AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.561

Död marknad för 540 E39

Sida 1 av 3
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Verkar inte finnas mycket köp intresse för dessa bilar, trots utmärkt skick och lågt mil tal. kanske bygga om den till is racingbil ;)
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det beror nog på priset och/eller annonsen skulle jag tro.
har du den ute på annons så klistra in en länk så får du nog lite synpunkter på vad som är bra och dåligt.

// Mvh Andreas

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Kan så vara, men jag har jagat en fin 540 till vettigt pris sen i somras och har lite koll på Blocket. Nog verkar det vara omsättning på dom billiga i alla fall. Dom kommer och går med en rasande fart. Tyvärr är dom oftast sönderkörda buskar och är inget att ha.
Dom fina, lite dyrare verkar kanske bli kvar ett tag som du säger.

Antar att det är mest finniga ynglingar som vill ha en V8, som köper och säljer vraken. Har stött på några såna..... Har åkt långväga för att kolla på den där fina bilen i toppskick, som visade sig ha rosthål lite överallt eller där inget fungerade efter att ha varit i händerna på en gasglad yngling ett halvår.

Eller också är bilen skapligt fin, men alldeles för dyr.

Men jag ger inte upp, förr eller senare hittar jag den där fina bilen till ett vettigt pris.

Har faktiskt ett par på gång nu i alla fall, får se hur det går.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jodå , blev uppringd av en seriös intresserad köpare för nån timme sedan trots att jag inte har för avsikt att sälja bilen, skulle dessutom få rejält betalt :)
Problemet är att det finns ingen annan vettigare bil som jag vill ha.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Synd bara att dom flesta tror att BMW bilar är piskade till döds och ALLA har skruvade mätare.

Länk
skall försöka få bättre bilder invändigt. tar gärna emot tips. priset tror jag är ok för den är riktigt fin, och milen stämmer.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
GEN: Jag hittade din annons, och den har jag sett förut. Det är precis en sån bil jag är ute efter, men avståndet är alldeles fel.
Jag måste tyvärr hålla mig till mellansverige när jag letar bil.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Åk några mil för en bra bil är den fd BMWhandlaren i Storås slogan:)
Jag tror nog man får gör sig en resa om man leter efter en speciell bil.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
GEN: det är ONT om 540 med någotlunda låga mil, den fullriggade 99an med 10400 mil som stog i Örebro såldes på några timmar i samma prisnivå som din, t.o.m kö av köpare enligt en av mina bekanta som ringde på den.
Största problemet för dig är nog att du bor i Piteå annars är bilen helt OK och prissättningen också.

Länk
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
hasso! kan förstå det men det är endast en timme från Arlanda till Kallax Luleå och flyg med Norwegian kostar kring 500-700:- det är väl resan hem i sådana fall, men det är ju bara ett nöje att åka hem med en 540. ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Håller fullständigt med dig, man kan inte åka bättre och vad är roligare än i en nyinköpt bil.

Länk
Du kanske är lite för dyr (även om den är fin). Är den svensksåld?
Hur mycket dricker 540 jämfört med en 528?
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Har längre varit sugen på en 540 men jag blir alltid avskräckt att köpa en bmw till när jag är inne på detta forumet.

känns som bmw är magneter till mardröms fel
Fast 540 är väl rätt säkert köp jämfört med M5 e39?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Peter_55: Hittar man rätt bil så skulle inte jag bry mig om några tusenlappar hit eller dit. Annars får man leta hur länge som helst. Det är inte heller kul.

BMW är inga problembilar, men om alla skulle skriva ett inlägg på forumet varenda dag man åkt till jobbet och gått in på kontoret med ett flin skulle forumet vara överbelastat för länge sedan.
Man skriver ju oftast på forumet för att få råd och tips om problem man har. Men man kan ju inte dra några slutsatser om märkets kvalitet i förhållande till andra märken bara på antalet inlägg på Autopower som handlar om fel på BMW-bilar.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
När jag letar bil vill jag kunna slå på bilnumret för att bilda mej en uppfattning om antal ägare, ursprung mm. En bil utan regnr hoppar jag över direkt. Inget ont om dej, bara en hint om vad jag tror att många gör.

Skulle det vara ett riktigt dyrgrip/udda bil, förstår jag att man döljer/döljde regnr, bara för att inte få bilen stulen, då man lätt kunde få fram ägare och adress. Vet inte om det går så enkelt längre, men det kanske det gör?

//Lasse
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Fax funkar fint. SMS också?
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
dyr och dyr man får vad man betalar för så enkelt är det.

Reg nr ges till dem som är intresserade och dom ringer, för då får man all info om bilen och inte vad en datorer tror att det är för bil typ CARFAX som inte ens ger ut rätt info om vad det är för motor i bilen. enligt dom så är det inte en 4,4l vilket jag hade sist jag kollade, så vida ingen varit och bytt ut den + att man inte får svar på om det är gjort något på den.

på tal om priser, hade jag annonserat ut den för 40 000:- skulle den inte sålts för då (MÅSTE det vara något skumt med den.
får väl använda den som andra bil om jag ej får den såld.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Dyr vet jag inte, kanske mot den övre gränsen men är skicket i samma klass så är det väl inte så dyrt...

Jag vill också se registreringsnummer i en annons för att ens bli intresserad. Åtminstone i texten, om man inte ser den på bilderna. Jag vill kunna kolla att allt annat jag vill veta stämmer innan jag bemödar mig med att ta kontakt med en säljare. Där håller jag med Lasse Eklunda, jag tror också att många gör så. :-/

Det är betydligt lättare att hitta ägaruppgifter mha telefonnumret (och i vissa fall även mha mailen) så om man nu vill försöka vara anonym så tycker jag det är som att sila mygg och svälja kameler att mörka registreringsnumret. Det handlar väl mer om att göra bilen intressant om man vill sälja den. :-)

Vågar man fråga om orsaken till att inte lämna ut regnumret eller är det hemligt? :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det finns bra 540, men då måste man vara beredd att hugga direkt. De bra exemplaren går, liken ligger kvar. En flygresa får inte hindra allt stämmer, risken är attman missar något av bekvämlighetsskäl.
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Försöka vara anonym? med hem tel nummer samt mail adress med hela namnet! förstår inte riktigt vad du menar men,

Inga som helst problem att ge ut men vad säger det hos t ex
transportstyrelsen?
Import: JA
När: JA
Hur många mil vid intagandet : NEJ
hur många ägare: JA
Vilka ägare, samma familj? : NEJ

reg nr Tyr 175
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Och dom riktigt smarta kollar min info här på sidan klickar på bilden och vips så finns reg nr och en bra bild bak på bilen ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.