|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det många som importerar delar? våra grannar i Tyskland har väl bra priser, samt i Usa såg jag också vet ni av några bra försäljare i Tyskland? | |
Roffa1 |
Det finns många bra säljare i Tyskland, vad exakt söker du? |
| Just nu söker jag främe drivaxlarna, E46 330XI, försökt kolla på ebay, hittade 1 axel på ebay.de fast i Usa fanns de hur mycket som helst. | |
Roffa1 |
Nytt eller begagnat? |
Roffa1 |
Undrar om du inte tjänar på att köpa drivaxlarna här hemma istället, frakten lär ju kosta multum både från staterna samt EU. |
| Nytt är ju lika bra, Har inte hunnit kolla pris med rabatt i butik ännu, men men list prisen verkar ligga runt 4000sek styck, medans i staterna får man 2st för ca 2000sek + frakt/moms/tulls | |
Roffa1 |
Du får likaså betala Svensk moms på fraktkostnaden från US. plus speditionsavgift. Så frågan är väl om det blir någon vinst... En annan lösning är att lämna bort drivaxlarna för renovering. |
| Vem renoverar drivaxlar? | |
|
Jag har genom tiderna hittat flera återförsäljare i både Tyskland och Usa, men de har aldrig varit så pass mycket billigare så det har varit värt besväret. Nu när Schmiedmann sänkt hela sitt sortiment med ca 10% är de riktigt konkurrenskraftiga. Jag förutsätter att vi pratar om originaldelar. |
|
| Powerbörsen är bra om man inte har bråttom.Överraskande låga priser ibland på schyssta prylar. | |
|
Jo, måste kolla priser i sverige idag. Dock har jag för mig att de t.o.m stog på schmiedmann att dom inte var orginal delar. Men var OE märkta Men ska kolla med meca idag |
|
Roffa1 |
Dessa skall även renovera drivaxlar: Länk |
|
Rent allmänt är ebay.de mycket billigt när det gäller BMW. Frakten är inte dyrare än postorder inom Sverige. Jag handlar nästan uteslutande mina BMW-delar där. Paypal-konto är ett måste, men det är gratis. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Har kollat lite på ebay.de, hittade 1 drivaxel :/ | |
|
Kan rekomendera Länk Spidan drivaxel vänster fram (BMW 31607505199) 278,22 EUR Spidan drivaxel höger fram (BMW 31607505200) 325,70 EUR |
|
| La en beställning idag från USA, slutade på ca 350usd, inkl frakt för två nya. Tillkommer säkert nånting (moms/tull) men med tanke på att meca ville va runt 7k för två, så blir det nog bra :) | |
|
Schmiedmann säljer både piratdelar och BMW-originaldelar. Jag räknade ut att det kommer kosta dig totalt 3140kr, du borde betalt ca 2400kr till säljaren |
|
Roffa1 |
Mycket av det som bjuds ut hos ebay i USA är s.k "fabriksrenoverade" delar dvs tidigare begagnade delar som fräschats upp. Detta bör man nog fråga säljaren om för att få veta sanningen. oftast står det bara "BRAND NEW" |
|
Leveransen tig två dagar, sjukt imponerad! Ang renoverade eller ej, vette tusan. "new" stog de iaf. Inte forskat nånting om de :) Priset landade på ca 2800, fick betala ca 500 vid ankomst (blev förvånad, trodde skulle vara mera) och, ca 2300 vid beställning. Återstår att montera nu! Tack för alla tips! |
|
| Vart beställde du ifrån? | |
Roffa1 |
delve: Menar du att leveranstiden från USA-Sverige endast tog två dgr? jag har själv beställt mängder av delar från USA genom åren och kortare leveranstid än 5 arbets dgr existerar ej. Om du nu ej har beställt ilExpress. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.