AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.870

Var köper ni era BMW delar?

Sida 1 av 2
de
20
delve
330xi -02
Är det många som importerar delar? våra grannar i Tyskland har väl bra priser, samt i Usa såg jag också

vet ni av några bra försäljare i Tyskland?
Roffa1
Det finns många bra säljare i Tyskland, vad exakt söker du?
de
20
delve
330xi -02
Just nu söker jag främe drivaxlarna, E46 330XI, försökt kolla på ebay, hittade 1 axel på ebay.de fast i Usa fanns de hur mycket som helst.
Roffa1
Nytt eller begagnat?
Roffa1
Undrar om du inte tjänar på att köpa drivaxlarna här hemma istället, frakten lär ju kosta multum både från staterna samt EU.
de
20
delve
330xi -02
Nytt är ju lika bra, Har inte hunnit kolla pris med rabatt i butik ännu, men men list prisen verkar ligga runt 4000sek styck, medans i staterna får man 2st för ca 2000sek + frakt/moms/tulls
Roffa1
Du får likaså betala Svensk moms på fraktkostnaden från US. plus speditionsavgift.
Så frågan är väl om det blir någon vinst...

En annan lösning är att lämna bort drivaxlarna för renovering.
Vem renoverar drivaxlar?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag har genom tiderna hittat flera återförsäljare i både Tyskland och Usa, men de har aldrig varit så pass mycket billigare så det har varit värt besväret.

Nu när Schmiedmann sänkt hela sitt sortiment med ca 10% är de riktigt konkurrenskraftiga.

Jag förutsätter att vi pratar om originaldelar.
Powerbörsen är bra om man inte har bråttom.Överraskande låga priser ibland på schyssta prylar.
de
20
delve
330xi -02
Jo, måste kolla priser i sverige idag.

Dock har jag för mig att de t.o.m stog på schmiedmann att dom inte var orginal delar. Men var OE märkta

Men ska kolla med meca idag

Roffa1
Dessa skall även renovera drivaxlar: Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Rent allmänt är ebay.de mycket billigt när det gäller BMW. Frakten är inte dyrare än postorder inom Sverige.
Jag handlar nästan uteslutande mina BMW-delar där. Paypal-konto är ett måste, men det är gratis.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

de
20
delve
330xi -02
Har kollat lite på ebay.de, hittade 1 drivaxel :/
Kan rekomendera Länk

Spidan drivaxel vänster fram (BMW 31607505199) 278,22 EUR

Spidan drivaxel höger fram (BMW 31607505200) 325,70 EUR

de
20
delve
330xi -02
La en beställning idag från USA, slutade på ca 350usd, inkl frakt för två nya. Tillkommer säkert nånting (moms/tull) men med tanke på att meca ville va runt 7k för två, så blir det nog bra :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Schmiedmann säljer både piratdelar och BMW-originaldelar.

Jag räknade ut att det kommer kosta dig totalt 3140kr, du borde betalt ca 2400kr till säljaren
Roffa1
Mycket av det som bjuds ut hos ebay i USA är s.k "fabriksrenoverade" delar dvs tidigare begagnade delar som fräschats upp. Detta bör man nog fråga säljaren om för att få veta sanningen. oftast står det bara "BRAND NEW"
de
20
delve
330xi -02
Leveransen tig två dagar, sjukt imponerad! Ang renoverade eller ej, vette tusan. "new" stog de iaf.
Inte forskat nånting om de :)

Priset landade på ca 2800, fick betala ca 500 vid ankomst (blev förvånad, trodde skulle vara mera) och, ca 2300 vid beställning.

Återstår att montera nu!

Tack för alla tips!
Vart beställde du ifrån?
Roffa1
delve: Menar du att leveranstiden från USA-Sverige endast tog två dgr? jag har själv beställt mängder av delar från USA genom åren och kortare leveranstid än 5 arbets dgr existerar ej. Om du nu ej har beställt ilExpress.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.