|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har lånat en OBD-läsare och efter cirka 40 minuters körning till jobbet (blandadd hastigheter) kom temperaturen upp i 87 grader och gick ned till 85. Det var -7 grader ute. Är detta att betrakta som normalt? Ska prova mer under helgen. Ska man ha nåt gjort får man göra det själv. |
|
|
Mer eller mindre normalt. Efter allt jag sökt ang graderna så var det ingen diesel e60/61 som kom över 90C. Utan just under var väl det normala ~ 88C |
|
|
87 till 89 ligger jag normalt på på motorväg, har varit uppe i 91 som mest (också motorväg). I staden sjunker det om det är kallt ute, ner mot 75 typ om motorn var varm innan. Dieselvärmaren går tills motorn är ca 40 - 50 grader. Så fort belastningen sjunker så sjunker motortempen, jag kan tappa ett par grader på motorvägsavfarten bara, och det tar ca 2 mil innan jag är uppe i 88 grader när det är - 10 - -20 grader. Så 85 - 87 i blandad fart är helt ok. Först om den inte kom upp över 75 -80 grader skulle jag bry mig. Bränsleförbrukningen verkar inte påverkas vad jag kunnat se av att motorn går lite kallare, men kupevärmen blir klart sämre när motortempen sjunker mot 70. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.