AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.536

Funderingar BMW 525 Touring

Sida 2 av 3
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Tjenare.
Kul o höra att du är nöjd eftersom det är en likadan du har:) Kanonläge som din stod, bra prutläge då.

Hur kollar men att nivåregleringen funkar?

Har skrivet ut lite info från begagnatguiden som jag ska be säljaren läsa när jag provkör, kanske verkar lite sådär men nog inte helt fel, vet han några fel så kanske det kommer fram då. Funderar även på att ta en extragaranti så är man tryggad ett år i alla fall och kan leta fel som en gnu;)

Har 30 mil dit så vi får hoppas att den är najs.

Återkommer i morgon.
Ri
23
Rivieran
525i Touring -04 (e61)
Jag testade min nivåregl.genom att köra upp ett hjul eller så på en trotoar så att bilen lutar.då stängde jag av den o gick ut omgående och lyssnade om pumpen fungerade(ett burrande ljud)Då försökte det att kompensera att den lutar.finns säkert fler möjligheter att testa det,men det funkade för mig.
Hälsn Thomas.
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Aha, perfekt. Var sitter pumpen, hör man den vart man än står eller måste man lägga örat till?
Ri
23
Rivieran
525i Touring -04 (e61)
Den sitter bak.Låter som hö bak någonstans.Har aldrig kollat exakt eftersom den fungerar.
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Klockrent, tack för hjälpen Thomas.
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Såja, körde dit i Saab och hem i BMW, känns kanon.

Provkörde och kollade nivåregleringen, körde upp på ett trottoar och det brummade på bra, hörde det inifrån bilen. Sen när jag kom tillbaka från provkörningen så sa killen at han hade bytt kompressorn så nu behöver jag iunte fundera på det:) Allt känns skitbra och panoramaluckan är ju superläcker MEN, sent i går kväll när jag stolt skulle visa frun luckan så fastnade den i öppet läge och jag tänkte, jaha, hämta pressening och skit, nu börjar strulet men fick läst mig till att man kan stänga den manuellt, hittade insektsnyckeln liggandes i ena facket i bakluckan, dvs förmodligen har det hänt innan. Men men, jag vevade in 1 cm sen gick det att köra elektriskt igen. Jaja, något skit skulle det vara och är det "bara" fel på luckan så kan jag stå ut med att inte öppna den helt hädanefter. Får ta upp problemet i en annan tråd kanske. Nu har jag en 525:a i alla fall. Tack för synpunkter, tips/råd härifrån.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Du köpte väl bilen hos en handlare? Bara ringa och be dom åtgärda felet!

mvh lloydan
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Handlaren hjälpte sin anställde att sälja den så det blev privat på någon vänster. Snackade med killen nu och han sa att de hade kollat det på BMW-verkstaden och det var en justering men han hade inte lämnat in den för att fixa det. Ska kolla sen när den ska in på service vad de säger. Men öppnar man inte den helt, utan lämnar 1cm så fastnar den inte.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Kan ju vara kylan som gjorde att luckan strulade, testa igen när det blir varmare.

Grattis till köpet, hoppas du blir nöjd.

/Rikard
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Tack Rikard.

Det känns redan kanon och så underbart med automat:)
16.559
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Annonseras bilen av firma och affären görs upp i deras lokaler så SKA affären anses vara gjord av firman och garantier gäller.

-------
//Lövet
Ri
23
Rivieran
525i Touring -04 (e61)
Kul att du är nöjd....
Hoppas du får många sköna o problemfria mil..
Jag har kört min E61 nu i drygt ett år och skulle inte vilja byta den
mot något annat..MKT bil för pengarna..Hellre en begagnad BMW än en
nyare bil av annat märke i samma prisklass..
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Ja helt klart en begagnad BMW än någon ny bil där de har snålt på allt från drivlina till inredning...
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Lövet:

Funderat på det idag men om han hjälpte sin anställde att sälja den privat då? Han hjälpte honom med papper och dyl. Kanske var lite högt pris iom att det blev ett privatköp men skit samma egentligen, jag är nöjd med den.

Rivieran:

Ja det känns skitbra och sen är det väl bara att hålla tummarna att inget händer, orkar inte med en massa klydd, men förhoppningsvis håller den ett tag i alla fall;) Brukar köra 6-700 mil på semester varje år men detta året bokade vi flyg, ångrar mig redan, hade hellre kört med nya Bettan ju.

Melzen:

Ja det känns/märks inte att denna är 4 år äldre än Saaben jag hade. Men jag har alltid haft tur med mina Saab så det är inte så men man märker kvalitetsskillnad.
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Btw så låter nivåkompressorn varje gång jag startar bilen, jag hör den inifrån, hoppas att det är bra.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Det är som Lövet skriver, görs affären upp i bilfirmans lokaler kan de inte frånsäga sig ansvar.
Det är de garanterat medvetna om men hoppas kanske att kunden inte har koll på detta.
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Såja, nu har jag haft den i över en månad och fy fan vad jag är nöjd, det är ju som natt och dag jämfört med min Saab, makalös skillnad och det bästa är att jag jag blir nöjdare för varje dag:)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Jasså, det var du som köpte den. Grattis! Var och tittade på den och den var ju i riktigt fint skick.
Hade dock hört att det kunde vara problem med panoramataken och vågade inte chansa på det samt att jag hellst ville ha en manuell låda. Men den var riktigt fin och välvårdad vad jag minns.
Ma
25
MagnusNil
525iA Touring -04
Tack Pew. Ja den är verkligen välskött och ang panorama så har jag också läst här om läckande och vinande luckor så det var inget jag krävde när jag letade men automat ville jag absolut ha så det passade bra. Sen att min panorama inte gick att stänga första kvällen är en annan sak;) Den behöver justeras men det räcker att man petar till den så stänger den och det är bara från fullt öppen det strular, dock inte alltid.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Ursäkta min spydighet men vad i hela friden är en insektsnyckel för något ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.