AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.830

Tråkig affär

Sida 2 av 4
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Du får allt tänka efter när du skriver så i ett forum med mångkulturella medlemmar min vän. Jag har massvis med exempel till dig där man kan undvika att göra affär med svenskar, men det är inte rättvis bild då dessa är en bråkdel av hela befolkningen, lika så vi som har utlänsk härkomst.
Tror snarare att din mage- och fingertoppskänsla inte var balanserad med ivrigheten att få din spoiler såld.

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Att handla utan pengar räcker väl med att en gång sett Lyxfällan på TV3 exempelvis det finns fullt med idioter, oavsett härstammning. Sedan hur mycket programmet är fejkat är ju en annan sak.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Jag har länge tänkt att undvika att lägga mig i denna tråd, men vafan...

Jag är benägen att hålla med Herr.Bayer, Hasso m.fl.

Om du Sigge019 skulle se mig på stan skulle du aldrig göra affärer med mig grundat på hur jag ser ut.

Jag har nyligen gjort affär här på APPB med en för mig helt okänd Göteborgare.

Vi kom bra överens om både pris och fraktkostnad (via Schenker) och om när, var och hur allt skulle betalas/levereras.

När jag i förskott betalat in slutsumman (pris på vara plus fraktkostnad) till denne för mig helt okända människa kom några dagar senare ett sms till mig från Schenker att paket fanns att hämta ut.

Jag skickade ett sms till säljaren och tackade för en smidig affär och god kommunikation. Varan var dessutom i mycket gott skick såsom säljaren utlovat.

Mycket tråkigt att du rent ut sagt blev blåst på din affär, men som somliga föreslagit, ta betalt i förskott eller begär delbetalning om det gäller en större summa.

Du skulle som bonus få fler vänner om du inte generaliserade.
Skalet må skilja, men du kan ge dig fan på att skit har många olika skepnader och färger.

Tips från en utländsk produkt, tillverkad på licens i Sverige, specad efter utländska normer, anpassad till det svenska samhället.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Haha, "tillverkad på licens i Sverige"... Den var bra så jag kommer att sno den för framtida bruk. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Varsågod esadh, jag har inte tagit patent på uttrycket... ;-)

I god "utländsk anda" bjuder jag på den.

Ojojoj, nu blir jag väl klassad som schizofren generaliserande nysvensk patriot.
kvittar egentligen vad man tycker i en sådan här situation, affären gick åt helvete och sedan om det var en helsvensk eller nysvensk kan egentligen kvitta.

Sedan kan jag ärligt erkänna att de affärer som gått åt pipan för min del har överhängande varit med invandrare. Sedan innebär inte det i sin tur att jag drar mig för att göra affärer med invandrare, kommer fortfarande ge alla människor samma chans, då vi i grunden fortfarande är just bara människor.

Med andra ord kvittar det om köparen är gul blå brun eller någon annan färg, idioter finns överallt, lyckligtvis är inte idioti färgberoende :)
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
För att få igång en disk, är de bara att skriva ordet invandrare, sen är de igång. För min del & många utav mina vänner har det gått åt pipan med affärer med invadrare, det ska vara sista pris kompis, kom igen brorssan osv, är så jädrans trött på de. men finns SJÄLVKLART massa utav idioter som är svenskar som inte gör korrekta affärer.

& jag vet att jag inte är ensam om att tycka så hära, utan folk har sån jävla dubbelmoral & vågar aldrig säga vad dom tycker.

som Sverigedemokraterna kom in i riksdagen över 4% men skulle du fråga runt om någon röstat på dom skulle bara man få ett blankt NEJ bland dom flesta utav dom som röstat på dom.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Onestorm:

Grymm, rolig och ett bra inlägg av dig ;) kul att läsa....

Sigge019:

Har du inte släpp det hela än? Gå vidare för f-n :)
Folk blir blåsta på miljoner och du på 400:- mao finns dem som har det värre :)

BMW M-POWER
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
På bilstereoforumet var det en kille som hade losat 200kr i nån affär, han skulle minsan åka och spöa den andra...
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
hahaha

BMW M-POWER
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Kom igen nu Sigge019, du kan väl inte vara sämre än han på bilstereoforumet? På honom och spöa bara! Det är inget att vara sams om, ihop och slåss!!! Passa bara så du inte skär sönder knogarna på skäggstubben. ;-)

_
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Esadh, du måste vara en riktig "såndärduvetvaduppviglare".

I en annan diskussion försökte du få mig att ryka ihop med en annan debattör.

Jag är en vuxen människa med sunt förnuft och grundläggande värderingar och egentligen i grunden pacifist dessutom.
Man måste kunna lösa konflikter med annat än knytnävar och vapen förstår du väl?

Jag tycker istället att alla som har mångkulturell bakgrund i detta forum (och då menar jag även de som har en skvätt Vallonblod i sig) ska gå ihop och samla ihop 400 spänn åt Sigge019 och betala ett "skadestånd" och be om ursäkt å alla nysvenskars vägnar för att somliga inte räknar med risken att bli blåst i desperation för att kunna bli av med ett stycke otymplig plast.

