AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.829

Tråkig affär

Sida 1 av 4
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Skulle sälja min M-look bakspoiler , fick en köpare på den av utländsk härkomst ( har sagt till mig själv 1000ggr gör inte affär med dom..) skickade den med bussgods på efterkrav och pris var bestämt osv, tiden gick och han hämta inte ut den till slut ringde jag bussgods kolla med dom, om han hade fått brev eller dom hade ringt till han & de hade dom gjort & han hade svarat att han inte hade några pengar än så länge.. så nu får jag hem spoilern igen & backat 400kr i frakt avgifter ! KUL KUL så är de någon med utländskt namn ifrån vetlanda som vill "köpa" utav er , så pm:a mig så skriver jag namnet där.

MVH Sigge
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Eller så talar man om att man inte skickar förrän pengarna är på kontot. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Kan man &så göra men hur säkert är de för köparen? , efterkrav är ju smidigt på så sätt att de ska skydda båda
Tråkig affär för dig men också tråkigt för mig att läsa med "utländskt" härkomst. Alla är inte dåliga.
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Tyvärr "BMW" har jag enbart negativa erfarenheter utav affärer & "affärer" men utländska, men kan säga att jag känner väldiiiigt många & är vän med många.. men affärer är affärer.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Svennar är lika tråkiga att göra affärer med. Tror det handlar om att folk i allmänhet är idioter.
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Oki lus tråkigt att du känner så
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Håller med Lus, börjar undra vad en del tänker med.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Men Lus har iofs rätt... ;-)
Den egoistiska sidan av trångsyntheten gör folk blinda för andras obekvämligheter, och egoism är vad som sprider sig i landet just nu.

Om man vill att både köparen och säljaren ska ha någon form av säkerhet så kan man använda paypal eller liknande. Då får man betala en liten "försäkringsavgift" för att man använder tjänsten och säljaren behöver inte skicka förrän paypal talar om att köparen har satt in pengarna. Då slipper man betala stora fraktkostnader i onödan. Dessutom kan man anmoda köparen att betala försäkringsavgiften då det är denne som vill få någon form av säkerhet. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Sigge019:

Väldigt tårkigt att läsa det som har hänt och jag förstår din frustration över det som har hänt men att dra alla över en kam är lite magstarkt.

Man skall ta lärdom av sina misstag och inte göra om det, så nästa gång skall du inte skicka ngt förräns du har pengarna på kontot ;)

BMW M-POWER
Brukar komma överns om halva beloppet in på kontot innan jag skickar eller tvärsom, har alltid funkat men det gäller hojkillar,kanske är en viss skillnad mot bmw skummisar :-)
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Klart man inte ska dra alla över en kamm, men när de ständigt är problem blir jag pissed off & jag vet att jag inte är själv om de ja säger , överallt annars sitter Svenssons och säger diverse om invandrare hit & dit på jobb & vid matbordet. men när man ska säga sanningen blir det jobbigt.

Jag har skrivit där uppe att jag har många vänner som är invandrare och dom är klockrena killar! så de är svårt , men vad säger inte ALLA om finska zigenare? . hm
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
När man skicker efterkrav ska man ha förskottsbetalat för MINST fraktkostnaderna! så man inte går back om det inte hämtas ut..
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
jag får väll "lära" mig att man inte kan lita på folk, är bara så jävla tråkigt att de finns så många filurer där ute som inte gör rätt för sig utan gör affärer oärligt osv, samt skruvar mätare osv osv . tråkigt att man inte kan vara ärlig & ha egen moral
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Folk är idioter även jag:-)
Kalle har en poäng i detta. Köparen betalar frakten innan man skickar iväg prylen mot efterkrav heter det väl... Även om han inte hämtar ut grejorna så går man inte back

MvH Bmw 4-ever
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Okej Peter , de låter väll klokt men jag FATTAR ändå inte hur man kan göra "affär" UTAN pengar inte fan sitter jag och beställer saker utan deg på kontot? , utan RAHA INGA PRYLAR.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag har sålt en del prylar och alltid krävt att få totalsumman + frakt insatt innan jag skickar. Det finns de som har tvekat men ingen affär har blivit avstyrd pga detta. Nu pratar jag om affärer under 2000 kr, blir det dyrare kan jag förstå att man kanske vill gå halva vägen var.

Postförskott är ändå ingen trygghet för köparen, det kan ju vara en tegelsten han/hon löser ut.

Tradera och Ebay är väl bra kanaler om man vill sälja på distans.

//Stenback
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Att man blir lite främlingsfientlig är inte konstigt när man blir BLÅST
Men alla som bor i detta eller ngt land är främlingsfientliga de som säger annat är politiker
För inte f.. litar vi på någon vi inte känner alltså en främling och ju mer vi inte litar på någon ju värre blir i samhället
Titta bara här hur många trådar finns det inte på olika mer eller mindre ljusrädda bilförsäljare finns det inte

Ha deT

Trevlig Helg
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Det är faktiskt ganska svårt sånt här. Om man verkligen ska lite på folk eller inte.
Tar själv alltid det säkra före det osäkra. HELST förskottsbetalning för frakt och varan. Men ibland litar inte köparen på en själv så då kör jag alltid att dom ska förskottsbetala halva summan av varan, i värsta fall så får dom förskottsbetala frakten..

Hur som helst så ska man göra sig säker på att man inte går i back innan man skickar iväg sakerna.
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Aja nu vill jag bara bli av med den! , 1500:- är den eran ;D! .

Hade sagt 1950:- inkl frakt till han så hade redan "prutat" på de. men men lifes sucks sometimes men bara att glädja mig åt att bilen ska lackas om på måndag :)
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Orkar inte läsa hela tråden, men ett tips från en utlänning:

SKICKAS EJ!

Även om jag skrev det i annons, ville "svenne" att jag postar skiten. Jag förklarade det till slut för "Danne" att: LÄS ANNONSEN ( PUNK ), delen du vill ha, finns på addressen och skickas EJ...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.