|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hade lite samma problem med min stereo. I mitt fall var det "skit bakom spakarna" som var felet. Jag trodde jag hade tryckt in kontakten, men det krävdes ett rejält tryck (mer än jag vågade från början) för att kontakten skulle klicka till. Antar att ni redan prövat att ta i ordentligt, men min var faktiskt så trög att få i att jag trodde att AUX-funktionen inte fungerade. Exakt samma symptom, bara CD och stereo funkade. /Martin |
|
| Om det nu är så att nya uppdateringen kräver att en kabel är inkopplad för att byta till AUX-läge, så kanske det kan vara värt att prova en annan kabel. Kan ju vara så enkelt som att en av ledarna i den är trasig. | |
| jag får prova, både ny kabel och att trycka in den hårdare. Men nu sitter samma kabel i uttaget som innan uppgraderingen av mjukvaran och då fungerade det fint. | |
| Mjo, den det skulle ju kunna vara någon luring :) Typ att en av två kanaler är bruten i kabeln, och det är samma kanal som bilen känner av att spelaren är inkopplad med. | |
|
Detta problem uppstår ofta p.g.a. att AUX används för sällan. Stereoenheten "glömmer" helt enkelt bort den ljudkällan. Låter helt sjukt men det har hänt både på min och bekantas bilar. |
|
|
Samma fel här! Har fungerat i ett par år men nu bara radio och cd. Har bytt sladd men felet verkar vara mer mjukvara Snälla Hjälp - Tack! |
|
| mikemac, har du uppdaterat datorns mjukvara i bilen nyligen? | |
| nej ingen uppdatering. Ingenting har hänt / gjorts och har fungerat klockrent hittills. | |
| Om det är en mjukvaru uppgradering som behövs vore det ju smidigast med en CD-skiva som tillhandahålles av BMW | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.