|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Notera vad han säger ca 1:40 i filmen. :) Länk | |
|
hehe, Lexus har ju inte direkt varit nån favorit hos Top Gear gänget. Hammond sa väl nån gång att sc430 var det fulaste som nånsin rullat på vägarna och att man skulle kunna använda den bilen som straff till folk för att den var så ful :) //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
| hahahaha...dåligt att de fyra slutrören är fake. Det är egentligen bara 2 slutrör, en på varje sida och inte 4 som det ser ut. Inte ok. :( | |
|
Det där med avgasrören är intressant. Det är inte ok för lexus att ha denna lösning men av nån anledning så klagas det inte på Audi R8, honda civic osv som också har "fake-rör". Skumt va :) Sen så har jag för mig att det visst är dubbla rör på varje sida, i allafall på den jag kört runt i... men minnet kan ev vara lite svagt där... //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
Glömde länken. Inte helt sopiga bilar med "fake-rör" :) Länk //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
tråkigt på jobbet så jag hittade en till: Ferrari 430 Scuderia Länk :) //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
Fejkade avgasrör ser verkligen taffligt ut oavsett bilmärke. Vem försöker man lura? mvh/ Anders |
|
|
Framgår inte vad ni klassar som "fake" här. 1. Två olika slutrör från samma slutljudämpare? 2. Kosmetisk anpassning mellan chassie och innerrör? 3. Allt som inte är fristående avgassystem från motor till slutrör? Så länge det puttrar avgaser ur slutrören är så de väl inte fake? |
|
|
Tror nog mer det är praktiska skäl (=ekonomiska). Designern kan gå lös "hur som helst" utan att man måste ta hänsyn till värme, rörelse osv vid konstruktionen av stötfångarn. Generellt så syns det ju inte så diskussionen som härjar på vissa forum, kanske framför allt i USA, är lite småfånig tycker jag nog... //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
De flesta menar nog fake när det du ser inte är det riktiga avgasröret helt enkelt //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
Jaha, så det är inte OK att man struntat i att svetsa ihop slutröret med innerröret? Hade folk hellre velat ha ett litet runt rör (men äKcTa!!1) som sticker ut för allmän beskådning? Jag har lite svårt att förstå problemet. |
|
|
Vissa tycker tydligen det... av nån konstig anledning //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
| AKN kanske kan belysa ämnet? | |
|
Hmm, Jag insåg efteråt att vi säkert har högst varierande preferenser för vad som kan kallas "fejk". Ett olyckligt ordval av mig, jag rycktes med sas... Hursomhelst, fejk för mig är ett grovt slutrör där man (bakifrån) tydligt kan se änden på ett tunt rör. Avgaspipor som inte används är fejk. Sen tycker jag det är lustigt att det frossas i grova rör utan innehåll samtidigt som downsizing och miljö är högsta mode... mvh/ Anders |
|
|
"Det där med avgasrören är intressant. Det är inte ok för lexus att ha denna lösning men av nån anledning så klagas det inte på Audi R8, honda civic osv som också har "fake-rör". Skumt va :) Sen så har jag för mig att det visst är dubbla rör på varje sida, i allafall på den jag kört runt i... men minnet kan ev vara lite svagt där... //RX300-03 och framför allt: 323i e21! " Tycker de är lika mycket fake att dra en avstickare från dom två "riktiga" rören som de gjort på tex M3 E46 bara föra att få två extra slutrör, frågan är varför?, de är enbart för utseendes skull! All den extra vikt där bak gör sig inte så bra! |
|
|
Tror absolut bara det har med utseende att göra. Skulle funktion styra är det nog mycket på våra bilar som inte skulle se ut som det gör idag. //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
Lexus ISF avgaspipor: Länk Fy! mvh/ Anders |
|
|
AKN// Tack för länken. De kunde lika gärna haft 2 grova rör i stället för det där. Ser bara sorgligt ut på en sån bil. |
|
|
Ser ju inte bra ut alls det där... på bild. Har ni sett det i verkligheten? Grejen är ju att det syns i princip aldrig när man tittar på bilen, därför "fuskar" man så där numera. Men det ser helt klart taffligt ut på bild, inget snack om saken. _VAr bättre på min IS200. Där satt det ett 3,5" slutrör original från fabrik, såb mlt trevligt ut :) <a href="Länk target="_blank"> //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
benke_berguv, "Grejen är ju att det syns i princip aldrig när man tittar på bilen" Sånt där syns lång väg. Tänk dig att du ligger bakom bilen, dina stråkastare lyser rakt in i de där groteska skapelserna. Ett dylikt avgassysten är inte bra för hälsan (förarna i bakomvarande bilar) ;-) mvh/ Anders |
|
| Har du AKN kört bakom en Lexus ISF? Gjorde det senaste imorse och kunde då inte se något, men å andra sidan så hade jag visserligen inte helljusen på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.