Låter inte det bättre? ;-)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Nej, jag tycker våld är fjantigt och något som mindre bemedlade med avseende på intellektuellt kapital ägnar sig åt. Där förståndet tar slut tar nävarna vid, sade man förr. Det gäller än idag.

Däremot kan man kanske få folk att inse det absurda och småaktiga i olika situationer om man överdriver. Alltför få verkar läsa inlägg fler än en gång, och tänker inte riktigt igenom om man verkligen har tolkat rätt utan går på första intrycket. Då behövs en liten väckarklocka. ;-)

_
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
...överdriva..?
...ironi..?
...sarkasm..?
...antydan till smärre taskspark..?

Jag? NÄÄÄÄÄHHH..!

Nähe, nu ska jag nog avsluta min medverkan här för jag måste faktiskt åka till jobbet snart så jag kan bidra till statskassan.

Näe, jag är ingen pizzabagare.
Dealar droger gör jag inte heller bara för att jag jobbar en lördagsnatt.

Jag är en helt vanlig svenneblatte som jobbar med renhållning.
Vad jag håller rent ifrån is for me to know and you to find out.

...by the way, who speaks swedish anyway som fåret Frank säger i tv-reklamen...

GINO:
Jag kom just på att jag blev blåst av en svenne för en sisådär trettio år sedan.

Han "köpte" en mopedförgasare av mig, men jag har fan inte fått några pengar för den än.

Jag kanske ska söka upp honom innan jag åker till jobbet och ger honom lite "lördagsbank" på snoken...

Näe justja, jag hade ju vuxit upp och lärt mig lite av livet...
Jag skulle aldrig lägga mina byxor på motorhuven,bara det säger att xxxxx är inte som vi vanliga...:-)
Bilar och xxxxx passar bara inte ihop med oss seriösa svennar som du kallar oss.
Lacken ska man vara rädd om............
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
"Tittas på och hämtas av köparen i xxxx" brukar jag skriva, har fungerat bra hitills :-)

I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy!
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Jag var bara lite osäker på om det var seriöst eller sarkastiskt. Något på s tänkte jag att det måste vara.

Hålla rent från grus på McDonalds golv är väl inte något man behöver kunna prata svenska för att göra, va? :-)

_
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Dert handlar inte om utlänningar, jag blir förbannad när folk drar alla över en kam. Det finns många bedragare på blocket även bland etniska svenskar.
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Profossen:
Jag skulle vilja göra ett tilllägg till din kommentar.

På grund av en långvarig arbetsskada skulle jag, om jag exempelvis skulle sälja ett gäng fälgar, aldrig i helvete visa fälgarna där de normalt förvaras.
Det skulle vara som att bjuda buset på en fribiljett till självplock efter midnatt.

Jag skulle hellre packa in fälgarna i min bil för att visa upp prylarna på neutral mark exempelvis utanför ett större köpcenter.
Har man inte tillgång till större köpcenter kan man kanske träffas vid den lokala bensinmacken. Jag är inte på något sätt nojjig, men vittnen är aldrig fel.

Esadh:
Du missförstod mig helt rätt.
Jag skriver lite klurigt för jag ser gärna en genomtänkt kommentar till svar.

"Grus på McDonaldsgolv" Hahaha, tänkte inte ens på det, men någon måste ju faktiskt fixa det med.

Näe, resten av pizzan ligger i kylskåpet nu och automatkaffet hägrar.
...munk... Näe, det åt jag igår...

Varma kläder - check, för nu är det kallt -20grader inatt.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag ska berätta en sak som hände strax efter sommar. Jag hade mina vinterdäck och fälgar på blocket till E90. En snubbe ringde (etnisk svensk) och sa att han var mycket intresserad av fälgarna (han ringde flera gånger dessutom) men han kunde inte köra hela vägen till mig det skulle bli för långt så vi bestämde oss för att jag kör ca 5 mil och möter upp honom där.

Jag åker dit med vinterdäcken och fälgarna i bilen (en fredag eftermiddag också) på väg dit lyckas jag även få stenskott. När jag väl är där så kollar han på fälgarna i nästan 1 timme, jag skojar inte 1 timme. Sen säger han blir du sur om jag säger att jag inte vill ha dem? De var inte så fina som på bilderna.

Ärligt talat, det är ju vinterdäck och hade suttit på bilen i 4 vintrar vad hade du väntat dig? Han hade väntat sig att de skulle vara i nyskick liksom. Han förstörde hela min fredag eftermiddag, fick köra dit, driftkostnaden dit, stenskott och sen säger han efter en timme att han inte vill ha dem. Trött man blir. Han skulle dessutom fått köpt dem för 4000:- 16" BMW originalfälgar med Dunlop RFT vinterdäck.

Fälgarna var otvättade dessutom så han såg egentligen inte om de verkligen var fula. Sålde dem en dag senare till en annan som köpte dem direkt. I slutändan var jag glad att han inte fick fälgarna.

Idioter finns bland alla, men det värsta är att den siste idioten är inte född än.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.