AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.201

Driftsstopp igen...

Sida 2 av 2
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Dom kunde inte svara på det... Frågan ställdes ju givetvis om varför pumpen gick innan 12 k mil. Men fick till svar att det var otur. Däremot var de väldigt öppna med vevhusventilationsproblematiken. De sa att det samma dag som jag hämta mil bil fått in två st som fryst tex. De prata också om hur mkt vatten som kondenserar per liter förbrukad bensin osv.

Sura pengar, visst är det. Kanske skulle tagit bilen till nån allbilsverkstad. Hade säkert blivit 1500 spänn billigare på materialet. Men jag är nöjd med verkstadens bemötande i alla fall.

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hej,

Lyfter min gamla tråd med anledningen av att jag TROR att min 1 och 1/2 år gamla bränslepump börjar ge sig igen. För någon dag sedan börja jag höra ett vinande från de bakre regionerna av bilen när jag stod på tomgång. Kom plötsligt. Tänkte först att det kanske är nivåregleringen men det hörs inget vid reservhjulet och bilen sjunker heller inte nåt i bakvagnen trots att den inte varit i gång på ett par dagar. Ljudet kommer ifrån någonstans under baksätet. Däremot märks inget på bilen i form av ojämn gång eller liknade. Det finns ju en sekundär pump också och jag klurar på om det kan vara denna som surrar/viner. Tanken är nu halvfull. Man hör ljudet tydligt om man böjer sig ner vid höger bakhjul. Vad tror ni, kan bränslepumpen vara på g att ge upp? Eller är det kanske något annat. Det hörs ej när tändningen är på, bara vid tomgång.

Mvh Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.