|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har kikat efter begagnade X1 ett tag nu och tycker det är väldigt dåligt utbud. Visst, det är en relativt ny modell, men de första började trots allt rulla hösten -09. Mina grundkrav är egentligen fyrhjulsdrift, 20d - motorn samt X-linepaketet. Men i skrivande stund ligger den billigaste xDrive 20d på ca 350k. Det har tidigare varit ett par ute kring 320k tidigare men då hade jag inte vett att slå till. Motsvarande xDrive 18d går att hitta för strax över 300k.. Men, men förr eller senare dyker ju något upp. | |
|
Vad tycker ni om priset på denna? 4500 mil, men fint utrustad även om infon i annonsen är begränsad. Länk |
|
|
Hur mycket kostar en ny? |
|
| Just den länkade bilen är ju en 23d med automat. Tror grundpriset på den låg på 379 K. Plus extrautrustningen så klart. | |
| Otroligt dyrt för en väldigt liten bil som inte är bra på något. Har svårt att förstå att det finns en marknad för denna modell. | |
| Köp en begagnad X5 (E70) istället! Kanonbil! Kört min över 6000 mil och kanonnöjd. | |
|
Shit! För dom pengarna får man en nästan en X3. Kan inte heller förstå att det finns en marknad för den bilen för dom pengarna. 250k hade varit mer jordnära, men 350k är vansinne. //Marin |
|
|
Nej, inte är X1 billig inte. Men för min del handlar det just nu inte om mest bil för pengarna. Boendes i Stockholms innerstad vill jag gärna ha en mindre bil, dock gärna med fyrhjulsdrift och hyfsade köregenskaper för turer ut till stugan. Ett alternativ är gamla 3-serien men den börjar just kännas väldigt gammal. Kunde jag ha en större bil skulle jag satsa på en 5-serie före X5an. |
|
| "gamla X3" menar jag, inte 3-serien... | |
|
Kör X5 (E70) inne i Stockholm. Inga som helst problem med det! Iofs parkerar jag inte på natten längs gatorna. Å andra sidan är vanligaste bilen på Östermalm Ranger Rover Sport så vad är problemet? ;-) X5 är grymt snygg, bra utrymme, snål med diesel, bra priser på beggade bilar. För det pris du pratar om får du en X5 3.0d (E70). Inte svårt val... |
|
| Problemet är att jag parkerar på gatan över natten;-) | |
|
Länk |
|
| Hyrbris, bilen du länkar till är inte fyrhjulsdriven. X-drive är ett krav. Dessutom vill jag gärna ha automat. | |
| Sorry glömde att de faktiskt säljs utan Xdrive... ;-) | |
|
1.8D men i övrigt bra spec. Inte sååå stor skillnad på 1.8d och 2.0d... Länk |
|
| Jo, jag vet. Utbudet av 1,8d bilar är stort. Men jag gillar att köra bil och tror man skulle tröttna på den slöa motorn. | |
| 1,8d chippar man lätt till samma effekt som 2,0d. Det är ju trots allt likadan motor! Bara software som skiljer. | |
|
Man får vad betalar för...Vad vill du ha??? Jag har en Volvo XC90 därför att jag har tre stora hundar = X5 är bara att glömma. Har en X1 för att jag älskar utseendet på den, övrigt folk säger också typ "Vilken häftig bil". Testa X1, X3, X5 och se vad du vill ha. Alla har olika egenskaper. Lycka till. |
|
|
och X6! Snyggaste kärran just nu med rätt utrustning! ;-) Perfekt inne i stan! Vräka sig runt och synas! *skrattar* |
|
| X5/X6 är inte ett alternativ för mig. Skulle jag satsa på en större bil blir det sannolikt 5-serien. Men just nu är jag sugen på X1:ans smidighet. Alla som letar parkering sena kvällar i innerstan vet vad jag talar om. :-) | |
| Du vet väl att en F11 är längre än en E70. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.