|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nej, det där var inget vidare... Lågt placerade och "tunga" framlampor, lärde sig inte BMW något av E65? / Erik |
|
|
Fronten ser ju inte klok ut, vilken miss. Då slipper man fundera på att köpa en sån i framtiden iaf... |
|
|
Utslätad formgivning. Gamla 1-serien har karaktär, man gillar (eller ogillar) den starkt. F20 ser mest trist ut tycker jag. Synd, jag hade hoppats mycket på den! /Erik |
|
| tror man vänjer sig och när m-paketet kommer så lär nog många ändra sin uppfattning.. nu har det kommit mer bilder och det är vissa grejjer som jag tycker bmw verkligen missat på.. kolla t.ex på dörrsidorna (inredningen), tycker det är för "spacat" och dörrhandtaget ser ut att vara från renault.. sedan så förstår jag inte varför ribban under njurarna dvs i luftintaget i mitten ska vara kromat eller svart.. ser bara fult ut.. | |
| Håller med Clubsport! Bra på det sättet att man kan spara pengarna ett tag till! En annan miss som BMW och nästan alla biltillverkare gör i mitt tycke är att öka storleken på varje modellserie som kommer. 1-serien köper man knappast för utrymmena, varför då öka storleken med 10cm, blir inte en laståsna i alla fall! Om utrymmena inte räcker köper jag en 3-serie, om det inte räcker köper jag en 5-serie O.S.V. | |
|
Klart man vänjer sig vid det mesta. Men vackert var det inte. Bilen ser lite svullen ut, som om den hade pollenallergi. Eller den kanske ser lite bakis ut? Mina spontana associationer. M-paket i all ära, om inte grundformen är vacker hjälper det inte. Det gäller alla modeller enligt min mening. Och nästan 1 dm längre än E87. Instämmer med Urma. Idiotiskt. E87 var alldeles lagom stor. /Erik |
|
|
Tyvärr har den fått ärva lite karaktär på fronterna på 5-serie GT och 7-serien, där njurarna inte ser proportionella ut tillsammans med strålkastarhusen. Hade nog förväntat mig en betydligt skönare syn när man skulle skåda den som ändå är en viktig instegsmodell till BMW-familjen när den nu också blir lite större och konkurrerar lite mera utrymmesmässigt med E90. /Anders |
|
|
Den var inte snygg. Möjligt att den kommer se bättre ut med M-sportpaketet. Tråkigt när det går åt fel håll. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stör mig en hel del på njurarna. Dels är de som några påpekat inte dimensionerade för att se bra ut med framljusen (som inte heller ser bra ut, men kombon gör det än värre), dels gillar jag inte att de vertikala ribborna sticker ut och är liksom fasade. Vet inte hur jag skall förklara det, men det syns t.ex. här rätt tydligt: Länk Framljusen är ju nästa sorgebarn. Ojojoj, inte alls bra. Man får samma "tunga, ledsna" uppsyn på den här bilen som med första gen. E65 som också hade framljus som hängde. Hela sidorna samt bakdelen känns helt ok för mig. Men varför göra den större? Det är ju en gåta när man i så fall har 3:an att gå till. Nja, överlag en klar besvikelse. |
|
|
tycker du sammanfattar rätt bra där Griseknoen. Fronten med lysen och njurar hoppas jag de ändrar men antagligen är bilen klar så här :( Större har man ju antagligen gjort den för att även nya 3-serien blir ju större och man vill tydligen kanske lämna plats till en konkurrent mot Audi A1. /Anders |
|
|
Gillade inte första 1:an när den kom och nu äger jag en. Men kommer inte ihåg att jag tyckte den var så här ful :( Inredning gillar jag dock skarpt, förutom att nyckeln sitter som på en Saab, trodde jag slapp det nu när man kör bayerskt :) |
|
| äcklig, ful, tråkig. känns INTE som en bmw! | |
| kanske bör nämna att jag gillar E65/E66... även om fronten inte är den snyggaste. | |
|
Länk Riktig snygg. |
|
| Riktigt snygg och absolut snyggare än dagens etta. Skulle lätt kunna tänka mig en sån när den blir lagomt begagnad. | |
| Vid första anblicken ingen höjdare, men den blir bättre och bättre ju mer man kollar på bilderna, återstår att se hur den ser ut i verkligheten... | |
| undrar hur kommande cab och coupe blir | |
|
Nya 1an med M-paket. Länk hmm, njae, kanske, eller, nej. Blev nog inte bra ändå, men men, får låta det gå lite tid så kanske man vänjer sig. |
|
| Brukar försöka vara öppen i sinnet när det gäller bildesign. Tyckte t.ex att nya Merecedes E-klass såg väldigt konstig när den kom, men nu tycker jag det är en riktigt snygg bil. Nya 1-serien har jag dock svårt att tro att jag någonsin kommer tycka är snygg. Maken till fulare front får man leta efter. Synd, för jag tycker att gamla 1:an är riktig snygg (äger en själv). Känns som mitt beslut att köpa Mercedes C-klass nästa gång bara blir mer och mer rätt. | |
| Hence84: Tack för tipset, jag tycker M-paketet gör en stor skillnad till det bättre. Det bryter upp de stora rena plåtytor som är största problement med fronten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.