|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
E34 fick rätt bra betyg när trafikmagasinet (i!) redovisade krocksäkerhetsresultat för den och flera andra bilar. Inga zoner var röda. Men det hjälper ju föga att den var bra då, utvecklingen har naturligtvis gått framät. Deras "inbrottstjuv" kunde förresten inte ta sig in i bilen utan att slå in en ruta. Sedan säljs det ju fortfarande NYA bilar som framstår som skräp mot en välvårdad E34 med 20000mil. En bil som kom 1988 och följaktligen konstruerades för 25 år sedan! En 525i E34 manuell står sig också väl i bränsleförbrukning kontra prestanda. |
|
|
Tack för den fina responsen på mina frågor. Att köpa bil i 20000 klassen är ju både svårt och lätt och ångestladdat... Någon skrev 3 punktsbälte bak. Att det inte finns i mitten.?? Men på min finns det bara ett "magbälte" eller vad det nu heter,. men finns det bara då enbart 2 bälten på bmw:n? Att jag är intresserad av just E34 handlar kanske lite mycket om fåfänga jag gillar designen mest.... Men visst har jag sätt att efterföljaren till E34 är helt ett starkt alternativ. Fast jag som meckar själv kanske går bet på den nyare modellen för det är väl mer teknik och krångel än på E34? Sedan återstår ju "bara" att hitta en välvårdad och tantkörd 525 också,.... |
|
| E39 är också lättmekad. Kanske den sista lättmekade modellen. | |
|
Tantkörd? Nej, varken tant-, tjej-, gubb- eller ungdomskörd är några positiva argument. Du bör nog hitta en som är körd av en som gillar att vårda sina bilar. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Tant och gubbkörd: Byt koppling (ev även svänghjul = dyrt), i övrigt brukar det ha gått väldigt lugnt till. E34 525i är kanske inte den bil jag mest associerar till tant Agda, 72. |
|
| tantjkörd näe det är klart.... kanske lite fel målgrupp för denna bil.... | |
|
marin849: Och renovera topplocket eftersom den konstant lågvarviga körningen har sotat igen ventilerna, har ingen koll på var bilen börjar och slutar=förmodligen småbulor och skavmärken fram och bak, ingen koll på/intresse av hur en bil ska skötas - bara tanka och kör tills något låter konstigt... Huvva! _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Allt du nämner utom renovera topplocket är ett problem som finns hos långt bredare grupper än gamla tanter. :/ Enligt instruktionsboken till E34 skall den varvas ur efter en tids stadskörning. :) |
|
|
Men det görs naturligt av de grupper som är yngre. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Dom finaste äldre begagnade bilarna jag sett i mitt liv har ägts av pensionärer. |
|
|
Jag Fraktar familj i e34 (520iT-95).28000mil. trevlig och slitstark bil, lätt mekad och reservdelar finns till billiga pengar. Dock en gammal bil. börjar kännas gammal, ser gammal ut och trillar sönder mer och mer så nu skall den ersättas av en e39-03. Bilen är dock INTE rymlig om man jämför med en v70 eller mondeo Bakåtvänd barnstol placeras med fördel i mitten bak om man vill kunna använda framsätet. (där jag har en airbag) Endast 2-punktsbälte i mitten bak. Tycker väl inte att denna motor är så förfärligt slö. Lite trist under 3000 varv kanske. Bränsle förbrukning ligger konstant på 1L/mil (0,83 sist jag åkte mellan Malmö och huvudstaden) Överlever den besiktningen på fredag så får den troligen tjäna som andra bil ett tag, annars får den gå till pressen (såvida ingen här är intresserad av en donator bil) Det mesta fungerar förutom klimator, elhiss v.fram, ett dåligt batteri. motor och vxl-låda lirar fortfarande kanon! |
|
| Redpower: Vet inte om ditt inlägg var av det skämtsamma slaget. "Barnfamilj, då kör man Volvo". Har själv 2 barn, 4 och 2 år. E39:an fungerar klockrent som familjebil. Bytte bort min V70 05:a mot denna underbara bil. Inget jag ångrar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.