditt försäkringsbolag och diskutera saken? Kolla hur mycket det påverkar din premie också. | |
|
Nu hade du en jäkla tur. Jag blev nyligen påbackad på en parkering trots att jag alltid ställer mig vid sidan av för att slippa dörruppslag och liknande. Det blev verkligen lite skador men ändå sprucken plast och skev stötfångare och lite skrap. Det kostade nog ca 12000 att fixa då mycket byttes pga att bilen är så ny. I det fallet var det mamman till övningsköraren som försökte med "det blev ju inte så mycket". Jag kände att aldrig i helsike att jag står med Svarte Petter och förlorar 20-40000 i en försäljning längre fram. Kan nämna att en omlackad dörr på min gamla 320 från 2006 kostade runt 6000 kr, hos BMW Verkstad. Då var det ett dörrupplslag. |
|
|
Men nu har ju jag betalat honom. Han har ju mina uppgifter så han kan ju egentligen kontakta försäkringsbolaget men jag har ju er :) bara mamma inte får se fakturan, ifall jag får hem en. Jag berättade inte om detta för henne ;) |
|
| Var det mammas bil då eller? | |
| Ja alltså den står ju på mamma, men hon har inget körkort och det är bara jag som kör den. | |
Roffa1 |
Tjosan, det där skulle du inte ha skrivit i forumet. (inte bra alls) |
|
Nä, försäkrar man på mamma eller pappa för att spara pengar så hoppas jag att det inte blir en spänn ut den dagen försäkringen måste nyttjas (försäkringsbedrägeri). Finns exempel på det också bra nog. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.